Σχολική Δημοσκόπηση: Η μαθητική πραγματικότητα την περίοδο της τηλεκπαίδευσης
Μαρ 24 2021

Εδώ και έναν χρόνο διανύουμε μία πρωτόγνωρη περίοδο, η οποία έχει σημαδευτεί από την εμφάνιση και τη συνεχή διασπορά της νόσου covid-19. Σε αυτή τη δύσκολη περίοδο το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας κλήθηκε και καλείται να διασφαλίσει τη συνέχεια του εκπαιδευτικού έργου, χρησιμοποιώντας τα σύγχρονα εργαλεία της τηλεκπαίδευσης. Ειδικότερα, στο Σχολείο μας καταβλήθηκε η μέγιστη δυνατή προσπάθεια, έτσι ώστε οι μαθητές να μην χάσουν καμία ώρα μαθήματος και να εξασφαλιστεί η ομαλή συνέχεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Πώς, όμως, έχουν βιώσει οι μαθητές[1] τη νέα αυτή πραγματικότητα; Με ποιον τρόπο έχει επηρεάσει τη διαδικασία παρακολούθησης και μάθησης η τηλεκπαίδευση; Πόσο αυξήθηκε η έκθεση των μαθητών στις οθόνες των διαφόρων συσκευών και σε ποιον βαθμό αυξήθηκε ή μειώθηκε η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης;

Με την παρούσα εργασία των μαθητών της Β’ τάξης έγινε μια απόπειρα να διερευνηθούν και να δοθούν απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα, στο πλαίσιο του σχολικού περιβάλλοντος του Αρσακείου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης. Οι μαθητές της Β΄ τάξης χωρίστηκαν σε 9 ομάδες εργασίας και η κάθε ομάδα συνέβαλε έτσι ώστε να καταρτιστεί ένα ερωτηματολόγιο 10 ερωτήσεων. Το ερωτηματολόγιο αυτό διαμοιράστηκε στη συνέχεια ηλεκτρονικά στους μαθητές όλου του Σχολείου.

Οι ομάδες εργασίας επεξεργάστηκαν συνεργατικά σε υπολογιστικά φύλλα τις απαντήσεις και κατασκεύασαν γραφήματα, τα οποία τους οδήγησαν στην εξαγωγή συμπερασμάτων. Στη συνέχεια τα γραφήματα, τα συμπεράσματα, καθώς και ο τρόπος με τον οποίο εργάστηκε η κάθε ομάδα, αποτυπώθηκαν σε μία παρουσίαση.

Δείτε τις παρουσιάσεις κάνοντας ΚΛΙΚ στα εικονίδια

Για την υλοποίηση αυτής της δημοσκόπησης, από το αρχικό μέχρι και το τελικό στάδιο, χρησιμοποιήθηκαν αποκλειστικά τα εργαλεία του Microsoft 365 (Forms, Excel, Power Point), τα οποία έδωσαν τη δυνατότητα στους μαθητές να δουλέψουν συνεργατικά στο “σύννεφο”, χωρίς να απαιτείται εγκατάσταση κάποιου λογισμικού στον υπολογιστή τους.

Στο τέλος, κατόπιν κλήρωσης, επιλέχθηκε  μία από τις 9 εργασίες των μαθητών για να παρουσιαστεί στο 13ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας, το οποίο φέτος θα διεξαχθεί διαδικτυακά από τις 20 έως τις 23 Απριλίου 2021  και οργανώνεται από την Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας,  το Ίδρυμα «Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας» ΝΟΗΣΙΣ και το Σωματείο Φίλων του NOHΣΙΣ.

Τους μαθητές της Β΄ τάξης καθοδήγησε η καθηγήτρια Πληροφορικής Βασιλική Αργυροπούλου.

 

[1] Στην ανάρτηση η λέξη «μαθητές» αναφέρεται αντίστοιχα σε μαθήτριες και μαθητές.