Ψυχική Ανθεκτικότητα και Διαχείριση Άγχους
Δεκ 18 2020

Συμβουλευτική καθοδήγηση των μαθητών και των μαθητριών της Β΄και Γ΄τάξης

Η πανδημία του κορωνοϊού μάς έχει φέρει αντιμέτωπους με συνθήκες πρωτόγνωρες. Εγκλεισμός και κοινωνική απομόνωση έχουν επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που ζούμε και εργαζόμαστε. Ειδικά οι μαθητές, εδώ και πολλούς μήνες, καλούνται να αντιμετωπίσουν ένα νέο τρόπο μάθησης, μπροστά στην οθόνη ενός υπολογιστή και μακριά από το φυσικό περιβάλλον διδασκαλίας, το σχολείο, τους συμμαθητές και τους καθηγητές τους. Όλα αυτά επιβαρύνουν ιδιαίτερα την ψυχολογία τους και εντείνουν το άγχος και την ψυχολογική πίεση που αισθάνονται.

Το Αρσάκειο Λύκειο Θεσσαλονίκης, θέλοντας να στηρίξει τους μαθητές και τις μαθήτριες και να ενισχύσει την ψυχική τους υγεία, οργάνωσε μία σειρά από συναντήσεις με ειδικούς στο πλαίσιο των δράσεων του Γραφείου Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Συγκεκριμένα, οι τελειόφοιτοι μαθητές μας είχαν διαδικτυακή συνάντηση με την κ. Αναστασία Πιλωνά, καθηγήτρια του Σχολείου μας (η οποία βρίσκεται σε εκπαιδευτική άδεια το τρέχον σχολικό έτος) και Σύμβουλο Ψυχικής Υγείας και Σταδιοδρομίας. Η κ. Πιλωνά μίλησε στους μαθητές για τη διαχείριση του άγχους, που είναι ιδιαίτερα έντονο για αυτούς, καθώς πέραν του εγκλεισμού πιέζονται ψυχικά και λόγω της προετοιμασίας τους για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις. Επίσης, τους συνέστησε κάποιες τεχνικές, οι οποίες μπορούν να ενισχύσουν την ψυχική τους ανθεκτικότητα και απάντησε στις ερωτήσεις τους. Οι συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν σε δύο κύκλους, ώστε να είναι πιο ευέλικτες οι ομάδες: την Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου για τα τμήματα Γ’ πολυτεχνικό και Γ΄ υγείας και τη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου για τα τμήματα Γ΄ ανθρωπιστικό και Γ΄ οικονομικό.

 

Επιπλέον, την Τρίτη 15 Δεκεμβρίου οι μαθητές της Β΄ Λυκείου, χωρισμένοι επίσης σε δύο ομάδες, είχαν διαδικτυακή συνάντηση με την Ψυχολόγο των Αρσακείων Σχολείων Θεσσαλονίκης κ. Δέσποινα Ιακώβου. Η κ. Ιακώβου μίλησε και αυτή στους μαθητές για τη διαχείριση του άγχους και εστίασε το θέμα στο άγχος που προκαλείται από την πίεση που αισθάνονται τα παιδιά της Β΄τάξης στη φάση που βρίσκονται, καθώς καλούνται να επιλέξουν κατεύθυνση σπουδών και επαγγελματικό προσανατολισμό.

 

Στόχος του σχολείου δεν είναι μόνο η μετάδοση γνώσεων, αλλά η διάπλαση ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων. Και μία συγκροτημένη προσωπικότητα πρέπει να χαρακτηρίζεται από ψυχική ανθεκτικότητα και αυτοπεποίθηση. Ελπίζουμε αυτές οι συναντήσεις να ενίσχυσαν ψυχικά τους μαθητές και τις μαθήτριες μας και να τους πρόσφεραν τη στήριξη που χρειάζονται στις δύσκολες συνθήκες που βιώνουμε.