Χτίζοντας γέφυρες μεταξύ Γυμνασίου Λυκείου
Ιούν 1 2022

Την τελευταία εβδομάδα των μαθημάτων για τη σχολική χρονιά 2021-2022 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ τάξης του Σχολείου μας συμμετείχαν σε μια πρωτότυπη βιωματική δράση ενσωμάτωσης στοιχείων Μηχανικής στο μάθημα της Τεχνολογίας, που επιμελήθηκε η καθηγήτρια Αθηνά Φουστέρη.

Στο πρώτο μέρος της δράσης, οι ομάδες κλήθηκαν να επιλύσουν ένα κατασκευαστικό πρόβλημα, με μοναδικά διαθέσιμα υλικά ξύλινες ράβδους balsa. Εξοικειώθηκαν έμπρακτα με την κατασκευαστική λογική αυτοφερόμενων δομών, όπου όλα τα συνθετικά τους μέρη συνεπικουρούν στην κατανομή των φορτίων (reciprocal frames). Πειραματίστηκαν με διάφορες τυπολογίες αυτής της φιλοσοφίας και δοκίμασαν την αντοχή των κατασκευών τους, τοποθετώντας ως φορτία διάφορα αντικείμενα από τον χώρο του Εργαστηρίου.

Το δεύτερο μέρος της δράσης είχε επίκεντρο τις γέφυρες. Τα παιδιά, αφού έκαναν τις παρατηρήσεις τους και αναγνώρισαν τα τόξα στη μορφή τους, ήρθαν σε επαφή με μια ιδέα που ανέπτυξε ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι τον 15ο αιώνα, για μια γέφυρα που μπορεί να σταθεί χωρίς κέντρο υποστήριξης. Ο πρώτος «Αναγεννησιακός Άνθρωπος» μηχανικός, αρχιτέκτονας, εφευρέτης αλλά και καλλιτέχνης, έδωσε τη δική του πνοή στο τελευταίο μάθημα Τεχνολογίας. Η συνέχεια της δράσης πραγματοποιήθηκε στον προαύλιο χώρο μεταξύ Γυμνασίου και Λυκείου, όπου τα παιδιά κατασκεύασαν μικρής κλίμακας γέφυρες. Μονάχα ξύλινες ράβδοι, ήρεμες κινήσεις και αρμονική συνεργασία όλης της ομάδας ήταν τα απαραίτητα συστατικά για την οικοδόμηση της γέφυρας, που -παρά τις αστοχίες ή τις δυσκολίες- ικανοποίησε τους κατασκευαστές της!

Με αυτόν τον συμβολικό τρόπο, τα παιδιά αποχαιρετούν το Εργαστήριο της Τεχνολογίας, που για τρία χρόνια στέγασε τις δημιουργικές και κατασκευαστικές τους ανησυχίες. Με την ευχή να μπορούν να οικοδομούν από εδώ και στο εξής τις δικές τους αυτοφερόμενες γέφυρες, για όλες τις μεταβάσεις της ζωής τους!