«Εθελοντισμός 2021-2022, πράξη ή συναίσθημα;»: 4η συνάντηση στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Μαθαίνω, συζητώ για το περιβάλλον της πόλης μου»
Μάι 22 2022

         

 

Πράξη «Δράσεις για την ενίσχυση της οικολογικής συνείδησης και του εθελοντισμού στο αστικό περιβάλλον» με κωδικό ΟΠΣ 5031269

Στο πλαίσιο της συμμετοχής του Σχολείου μας στο εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μαθαίνω, συζητώ για το περιβάλλον της πόλης μου» που συντονίζεται από το ΕΣΠΑ 2014-2020, το ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας, τη Στρατηγική Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη Θεσσαλονίκης και τη ΧΑΝΘ πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Μαΐου 2022 η τέταρτη δίωρη απολογιστική συνάντηση των 26 μαθητών του τμήματος Γ3 με τον κ. Γεώργιο Γεωργιάδη, Περιβαλλοντολόγο, απόφοιτο του τμήματος Περιβάλλοντος του Πανεπιστήμιου Αιγαίου, κάτοχο Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης με αντικείμενο την Διαχείριση Έργων και Προγραμμάτων Ανάπτυξης και υποψήφιο Διδάκτορα του τμήματος Χωροταξίας και Ανάπτυξης του Α.Π.Θ.

Στην τελευταία συνάντηση του προγράμματος οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να εργαστούν σε ομάδες στον υπαίθριο φυσικό χώρο του σχολείου, γεγονός που τους χαροποίησε ιδιαίτερα. Αρχικά, η συζήτηση επικεντρώθηκε στο φλέγον ζήτημα της κλιματικής αλλαγής, η οποία έχει αρχίζει να επηρεάζει σημαντικά την ποιότητα της ζωής των ανθρώπων. Στη συνέχεια οι μαθητές και οι μαθήτριες εξέθεσαν  τις απόψεις τους σχετικά με τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, αναφέροντας ανάμεσα σε αυτές τις πλημμύρες, τις πυρκαγιές, την καταστροφή των καλλιεργειών και την υπερθέρμανση των πόλεων. Τα παιδιά συνειδητοποίησαν πως απαιτείται να δράσουμε άμεσα και συντονισμένα και να λάβουμε κατάλληλα μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεπειών της αλλαγής των κλιματικών συνθηκών που επικρατούν στον πλανήτη μας. Έπειτα, τα μέλη των ομάδων εργασίας συνεργάστηκαν αποτελεσματικά και συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο που αφορούσε τις υπηρεσίες που μας παρέχουν τα οικοσυστήματα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Οι προτάσεις των μαθητών διατυπώθηκαν στην ολομέλεια του τμήματος και ανέδειξαν ποικίλα μέσα και πόρους που μπορούμε να εξασφαλίσουμε από τη φύση, για να αντιστρέψουμε τα δυσοίωνα αποτελέσματα της κλιματικής αλλαγής. Τέλος, οι μαθητές αντιλήφθηκαν τη σπουδαιότητα της πρόληψης, την αξία της σωστής ενημέρωσης, της ετοιμότητας και της διαρκούς εγρήγορσης για την επιτυχή αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής. Στη συνάντηση παρευρέθηκαν οι καθηγήτριες Γεωργία Στεφανίδου (χημικός) και Ελένη Κόντα (φιλόλογος), συντονίστριες του προγράμματος.