Εβδομάδα Ακαδημαϊκών Μεντόρων
Νοέ 30 2020

μια πολύτιμη ενημέρωση των μαθητών/τριών της Γ΄τάξης

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ Λυκείου του Αρσακείου Λυκείου Θεσσαλονίκης συμμετείχαν στην Εβδομάδα Μεντόρων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης για μαθητές και μαθήτριες Β΄ & Γ΄ Λυκείου (23-27/11/2020) που οργάνωσε το 1ο Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) Α΄ Θεσσαλονίκης του ΥΠΑΙΘ .

Κατά την εβδομάδα Εκπαιδευτικών Μεντόρων Ακαδημαϊκοί Εκπρόσωποι συμμετέχουν ως εισηγητές (presenters) εικονικά σε δωμάτιο τηλεδιάσκεψης ενός ή/και περισσοτέρων τμημάτων Β΄ ή/και  Γ΄ τάξης Λυκείου που ανήκει σε σχολικές μονάδες ευθύνης του 1ου Κ.Ε.Σ.Υ. Α΄ Θεσσαλονίκη και ενημερώνουν τους μαθητές και τις μαθήτριες για το αντικείμενο σπουδών του τμήματος που διδάσκουν, για τις δυνατότητες επιστημονικής και επαγγελματικής εξέλιξης των σπουδαστών, καθώς και για την προσωπική τους επαγγελματική πορεία. Σκοπός της συνάντησης είναι ο Ακαδημαϊκός να λειτουργήσει ως Εκπαιδευτικός Μέντορας για τους μαθητές και τις μαθήτριες, να τους εμπνεύσει με την προσωπική του εξέλιξη και να τους επηρεάσει θετικά για τις προσωπικές και επαγγελματικές επιλογές τους.

Στο πλαίσιο, λοιπόν, αυτής της διοργάνωσης οι μαθητές και οι μαθήτριές μας  παρακολούθησαν, ανάλογα με το επιστημονικό τους πεδίο τους παρακάτω εισηγητές, οι οποίοι «εισήλθαν» στην ψηφιακή αίθουσα του κάθε τμήματος Προσανατολισμού και τους ενημέρωσαν για τη σχολή και το τμήμα όπου διδάσκουν και στη συνέχεια είχαν μία εποικοδομητική συζήτηση μαζί τους. Κριτήριο για την επιλογή των Εκπαιδευτικών Μεντόρων αποτέλεσε το αντικείμενο διδασκαλίας τους και η παρουσία του τμήματός τους στο Επιστημονικό Πεδίο του Μηχανογραφικού Δελτίου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, σε αντιστοιχία με την Ομάδα Προσανατολισμού των μαθητών και μαθητριών .

Αναλυτικότερα:

Τη Δευτέρα 23 Νοεμβρίου το τμήμα Ανθρωπιστικών Σπουδών είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει μια εξαιρετική παρουσίαση της επιστήμης της Γλωσσολογίας από τον κ. Ασημάκη Φλιάτουρα, επίκουρο καθηγητή της Γλωσσολογίας στο Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας της Σχολής Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Με τρόπο προσιτό, φιλικό προς τους μαθητές, γλαφυρό και παιγνιώδη ο κ. Φλιάτουρας- ο οποίος ανήκει στη μεγάλη Αρσακειακή οικογένεια, καθώς υπήρξε καθηγητής στο Αρσάκειο Τιράνων στην Αλβανία – ενέπνευσε τους μαθητές, άνοιξε νέους δρόμους στις επιλογές σπουδών και κινητοποίησε το ενδιαφέρον των μαθητών για τη γλώσσα και τις δυνατότητές της.

Την Πέμπτη 26 Νοεμβρίου το τμήμα Πολυτεχνικών Σπουδών «συναντήθηκε» με τον κ.Κύρο Υάκινθο, Καθηγητή της Πολυτεχνικής Σχολής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ο κ. Υάκινθος έκανε στους μαθητές μας μία πλήρη και πολύ ζωντανή παρουσίαση των Πολυτεχνικών Σχολών. Οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος ενθουσιάστηκαν και ακολούθησε πλήθος ερωτήσεων, στις οποίες ο κ. Υάκινθος απάντησε με μεγάλη προθυμία.


Την Πέμπτη 26 Νοεμβρίου, επίσης, η κ. Ελένη Καλδούδη, Καθηγήτρια Ιατρικής Φυσικής και Ιατρικής Πληροφορικής στο Τμήμα Ιατρικής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης «επισκέφτηκε» την ψηφιακή τάξη του Τμήματος Σπουδών Υγείας και παρουσίασε στους μαθητές το Τμήμα Ιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας στην Αλεξανδρούπολη. Ακόμη, αναφορά έγινε και στο Τμήμα Μοριακής Βιολογίας που υπάγεται στην ίδια Σχολή, στο οποίο επίσης διδάσκει η κ. Καλδούδη, αλλά και ανήκει στα ενδιαφέροντα των μαθητών. Οι ερωτήσεις που έθεσαν στη συνέχεια οι μαθητές και οι μαθήτριες ήταν ποικίλες και οι απαντήσεις της κ. Καλδούδη επέλυσαν κάθε απορία τους.

Τέλος, την Πέμπτη 26 Νοεμβρίου το τμήμα Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής είχε ψηφιακή συνάντηση με τον κ. Γιάννη Ρεφανίδη, Καθηγητή στο Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Ο κ. Ρεφανίδης έκανε μία αναλυτική παρουσίαση του τμήματος όπου διδάσκει, που αποτελεί και κορυφαίο στόχο πολλών μαθητών της συγκεκριμένης ομάδας Προσανατολισμού. Στη συνέχεια ακολούθησε  μία πολύ εποικοδομητική συζήτηση με τους μαθητές και τις μαθήτριες.

Υπήρξε πράγματι ένα πολύ ευχάριστο και ενδιαφέρον διάλειμμα από τα ψηφιακά μαθήματα, αλλά πάντα σχετικό με τον στόχο των τελειοφοίτων μαθητών. Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας ενημερώθηκαν για τις σπουδές του επιστημονικού κλάδου που έχουν επιλέξει και τις επαγγελματικές προοπτικές που αυτός προσφέρει, μια ενημέρωση που θα τους βοηθήσει στη διαμόρφωση μιας πιο κατασταλαγμένης άποψης εν όψει των αποφάσεων που θα κληθούν να λάβουν για τη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού τους Δελτίου. Αλλά οι συναντήσεις αυτές απέδειξαν, επίσης, πως ακόμα και κάτω από τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές συνθήκες που βιώνουμε μπορούν να οργανωθούν και άλλες δράσεις στον χώρο του Σχολείου.