Συζητώντας για την “Περιβαλλοντική Αειφορία”
Μάι 17 2023

στο πλαίσιο της δράσης «Researchers at school/Ερευνητές στο σχολείο»

Την Τετάρτη 10 Μαΐου, στο πλαίσιο της δράσης «Researchers at school»,  ήρθε στο Σχολείο μας ο  Δρ Ιωάννης Λογοθέτης, ερευνητής του ΕΚΕΤΑ, (Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης). Η δράση «Researchers at school/Ερευνητές στο σχολείο» αφορά σε επισκέψεις ερευνητών και ερευνητριών σε σχολεία της Θεσσαλονίκης, της Αθήνας, της Πάτρας, της Λάρισας, του Ρεθύμνου και του Ηρακλείου και αποσκοπεί στο να κατανοήσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες τη σπουδαιότητα της έρευνας και τον κοινωνικό-οικονομικό αντίκτυπο του επαγγέλματος του ερευνητή. Η ομιλία διοργανώθηκε από τον Φυσικό του σχολείου μας Κ. Χρυσοβέργη και εντάσσεται στον ευρύτερο θεσμό  «Βραδιά του Ερευνητή»,  την -γνώριμη στο σχολείο μας- ευρωπαϊκή πρωτοβουλία που στην Ελλάδα διοργανώνεται από το ΕΚΕΤΑ και έχει ως στόχο τη διάδοση της επιστήμης στο ευρύ κοινό και την ανάδειξη της έρευνας. 

Ο Δρ Ι. Λογοθέτης έχει τελειώσει το τμήμα Φυσικής του ΑΠΘ [Εργαστήριο Φυσικής της Ατμόσφαιρας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης] και εκπόνησε την διατριβή του με τίτλο «Effects of Large scale dynamic phenomena of the summer atmospheric circulation over the Aegean basin» (ως υπότροφος ΕΛΙΔΕΚ) στην Κλιματολογία και Κλιματική Μεταβολή σε συνεργασία με το Justus Liebig University Giessen  (στο πλαίσιο προγράμματος DAAD).

Ο προσκεκλημένος ερευνητής  παρουσίασε  στους μαθητές και στις μαθήτριες των τμημάτων της Β΄ τάξης  θετικού προσανατολισμού, το Ερευνητικό Κέντρο  ΕΚΕΤΑ και την λειτουργία του. Κυρίως,  όμως, ενημέρωσε τους μαθητές/τριές μας  σχετικά με τους τρόπους, με τους οποίους προσπαθούν στο ερευνητικό κέντρο οι επιστήμονες  να  διατηρήσουν και να  βελτιώσουν  την  “Περιβαλλοντική Αειφορία”, ένα ζήτημα εξαιρετικά επίκαιρο, κρίσιμο και ενδιαφέρον.


Η επίσκεψη και η γόνιμη συζήτηση με τον Δρ Ι. Λογοθέτη κλείνει δημιουργικά τη χρονιά των μαθητών/τριών των τμημάτων θετικού προσανατολισμού, λύνοντάς τους  απορίες σχετικά με την δουλειά του ερευνητή  και προπαντός δίνοντάς τους ποικίλα ερεθίσματα για τον σχεδιασμό των δικών τους μελλοντικών επιλογών.