English Department 2016-17
Σεπ 29 2017

Αγγλικά στο Αρσάκειο Λύκειο: ένας απολογισμός της χρονιάς που πέρασε..

Η σχολική χρονιά 2016-2017 ήταν μια χρονιά γεμάτη επιτυχίες και πλούσιες εμπειρίες για τους μαθητές του Αγγλικού Τμήματος. Θα θέλαμε να συγχαρούμε θερμά τους μαθητές μας για τη μεγάλη επιτυχία τους στις εξετάσεις των Πιστοποιητικών Γλωσσομάθειας επιπέδου C2 Proficiency CPE Cambringe & ECPE Michigan κατά τις εξεταστικές περιόδους Δεκεμβρίου 2016 και Μαΐου  2017.

Η επιτυχία των μαθητών μας κορυφώθηκε με την εισαγωγή της μαθήτριας Κατερίνας Γιαννιώτη στο Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ. Με χαρά και περηφάνια συγχαίρουμε τη μελλοντική μας συνάδελφο και της ευχόμαστε καλή σταδιοδρομία!

Ας ξεκινήσουμε μεταφέροντας σας ευρωπαϊκή πνοή και αέρα από τις Κάτω Χώρες . Οι μαθητές της Β’ τάξης συμμετείχαν στην 49η Σύνοδο του Διεθνούς Μοντέλου Ηνωμένων Εθνών της Χάγης (XLIXTHIMUN 2017) που διεξήχθη στις εγκαταστάσεις του συνεδριακού κέντρου World Forum Convention Centre, στη Χάγη. Το παραπάνω Συνέδριο προσομοίωσης του Ο.Η.Ε θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα παγκοσμίως και φιλοξενεί πάνω από 3500 έφηβους σύνεδρους και σύμβουλους καθηγητές από περισσότερες από 100 χώρες και 200 σχολεία από όλο τον κόσμο. Το θέμα του φετινού Μαθητικού Συνεδρίου ήταν: “XLIX THIMUN 2017: Borders in a Globalised World” (Σύνορα σε έναν παγκοσμιοποιημένο κόσμο). Οι χώρες που εκπροσώπησε το σχολείο μας ήταν η Ταϊλάνδη, το Μαλάουι και ο Οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών για την Οικονομία των Χωρών της Καραϊβικής και της Λατινικής Αμερικής (ECLAC). Επίσης, είχαμε συμμετοχή στην απαιτητική προσομοίωση του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης (International Court of Justice) με μαθητή-σύνεδρο σε ρόλο μάρτυρα υπεράσπισης. Κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου, πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική εκδρομή στην πόλη του Άμστερνταμ και επίσκεψη στο μουσείο του φημισμένου Ολλανδού ζωγράφου Vincent Van Gogh.

Στο ίδιο πνεύμα καλλιέργειας της ευρωπαϊκής τους ταυτότητας, μαθητές της Β’ τάξης συμμετείχαν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα European Youth Education – Think Europe που διεξήχθη στο BadMarienberg της Γερμανίας με θέμα «Brexit-the future of the EU». Σκοπός του προγράμματος ήταν η ευαισθητοποίηση των νέων σε θέματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενώ παράλληλα δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές να αλληλεπιδράσουν και να ανταλλάξουν απόψεις με μαθητές από σχολεία της Γερμανίας, της Τσεχίας, της Σλοβακίας, της Ολλανδίας, της Πολωνίας και της Ουγγαρίας.

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος το Σχολείο μας συμμετείχε στον διαγωνισμό Euroscola, που διοργανώθηκε από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Οι μαθήτριες της Β΄Λυκείου, Χρύσα Μυστακίδου και Όλγα Παναγιωτοπούλου, διακρίθηκαν ανάμεσα σε 400 περίπου διαγωνιζόμενους,  και επιλέχθηκαν ως μέλη της ελληνικής αποστολής που ταξίδεψε στο Στρασβούργο προσκεκλημένη από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Οι μαθήτριες ξεναγήθηκαν στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και συμμετείχαν, εκπροσωπώντας την Ελλάδα και το Σχολείο μας, στην ημερίδα που διοργανώθηκε για τους προσκεκλημένους Ευρωπαίους μαθητές και μαθήτριες, ανέπτυξαν τις απόψεις τους  σχετικά με τον ρόλο του Ευρωπαίου πολίτη στην Ευρωπαϊκή Ένωση και καλλιέργησαν την ευρωπαϊκή τους συνείδηση. Τις μαθήτριες προετοίμασε και υποστήριξε η φιλόλογος Βίνια Δεμίρη.

Επιπρόσθετα, για άλλη μία χρονιά το Σχολείο μας συμμετείχε στην 34 Εθνική Συνδιάσκεψη Επιλογής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων (European Youth Parliament)  και προκρίθηκε στην επόμενη φάση με εκπροσώπους δύο μαθήτριες της Α΄ Λυκείου. Από αυτές, η μαθήτρια Αφροδίτη Καράταγλη επιλέχθηκε ανάμεσα στους έξι (6) μαθητές που εκπροσώπησαν την Ελλάδα στην 84η Διεθνή Σύνοδο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων την Άνοιξη του 2017 στο Τρόντχαϊμ και το Ρόρος της Νορβηγίας. Τη μαθήτρια προετοίμασε και συνόδευσε η φιλόλογος Βίνια Δεμίρη.

Και συνεχίζουμε εντός συνόρων! Το Λύκειό μας συμμετείχε με επιτυχία σε τρεις διασχολικές προσομοιώσεις των εργασιών των επιτροπών των Ηνωμένων Εθνών. Αρχικά, λάβαμε μέρος στο 15ο  Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών Θεσσαλονίκης (15th TMUN), το οποίο πραγματοποιήθηκε στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης, και στο οποίο εκπροσωπήθηκε η Αγκόλα και η Κίνα. Εξαιρετικές εντυπώσεις άφησε η μαθήτρια Μαρία Κοϊμτζόγλου ως Πρόεδρος της Επιτροπής των Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών και Πολιτισμικών Θεμάτων Στη συνέχεια, συμμετείχαμε στο 12ο Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών του Κολεγίου Ανατόλια θεσσαλονίκης (12th ACMUN) με τρεις αντιπροσωπίες: της Γερμανίας, της Ιαπωνίας και της Τουρκίας. Tην πρώτη ημέρα του συνεδρίου, η αποστολή της Γερμανίας είχε την τιμή να συμβουλευτεί τον κ. Walter Stechel, Γενικό Πρόξενο της Γερμανίας στη Θεσσαλονίκη, σχετικά με τις επίσημες θέσεις της χώρας του στα θέματα της ημερήσιας διάταξης και ιδιαίτερα στο ζήτημα του Brexit, το οποίο συζητήθηκε στο Συμβούλιο Υπουργών της ΕΕ. Τέλος, οι μαθητές της Α’ τάξης  συμμετείχαν στο 2ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο – Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών (2nd ATSMUN), με θέμα ‘Global Integration or Separatistic Discrimination?’ (Παγκόσμια Ένταξη ή Διαχωριστική Διάκριση;). Το Συνέδριο διοργανώθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά από τα Αρσάκεια Σχολεία Πατρών. Η χώρα που εκπροσωπήθηκε από το Σχολείο μας ήταν η Σαουδική Αραβία και υπήρξε μεταξύ άλλων και συμμετοχή εκπροσώπου μας στον Σύνδεσμο Αραβικών Κρατών, στην Επιτροπή Ιστορικών Κρίσεων, με την ενσάρκωση της ιστορικής προσωπικότητας του Αμερικανού Προέδρου Φραγκλίνου Ρούσβελτ, και συμμετοχή συνέδρου-δικαστή στην προσομοίωση του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης. Τέλος, η μαθήτρια μας Μάγδα Κατσάνου συμμετείχε σε θέση Προέδρου Επιτροπής (Committee Director) στο Συμβούλιο Οικονομικών και Κοινωνικών Θεμάτων και άφησε στους σύνεδρους άριστες εντυπώσεις.

Συνεχίζοντας την ευρωπαϊκή μας πορεία στο εσωτερικό αυτή τη φορά, οι μαθητές μας συμμετείχαν στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα αδελφοποίησης σχολείων e-Twinning με μεγάλη επιτυχία, καθώς βραβεύθηκε με Εθνικές Ετικέτες Ποιότητας για  δύο (2) έργα. Στο πρώτο έργο με τίτλο A bigcreative European family συμμετείχαν 12 σχολεία από την Ευρώπη, με στόχο την επικοινωνία και τη διάχυση πληροφοριών σχετικά με την καθημερινή ζωή των μαθητών, τη σχολική ρουτίνα, την πόλη τους, τα ενδιαφέροντά τους καθώς και την κουλτούρα και τον πολιτισμό της χώρας τους. Στο δεύτερο έργο που διήρκεσε όλη τη σχολική χρονιά, με τίτλο “We all speak the same language-online magazine, συμμετείχαν 33 σχολεία για τη δημιουργία ενός συνεργατικού ψηφιακού online περιοδικού με θέματα ποικίλης ύλης. Το περιοδικό περιλάμβανε εργασίες των μαθητών πάνω σε θέματα όπως η σχολική ζωή, το ιδανικό σχολείο, το διαδίκτυο, η χρήση του υπολογιστή, τα ταξίδια, η αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου, τα σύγχρονα είδωλα και άλλα.

Επιπλέον, μαθητές και των τριών τάξεων συμμετείχαν στο e-twinning έργο Homemade postcards for the EuropeanDay of Languages, μέσα από το οποίο γιόρτασαν την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών μαζί με 43 αδελφοποιημένα σχολεία. Επίσης, μέσα στο ίδιο πνεύμα πολυγλωσσίας και εξοικείωσης με τα ήθη και τον πολιτισμό των αγγλόφωνων χωρών, η Α΄ και η Β’ τάξη του Αρσακείου Λυκείου Θεσσαλονίκης γιόρτασε διάφορα έθιμα όπως το Halloween, το Thanksgiving Day, το Valentine’s Day και το Pancake Day.

Στη συνέχεια, το σχολείο μας συμμετείχε στους ετήσιους Αγώνες του Πανελλήνιου Οργανισμού Δικανικού Λόγου (Forensics) με ομάδα τεσσάρων μαθητών της Α’ Λυκείου μέσα από τον αντίστοιχο Απογευματινό Όμιλο Σχολικών Δραστηριοτήτων που προετοιμάζει ο καθηγητής Αγγλικών κ.Βαγγέλης Δήμος. Τα αγωνίσματα στα οποία συμμετείχε το Σχολείο μας ήταν ο διττός λόγος (debate), ο προτρεπτικός λόγος (original oratory) και η νοηματική ανάγνωση (oral interpretation). Ήταν μια μοναδική εκπαιδευτική εμπειρία για τους μαθητές μας, καθώς είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με έφηβους μαθητές από όλη τη χώρα και να διαγωνιστούν μαζί τους, ανταλλάσσοντας απόψεις και ιδέες σχετικά με τα θέματα των αγώνων.

Τέλος, δύο μαθητές της Β΄ Λυκείου και ο ένας μαθητής της περσινής Γ΄ Γυμνασίου- και φετινής Α’ Λυκείου- συμμετείχαν σε διασχολική παρουσίαση του κοινού Δίγλωσσου Πολιτιστικού Προγράμματος του Αρσακείου Γυμνασίου – Λυκείου Θεσσαλονίκης, με τίτλο «Λέσχη ανάγνωσης και δραματοποίησης: ΤοΣύμπαν στα χέρια σας». Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της 14ης Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης στη Δ.Ε.Θ, με τίτλο «Σχολικές λέσχες ανάγνωσης: νησίδες πολιτισμού σε ένα εφηβικό σύμπαν». Οι μαθητές, αφού διάβασαν αποσπάσματα από το βιβλίο του Κριστόφ Γκαλφάρ που μελέτησαν στα αγγλικά και τα γαλλικά καθώς και τις μεταφράσεις που πραγματοποίησαν, στη συνέχεια μετέφεραν στο κοινό τις εμπειρίες που αποκόμισαν από τη συμμετοχή τους στη λέσχη ανάγνωσης.

Όλες οι καθηγήτριες Αγγλικών ευχόμαστε καλή επιτυχία στους μαθητές που θα συμμετάσχουν και φέτος στις εξετάσεις πιστοποίησης γλωσσομάθειας. Είμαστε βέβαιοι πως μέσα από τη συστηματική μελέτη, την εντατική προσπάθεια και την επιμονή τους θα πετύχουν τον στόχο τους. Ελπίζουμε και η φετινή χρονιά 2017-2018 να είναι εξίσου παραγωγική για το Αγγλικό Τμήμα  και να συνεχίσουμε δημιουργικά, εκπαιδεύοντας παγκόσμιους πολίτες του αύριο με εργαλείο την πλέον  διαδεδομένη γλώσσα, την Αγγλική.

Welcome back to school!!