Ταξιδιωτικό ημερολόγιο
Απρ 15 2019

Εκδρομή στην Κρήτη

Την Παρασκευή το πρωί, 29 Μαρτίου, η Τρίτη Λυκείου του Σχολείου μας αναχώρησε για την πενταήμερή της εκδρομή στο Ηράκλειο της Κρήτης. Μαθητές και μαθήτριες, συνεπείς στο δύσκολο πρωινό ραντεβού μας, συγκεντρώθηκαν στις 6.00 π. μ. στο αεροδρόμιο Μακεδονία. Στις 08.15 π.μ. απογειωθήκαμε για το αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης με αεροπλάνο των αερογραμμών της Αegean. Μετά από μία δύσκολη πτήση όπου αποδειχθήκαμε όλοι ψύχραιμοι και αποφασισμένοι να φτάσουμε στον προορισμό μας, προσγειωθήκαμε στο Ηράκλειο. Ο καιρός ήταν βροχερός, φυσούσε δυνατά και το κρύο ήταν αισθητό. Μας υποδέχθηκε η ξεναγός μας η οποία θα μας συνόδευε σε όλη τη διάρκεια της εκδρομής. Κατευθυνθήκαμε στο κέντρο του Ηρακλείου με το λεωφορείο και από εκεί, περπατήσαμε μέχρι τον πρώτο μας προορισμό, το Αρχαιολογικό Μουσείο. Αναβάλαμε λόγω καιρού την επίσκεψή μας στο ανάκτορο της Κνωσού, αλλά οι δύο όροφοι του Μουσείου και η αναλυτική ξενάγηση που παρακολουθήσαμε μας αποζημίωσαν για την τροποποίηση του προγράμματος.

Ύστερα από μια σύντομη βόλτα στην πόλη, καταλήξαμε στο ξενοδοχείο μας, το Ibis, στο κέντρο του Ηρακλείου, κοντά στην πλατεία Τίτου. Ξεκουραστήκαμε, δοκιμάσαμε ενδιαφέροντα, κρητικά κυρίως, πιάτα στο δείπνο και ετοιμαστήκαμε για τη βραδινή έξοδο.

Το Σάββατο αναχωρήσαμε για το Αρκάδι. Η ιστορία της νεότερης Κρήτης μας αποκαλύφθηκε μέσα από το επιβλητικό ορεινό τοπίο της Μονής  που εντυπωσίασε τα παιδιά και, παρά το κρύο, περιηγήθηκαν αρκετή ώρα στον χώρο, φωτογράφισαν την πρόσοψη της μονής που συνδυάζει γοτθικό και αναγεννησιακό ρυθμό, μπήκαν στο εκκλησάκι όπου εκτίθεται σε κεντρική θέση μια παλιά βυζαντινή εικόνα, επισκέφθηκαν τη συλλογή ιερών κειμηλίων της μονής από τον 19ο αιώνα και ζήτησαν από την ξεναγό μας ειδικότερες πληροφορίες για την ιστορία του μνημείου που συνδέεται με τους εθνικοαπελευθερωτικούς αγώνες του κρητικού λαού εναντίον της τουρκικής διακυβέρνησης της νήσου.

Κατευθυνθήκαμε για το Ρέθυμνο, όπου το λεωφορείο μας άφησε κοντά στο λιμάνι.

Περπατήσαμε στα σοκάκια της παλιάς πόλης, μιλήσαμε με τους ιδιοκτήτης των μαγαζιών που ετοιμάζονταν για την έναρξη της τουριστικής περιόδου, αγοράσαμε αναμνηστικά, χαρακτηριστικά της πόλης και της Κρήτης, και καταλήξαμε σε café και εστιατόρια για λίγη ξεκούραση. Πριν από την αναχώρησή μας, φωτογραφίσαμε τα εντυπωσιακά κύματα που έσκαγαν στο λιμάνι του Ρεθύμνου και επιστρέψαμε στο Ηράκλειο. Κάναμε μια βόλτα στην οικεία για μας πόλη πλέον και καταλήξαμε στο ξενοδοχείο.

Την Κυριακή το πρωί άνοιξε ο αρχαιολογικός χώρος της Κνωσού και, έτσι, μπορέσαμε να εκπληρώσουμε έναν από τους βασικότερους στόχους της εκδρομής, την επίσκεψη στο παλάτι του βασιλιά Μίνωα. Παρακολουθήσαμε την κατατοπιστική ξενάγηση της Φιλίας, περπατήσαμε στους χώρους του ανακτόρου μαζί με λίγους ξένους τουρίστες που, παρά τον καιρό, συνέχιζαν την εκδρομή τους. Φωτογραφίσαμε τα αρχαία μνημεία, την αίθουσα του θρόνου, τα εντυπωσιακά παγώνια, καθίσαμε στις παλιές πέτρες, συζητήσαμε για την έκταση του ανακτόρου με το δαιδαλώδες σχέδιο, θυμηθήκαμε τα μυθικά πρόσωπα που πέρασαν από εκεί, μιλήσαμε για τα ιστορικά στοιχεία που ανέσυραν οι πρώιμες για την αρχαιολογική επιστήμη ανασκαφές και, τέλος, επιστρέψαμε στο λεωφορείο για αναχώρηση.

Ακολούθησε η επίσκεψη στον τάφο του ζεύγους Καζαντζάκη. Ανεβήκαμε με τα πόδια στον λόφο από το σημείο που μας άφησε ο οδηγός μας, αντικρύσαμε το Ηράκλειο από ψηλά και σταθήκαμε για λίγο μπροστά στο μνήμα του μεγάλου νεοέλληνα συγγραφέα. Μιλήσαμε για τη ζωή, το έργο, το αδέσμευτο πνεύμα του και τη σχέση του με την ιδιαίτερή του πατρίδα, το νησί της Κρήτης.

Το απόγευμα της ίδιας ημέρας οι περισσότεροι από εμάς επισκέφθηκαν το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας της Κρήτης (NHMC) του Πανεπιστημίου Κρήτης. Μας ακολούθησε, φυσικά, η ξεναγός μας, η Φιλία, πάντα πρόθυμη να απαντήσει στις ερωτήσεις των παιδιών. Οι υπεύθυνοι του Μουσείου μάς καθοδήγησαν, ώστε να περιηγηθούμε στις μόνιμες και περιοδικές εκθέσεις που φιλοξενούνται στους 4 ορόφους του κτηρίου. Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν κυρίως από τη αίθουσα προσομοίωσης σεισμού την οποία επισκέφθηκαν, αλλά και την άγρια πανίδα της λεκάνης της ανατολικής Μεσογείου που έχει βρει καταφύγιο στο Μουσείο. Ιδιαίτερα κατατοπιστικοί για τα εκθέματα αλλά και για τη γεωγραφία όλης της νήσου αποδείχθηκαν οι διαδραστικοί πίνακες που ήταν τοποθετημένοι σε κατάλληλα σημεία.

Επιστρέψαμε με τα πόδια στο ξενοδοχείο, ξεκουραστήκαμε και ετοιμαστήκαμε για τη συνηθισμένη βόλτα μας στην κοσμική νυχτερινή Κρήτη.

Τη Δευτέρα το πρωί είδαμε για πρώτη φορά τον κρητικό ήλιο και ξεκινήσαμε για τον Άγιο Νικόλαο και το νησάκι της Σπιναλόγκα. Ήταν η πρώτη μέρα, απ’ ό,τι μάθαμε, που πραγματοποιήθηκαν τα δρομολόγια με καραβάκι στο νησί μετά την κακοκαιρία. Η διαδρομή ήταν ευχάριστη, ξεκούραστη και εντυπωσιακή. Κάναμε μία στάση στο Ενυδρείο (CretAquarium). Όπως αναφέρεται και στην ιστοσελίδα του «η μαγεία του βυθού και η εμπειρία της κατάδυσης σε έναν τόσο οικείο όσο και άγνωστο κόσμο, όπως ο θαλάσσιος κόσμος της Μεσογείου, δεν μπορεί να χωρέσει σε λίγες μόνο λέξεις». Οι μαθητές μας εξοικειώθηκαν γρήγορα με το περιβάλλον, στάθηκαν και φωτογραφήθηκαν μπροστά από τα ποικίλα και πολύχρωμα εκθέματα, παρατήρησαν θαλάσσια είδη μάλλον άγνωστα στους περισσότερους μέχρι τότε, σεβόμενοι τη σιωπηλή ηρεμία του χώρου.

Στην Πλάκα πήραμε το καραβάκι και, με πολύ ήλιο αλλά και αρκετό θαλασσινό αέρα, φτάσαμε στο νησί. Κατευθυνθήκαμε στην είσοδο και ξεκινήσαμε την περιήγησή μας στον ιστορικό χώρο. Η Φιλία μάς διηγήθηκε ιστορίες από τη ζωή  του νησιού, μας μίλησε για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κοινότητας των λεπρών, είδαμε και φωτογραφίσαμε τα κτίσματα, και, κάνοντας τον γύρο μέσα σε μια εντυπωσιακή ανοιξιάτικη φύση, καταλήξαμε στην πύλη εξόδου.

Συνεχίσαμε τη μέρα μας με μία περιήγηση στον Άγιο Νικόλαο, πράγμα που μας έφερε πιο κοντά στο φετινό καλοκαίρι. Ακούσαμε λίγα στοιχεία για τη μικρή κρητική πόλη με τη δυναμική τουριστική ανάπτυξη, ενημερωθήκαμε για τα μεγάλα θερμοκήπια της ευρύτερης περιοχής που προμηθεύουν με αγροτικά προϊόντα την Ελλάδα και χώρες του εξωτερικού και περπατώντας καταλήξαμε για καφέ ή φαγητό με τις παρέες μας. Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο και, όπως πάντα, δώσαμε το ραντεβού μας στην είσοδο του Ibis για τη βραδινή έξοδο, την τελευταία της εκδρομής.

Την Τρίτη το πρωί ετοιμάσαμε τα πράγματά μας, αποχαιρετίσαμε το φιλόξενο προσωπικό του ξενοδοχείου και κάναμε μια τελευταία βόλτα στην πόλη. Κάποιοι από μας μαζί με την ξεναγό και τον φυσικό κ. Χρυσοβέργη εκμεταλλεύτηκαν τον χρόνο που απέμεινε για μια επίσκεψη στο επιβλητικό φρούριο Κούλες ή Rocca al Mare, στην είσοδο του λιμανιού.

Συναντηθήκαμε, όλοι οι εκδρομείς, στην Πλατεία των Λιονταριών, στην Κρήνη Μοροζίνι, περπατήσαμε μέχρι την Πλατεία Ελευθερίας με το άγαλμα του Βενιζέλου, όπου μας περίμενε το λεωφορείο με τον οδηγό μας και κατευθυνθήκαμε στο αεροδρόμιο. Κάναμε τις τελευταίες μας αγορές, αποχαιρετίσαμε τη Φιλία και πετάξαμε για Θεσσαλονίκη στις 19.15. Προσγειωθήκαμε περίπου μία ώρα αργότερα ύστερα από μία ευχάριστη πτήση.

Τα παιδιά συνόδευσαν ο μαθηματικός κ. Γ. Καλούτσας, ο φυσικός κ. Κ.Χρυσοβέργης και η φιλόλογος κ. Γ. Νάνου. Πρέπει να ευχαριστήσουμε τους μαθητές και τις μαθήτριές μας για την άψογη συμπεριφορά και τη συνεργασία τους, αλλά και να τους ευχηθούμε δύναμη κι επιτυχία στις εξετάσεις που πλησιάζουν.

[Δείτε και τις προηγούμενες καθημερινές μας αναρτήσεις: τα κύματα στο Ρέθυμνο εδώ , στα παγώνια, το Αρκάδι και την Κνωσό εδώ , στη Σπιναλόγκα, τον Αγιο Νικόλαο και το ενυδρείο εδώ και στο καλωσόρισμα της επιστροφής εδώ]