Πόσες διαφορετικές ιστορίες μπορεί να αγκαλιάσει ένα βιβλίο; Πολλές, άπειρες, ως το φεγγάρι. Όσες θέλουμε, όσες μπορούμε. Όσες ονειρευτήκαμε, φανταστήκαμε και τελικά τολμήσαμε να γράψουμε. Γιατί κάθε βιβλίο δεν είναι απλώς χαρτί και λέξεις· είναι σκέψεις, συναισθήματα, μνήμες και μικρά κομμάτια από τον κόσμο αυτών που το δημιούργησαν.
Φέτος συνεργαστήκαμε με το τρίτο τμήμα της Β’ Τάξης του Αρσάκειου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης και η εμπειρία δεν ήταν απλώς μοναδική, αλλά πραγματικά συναρπαστική. Η τάξη μας μετατράπηκε αρχικά σε μια μικρή δανειστική βιβλιοθήκη, γεμάτη ιστορίες, χρώματα, ήρωες και διαφορετικούς κόσμους. Στη συνέχεια, έγινε εργαστήρι δημιουργικής γραφής, χώρος έκφρασης, φαντασίας και φιλαναγνωσίας, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες μοιράστηκαν ιδέες, προβληματισμούς, όνειρα και εμπειρίες.
Στο μάθημα των Νέων Ελληνικών και στο πλαίσιο των Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων (Π.Σ.Δ.) συναποφασίσαμε με τα παιδιά να επιχειρήσουμε κάτι διαφορετικό: να δώσουμε στα βιβλία μια πιο ζωντανή θέση μέσα στην καθημερινότητά μας και να ανακαλύψουμε τη δύναμη των ιστοριών όχι μόνο ως αναγνώστες, αλλά και ως δημιουργοί.
Λίγο πριν από τα Χριστούγεννα, οι μαθητές και οι μαθήτριες κλήθηκαν να φέρουν στην τάξη όποιο βιβλίο αγαπούσαν ή ήθελαν να μοιραστούν με τους συμμαθητές τους. Έτσι δημιουργήσαμε μια πρωτότυπη δανειστική βιβλιοθήκη μέσα στην αίθουσα του Β3. Τα βιβλία άλλαζαν χέρια, οι συζητήσεις πλήθαιναν και κάθε νέα ανάγνωση γινόταν αφορμή για ανταλλαγή σκέψεων και συναισθημάτων. Μέσα από αυτή τη διαδικασία καταλάβαμε πως η ανάγνωση μπορεί να ενώσει ανθρώπους, να γεννήσει ιδέες και να ανοίξει δρόμους φαντασίας.
Σιγά σιγά, οι σελίδες των βιβλίων έγιναν έμπνευση για τις δικές μας ιστορίες. Οι μαθητές και οι μαθήτριες έγραψαν, πειραματίστηκαν, εμπνεύστηκαν από ήρωες και καταστάσεις και δημιούργησαν τα δικά τους κείμενα, γεμάτα συναίσθημα, ευαισθησία και φαντασία. Κάθε ιστορία είναι διαφορετική, όπως διαφορετικοί είναι και οι άνθρωποι που τις έγραψαν. Άλλες συγκινούν, άλλες προβληματίζουν, άλλες ταξιδεύουν τον αναγνώστη σε φανταστικούς κόσμους και άλλες μιλούν για ζητήματα της καθημερινότητας που μας αγγίζουν όλους, και ιδίως τους εφήβους μας. Όλες όμως φιλοξενήθηκαν σε ένα μικρό βιβλιαράκι, το δικό μας βιβλίο. Ένα βιβλίο γεμάτο φωνές, εικόνες, σκέψεις και όνειρα.
Το Πρόγραμμα οργάνωσε και διεκπεραίωσε η φιλόλογος, Γιώτα Μυτακίδου.






