Τριήμερη πολιτιστική εκδρομή της Γ΄ Γυμνασίου στην Κέρκυρα
Μαΐ 4 2019

Στις 4, 5 και 6 Απριλίου 2019, η Γ΄ τάξη του Αρσακείου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης πραγματοποίησε τη φετινή της πολιτιστική εκδρομή στην Κέρκυρα. Στόχος της ήταν οι μαθητές να έρθουν σε άμεση επαφή με την ιστορία και την πλούσια πολιτισμική παράδοση του νησιού των Επτανήσων.

Το ταξίδι μας ξεκίνησε νωρίς το πρωί της Πέμπτης 4 Απριλίου με αρχικό προορισμό το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, από όπου αναχωρήσαμε με το πλοίο για την Κέρκυρα. Κατά την άφιξή μας στην Κέρκυρα, επισκεφτήκαμε αρχικά την Casa Parlante, ένα πρωτότυπο «μουσείο ζωντανής ιστορίας», που στεγάζεται σε ένα παλιό κερκυραϊκό αρχοντικό. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να πληροφορηθούμε για την καθημερινή ζωή μιας τυπικής οικογένειας Κερκυραίων ευγενών του 19ου αιώνα, ταξιδεύοντας στο παρελθόν μέσα από κινούμενες ανθρώπινες φιγούρες, πραγματικές μυρωδιές και ήχους εκείνης της εποχής. Έπειτα, αφού περπατήσαμε στο ιστορικό κέντρο της πόλης και περιδιαβήκαμε τις στοές με τις υπέροχες καμάρες του Λιστόν, ξεναγηθήκαμε στο Παλαιό Φρούριο της Κέρκυρας που δεσπόζει επιβλητικά στην ανατολική πλευρά του νησιού, χτισμένο σε μια φυσικά οχυρή θέση κατά τη βυζαντινή περίοδο. Αργά το απόγευμα φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας και τακτοποιηθήκαμε στα δωμάτιά μας, ενώ η μέρα μας έκλεισε με μια βραδινή βόλτα στα περίφημα κερκυραϊκά καντούνια και στη μεγαλύτερη πλατεία των Βαλκανίων, τη Σπιανάδα, η οποία αποτελεί πόλο έλξης για ντόπιους και επισκέπτες και σημείο αναφοράς της Κέρκυρας.

Την επόμενη μέρα, Παρασκευή 5 Απριλίου, αρχίσαμε την ξενάγησή μας από το Μουσείο Διονυσίου Σολωμού, το σπίτι όπου έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στην Κέρκυρα και συνέθεσε το σπουδαιότερο μέρος του ποιητικού του έργου, ο εθνικός μας ποιητής. Στο Μουσείο εκτίθενται το γραφείο του ποιητή και κάποια χειρόγραφα σημαντικών έργων του, ενώ υπάρχει και μια αξιόλογη σολωμική βιβλιοθήκη, η οποία περιλαμβάνει όλες τις παλιές εκδόσεις του «Ύμνου εις την Ελευθερίαν» αλλά και διάφορες προσωπογραφίες του ποιητή. Εκεί στεγάζεται σήμερα η Εταιρεία Κερκυραϊκών Σπουδών. Ύστερα, επισκεφτήκαμε το Μουσείο Ασιατικής Τέχνης, το οποίο είναι το μοναδικό Μουσείο στην Ελλάδα που είναι αφιερωμένο αποκλειστικά στην τέχνη της Άπω Ανατολής και της Ινδίας, και θαυμάσαμε τα ενδιαφέροντα εκθέματά του (όπως πανοπλίες πολεμιστών Σαμουράι και διάφορα αγάλματα του Βούδα) από την Κίνα, την Ινδία, την Κορέα, την Καμπότζη, το Νεπάλ και το Θιβέτ. Μετά κατευθυνθήκαμε στον Ιερό Ναό του Αγίου Σπυρίδωνα, για να προσκυνήσουμε το λείψανο του πολιούχου του νησιού. Στη συνέχεια, αναχωρήσαμε για το Αχίλλειο για να γνωρίσουμε από κοντά την εξοχική κατοικία της Αυτοκράτειρας της Αυστρίας και Βασίλισσας της Ουγγαρίας Ελισάβετ, γνωστής και ως «Σίσσυ». Πριν φτάσουμε στον προορισμό μας, κάναμε μια στάση σε μια τοπική μονάδα παραγωγής κερκυραϊκών ποτών και γλυκισμάτων με βάση το κουμκουάτ, ένα είδος εσπεριδοειδούς που καλλιεργείται στην Κέρκυρα. Οι υπεύθυνοι της μονάδας μας ενημέρωσαν για την παραγωγή των προϊόντων τους και μας πρόσφεραν να δοκιμάσουμε μια ποικιλία από χειροποίητα γλυκίσματα με κουμκουάτ.

Στο Αχίλλειο περιηγηθήκαμε σε όλες τις αίθουσες του ανακτόρου, θαυμάζοντας τη διακόσμηση που ήταν επηρεασμένη από μυθολογικά θέματα, και εντυπωσιαστήκαμε από την εκπληκτική θέα και την πλούσια βλάστηση των κήπων καθώς και από τα αγάλματα και τα γλυπτά που κοσμούν τον περίβολο του ανακτόρου. Την προσοχή μας δε θα μπορούσαν να μην προσελκύσουν τα δύο αγάλματα του Αχιλλέα, το ένα γνωστό ως ο «Αχιλλεύς θνήσκων», που παρουσιάζει τον Αχιλλέα τη στιγμή που πεθαίνει προσπαθώντας να βγάλει το βέλος από τη φτέρνα του, και το άλλο ο «Αχιλλέας Νικών» που παριστάνει τον Αχιλλέα στη στιγμή της νίκης του και έχει εξωπραγματικές διαστάσεις. Ακολούθως, αφού γευματίσαμε, κάναμε μια βόλτα στο Κανόνι και στην Παναγία των Βλαχερνών, που αποτελεί το σήμα κατατεθέν του νησιού σε πολλούς τουριστικούς οδηγούς, από όπου θαυμάσαμε και το περίφημο Ποντικονήσι. Έπειτα, επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο, για να ξεκουραστούμε και να ετοιμαστούμε για την τελευταία νυχτερινή μας βόλτα στο ιστορικό κέντρο της πόλης.

Κάπως έτσι έφτασε, χωρίς να το καταλάβουμε, και η ημέρα της επιστροφής μας το Σάββατο 6 Απριλίου. Γεμάτοι θετικά συναισθήματα, πολύτιμες εμπειρίες και πλούσιες γνώσεις, αποχαιρετήσαμε το νησί των Φαιάκων και επιβιβαστήκαμε στο πλοίο που μας περίμενε στο λιμάνι της Κέρκυρας. Ταξιδεύοντας με αίθριο καιρό, φτάσαμε στην Ηγουμενίτσα και μετά κάναμε μια στάση στα Ιωάννινα για γεύμα και βόλτα στη λίμνη. Εκεί, δε χάσαμε την ευκαιρία να περπατήσουμε στο Κάστρο των Ιωαννίνων, το γνωστό «Ιτς Καλέ», όπου βρισκόταν το σεράι του Αλή Πασά. Έπειτα, συνεχίσαμε το ταξίδι μας για τη Θεσσαλονίκη με τραγούδια, γέλια και ευχάριστη διάθεση. Επιστρέφοντας στο Σχολείο, αποχαιρετιστήκαμε χαρούμενοι που περάσαμε τόσο όμορφα.

Τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ΄ Γυμνασίου συνόδευσαν οι καθηγητές Βαγγέλης Δήμος, Λεωνίδας Κατσικαρίδης, Ελένη Κόντα, Ελένη Μπίκου και Βασίλης Τεμπερεκίδης.