Euroscola, Στρασβούργο
Φεβ 4 2018

..μια ανταπόκριση όλο ζωντάνια κι ενδιαφέρον

Δύο μαθήτριές μας της Β’ Λυκείου, η Βασιλική Μπαρκαμπά και η Ελεάννα Παπαθανασίου, διακρίθηκαν στον Διαγωνισμό Euroscola, που διοργανώνεται από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, και επελέγησαν ως μέλη της ελληνικής αποστολής, η οποία ταξίδεψε στο Στρασβούργο από τις 23 έως τις 26 Ιανουαρίου 2018.

Την Τρίτη 23 Ιανουαρίου, στις 6 το πρωί, συγκεντρωθήκαμε στο αεροδρόμιο, 25 μαθητές και μαθήτριες και τρεις καθηγήτριες, που δεν γνωριζόμασταν μεταξύ μας. Πετάξαμε στο Μόναχο, όπου μας περίμενε το λεωφορείο, που θα μας μετέφερε στο Στρασβούργο. Πρώτη στάση: Χαϊδελβέργη, η πιο όμορφη πόλη της Γερμανίας. Περπατήσαμε στις όχθες του ποταμού Neckar, στην Παλαιά Γέφυρα και στα δρομάκια της πόλης και επισκεφθήκαμε το Πανεπιστήμιο, που είναι το παλαιότερο της Γερμανίας. (Οι Γερμανοί λένε “Ich habe mein Hertz in Heidelberg verloren” και είναι σίγουρο ότι και εμείς αφήσαμε εκεί την καρδιά μας.) Όταν το βράδυ φτάσαμε στο Στρασβούργο, είχαμε ήδη γεμίσει με εικόνες και αναμνήσεις και είχαμε γίνει φίλοι μεταξύ μας.

Την Τετάρτη 24 Ιανουαρίου ταξιδέψαμε στην Colmar, μια αλσατική πόλη που βρίσκεται κοντά στο Στρασβούργο. Τα πανέμορφα μεσαιωνικά σπιτάκια της έμοιαζαν να βγαίνουν από παραμύθι. Κάναμε βόλτες στα κανάλια και στα γραφικά δρομάκια και γευτήκαμε τα παραδοσιακά πιάτα της περιοχής, την Tarte à l’ oignon, την Choucroute και την QuicheLorraine.

Το απόγευμα επιστροφή και ξενάγηση στο Στρασβούργο. Κανάλια, Τελωνείο, Καθεδρικός Ναός, Πλατεία Γουτεμβέργιου, Πλατεία Kléber. Δεν παραλείψαμε, βέβαια, να κάνουμε και τα ψώνια μας, μια και το Στρασβούργο διαθέτει και πολύ ωραία αγορά.

Η Πέμπτη 25 Ιανουαρίου ήταν η μεγάλη μέρα, η μέρα του προγράμματοςEuroscola  στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Νωρίς το πρωί φθάσαμε στο κτήριοLouise Weiss, το οποίο πήρε το όνομά του από την Γαλλίδα δημοσιογράφο και πολιτικό που αφιέρωσε τη ζωή της στον αγώνα για τα δικαιώματα των γυναικών. Εκεί οι μαθητές κατανεμήθηκαν στις επιτροπές τους, για να συζητήσουν με μαθητές από άλλες ευρωπαϊκές χώρες τα θέματα, τα οποία είχαν επιλέξει και προετοιμάσει πριν από το ταξίδι. Οι μαθήτριές μας Βασιλική και Ελεάννα είχαν επιλέξει την Επιτροπή Ασφάλειας και Ανθρωπίνων δικαιωμάτων με θέμα: «Μπορούμε να περιορίζουμε τα ανθρώπινα δικαιώματα όταν διακυβεύεται η ασφάλεια;» Στη συνέχεια οι μαθητές κάθισαν στις θέσεις των Ευρωβουλευτών, στο «Ημικύκλιο», και είχαν την ευκαιρία θέσουν ερωτήσεις που αφορούν θέματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε κάποιον Ευρωβουλευτή. Προς έκπληξή μας, ο φετινός «οικοδεσπότης» ήταν ο Έλληνας Ευρωβουλευτής και Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Δημήτρης Παπαδημούλης, ο οποίος απάντησε στις ερωτήσεις των παιδιών και χάρηκε πολύ, γιατί οι περισσότερες ερωτήσεις προέρχονταν από  Έλληνες μαθητές.

Εμείς οι καθηγητές είχαμε την ευκαιρία να γνωριστούμε και να συζητήσουμε με συναδέλφους μας από άλλες ευρωπαϊκές χώρες και να παρακολουθήσουμε ομιλίες για διάφορα ευρωπαϊκά θέματα. Στο τέλος της ημερίδας όλοι, καθηγητές και μαθητές, αισθανόμασταν πιο πλούσιοι σε γνώσεις και εμπειρίες.

Η Παρασκευή 26 Ιανουαρίου ήταν η ημέρα της αναχώρησης. Νωρίς το πρωί αποχαιρετήσαμε το όμορφο Στρασβούργο και ξεκινήσαμε για τη Στουτγάρδη, από όπου θα παίρναμε το αεροπλάνο της επιστροφής. Ωστόσο εκμεταλλευτήκαμε τις λίγες ώρες που είχαμε στη διάθεσή μας, για να περπατήσουμε στο κέντρο της πόλης και να επισκεφθούμε το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Neue Staatsgalerie.  Η Γκαλερί αυτή, έργο του διάσημου αρχιτέκτονα James Stirling, εντυπωσίασε τα παιδιά, γιατί φιλοξενεί έργα όλων των σημαντικών ζωγράφων: από Rembrandt και Ιμπρεσιονιστές μέχρι Picasso, Braquue, Modigliani, Dali, Ernst, De Chirico, Warhol, Lichtenstein και πολλούς άλλους.

Όταν προσγειωθήκαμε στη Θεσσαλονίκη, η συγκίνηση ήταν έντονη στα μάτια όλων μας. Ωστόσο νιώθαμε γεμάτοι συναισθήματα και αναμνήσεις. Ας ευχηθούμε να δοθεί και σε άλλους μαθητές μας η ευκαιρία να κάνουν ένα τέτοιο ταξίδι και να ζήσουν αυτές τις αξέχαστες εμπειρίες!