Δραστηριότητες της Ζώνης Πολιτισμού και Επιστημών Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου στα Γερμανικά: «Τα παραμύθια των αδερφών Γκριμ… αλλιώς» και «Τείχος του Βερολίνου: το σύνορο των δύο κόσμων».
Ιούλ 14 2022

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων στη Ζώνη Πολιτισμού και Επιστημών δόθηκε η δυνατότητα σε μαθητές και μαθήτριες της Β΄ και Γ΄ τάξης να μελετήσουν και να ασχοληθούν με δύο αγαπητά και πολυσυζητημένα θέματα της γερμανικής ιστορίας και του πολιτισμού της Γερμανίας. 

«Τα παραμύθια των αδερφών Γκριμ… αλλιώς»

Τι κοινό έχουν η Χιονάτη και οι επτά νάνοι, η Κοκκινοσκουφίτσα, ο Χάνσελ και η Γκρέτελ, η Ραπουνζέλ; Οι πρωταγωνιστές των αγαπημένων γερμανικών παραμυθιών συναντιούνται στην πόλη Κάσσελ της Γερμανίας με οικοδεσπότες τους αδερφούς Γκριμ και μας αφηγούνται την παραμυθένια ζωή τους και τις περιπέτειες τους από την δική τους οπτική γωνία. Τον ρόλο των πρωταγωνιστών ανέλαβαν μαθητές της Β΄ τάξης, οι οποίοι κλήθηκαν να χρησιμοποιήσουν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους και να αφηγηθούν τα δρώμενα γνωστών παραμυθιών, τα οποία αποτελούν ένα δείγμα του γερμανικού πολιτισμού και της γερμανικής λογοτεχνίας. Τα παραμύθια ως μαθησιακό εργαλείο δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές να βελτιωθούν στις δεξιότητες του γραπτού, ακουστικού και προφορικού λόγου και με δημιουργικές δραστηριότητες (όπως ένα escape room με θεματολογία διάφορα παραμύθια, δημιουργία Assoziogramm και τη συγγραφή των παραμυθιών από την οπτική γωνία των μαθητών) να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιο τους και να βελτιώσουν την έκφραση τους.

Τείχος του Βερολίνου: το σύνορο των δύο κόσμων

Οι μαθητές της Ζώνης Πολιτισμού και Επιστημών της Γ΄ τάξης είχαν την ευκαιρία να επεξεργαστούν το «Τείχος» ως το σύνορο των δύο κόσμων. Το Τείχος του Βερολίνου που χτίστηκε πριν από 60 χρόνια αποτελούσε το σύνορο μεταξύ Ανατολικού και Δυτικού Βερολίνου χωρίζοντας την πόλη σε δύο κόσμους. Ζωές παράλληλες του Τείχους, η καθεμιά με τη δική της καθημερινότητα, που μέσα σε ένα βράδυ αγκάλιασαν την ελπίδα του να ονειρεύονται ξανά ένα κοινό μέλλον. Ζωές και όνειρα που ξεπέρασαν το Τείχος της φυλακής τους. Η αναδιήγηση των γεγονότων θα παρακινήσει τους μαθητές να κατανοήσουν την ιστορία σε βάθος προκειμένου να την ανασυνθέσουν και αναπαράγουν.

Στόχος του μαθήματος ήταν, επίσης, η εξοικείωση και ενημέρωση των μαθητών αναφορικά με τα γεγονότα αυτής της ιδιαιτέρως ιστορικής χρονικής περιόδου και περαιτέρω η βελτίωση δεξιοτήτων, όπως του προφορικού λόγου και της γραπτής έκφρασης μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων (συγγραφή γραμμάτων από υποτιθέμενους κατοίκους του Ανατολικού Βερολίνου προς τους συγγενείς τους στο Δυτικό Βερολίνο, δημιουργία ενός χάρτη που απεικονίζει τα όρια του Τείχους, τα σημεία ελέγχου, τα σημεία απόδρασης, καθώς και τους τόπους εκτέλεσης θυμάτων στην προσπάθεια τους να δραπετεύσουν από το Ανατολικό Βερολίνο.)  

Υπεύθυνη καθηγήτρια της Ζώνης Πολιτισμού ήταν η καθηγήτρια  Γερμανικών Μιχαέλα Αποσιάδου.