Οι εντυπώσεις των παιδιών της B΄ τάξης για την εμπειρία της συγχρονικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Απρ 11 2020

Για τα παιδιά της B΄ τάξης η είσοδός τους στην εποχή της τηλεκπαίδευσης και της αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών, για να αντιμετωπιστεί όσο πιο δημιουργικά και γόνιμα γίνεται η αναγκαστική απομόνωση στο σπίτι, ενεργοποιεί ένα βλέμμα κριτικό που συνδυάζει την έκπληξη και το χιούμορ για το καινούργιο με τη νοσταλγία του σχολείου τους. Αξίζει να διαβάσετε πώς αποτυπώνεται στα λόγια τους αυτή η εμπειρία της συγχρονικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, την οποία εγκαινίασε το Σχολείο μας με συντονισμένες προσπάθειες όλων των εκπαιδευτικών του σε συνεργασία με την Εποπτεία των Αρσακείων Σχολείων και το Τμήμα Μηχανοργάνωσης της Φ.Ε., παράλληλα με την ασύγχρονη εκπαίδευση στην ψηφιακή πλατφόρμα e-arsakeio. 

Αηδόνη Θάνια, Β1

Οι εντυπώσεις μου από το διαδικτυακό μάθημα είναι τόσο θετικές όσο και αρνητικές. Πρόκειται για μία πρωτόγνωρη εμπειρία. Το μάθημα είναι ενδιαφέρον και πρωτότυπο και η ώρα του μαθήματος περνάει πολύ γρήγορα. Οι καθηγητές είναι ευδιάθετοι και μεταδοτικοί και έτσι δεν κουραζόμαστε τόση ώρα μπροστά από τον υπολογιστή. Από την άλλη, δεν μπορώ να συνομιλώ με τους συμμαθητές μου, αλλά μόνο με τον καθηγητή ή την καθηγήτρια. Ακόμη, στο διαδικτυακό μάθημα δεν υπάρχει η αμεσότητα της τάξης. Τέλος, θα ήθελα να μου δίνεται η δυνατότητα να συμμετέχω περισσότερο στο μάθημα.

Ατζέμης Αντώνης, Β1

Η τηλεκπαίδευση είναι μια καινούρια, ιδιαίτερη διαδικασία για μας τα παιδιά. Και σαν καινούρια είναι ενδιαφέρουσα, πρωτόγνωρη εμπειρία! Να είμαι στο σπίτι μου, στο δωμάτιό μου, άνετος και χαλαρός και συγχρόνως να συναντιέμαι  με τους συμμαθητές μου, έστω και… στην οθόνη του υπολογιστή! Να νιώθω πως είμαι ξανά στην… «τάξη», έστω και την διαδικτυακή! Να βλέπω τους καθηγητές μου όχι στην έδρα, αλλά στο…  σπίτι τους!

Τα μαθήματα, που έχουμε, βέβαια, είναι αρκετά κι αν θέλει κανείς να είσαι συνεπής και εντάξει με το πρόγραμμα που έρχεται κάθε μέρα στον υπολογιστή, πρέπει να οργανωθεί καλά. Με την τηλεκπαίδευση έκανα και μια καινούργια ανακάλυψη! Νιώθω πως δεν έχω απέναντί μου τον καθηγητή-εξεταστή, όπως συχνά ένιωθα στο σχολείο, αλλά τον καθηγητή–βοηθό, από τον οποίο μπορώ να ζητήσω εξηγήσεις και βοήθεια για την κατανόηση των μαθημάτων. Εξάλλου οι καθηγητές είναι πολύ φιλικοί, μας στηρίζουν και προσπαθούν να μας καθησυχάσουν σε τυχόν αγωνίες μας. Νιώθουμε πως τους έχουμε και πάλι κοντά μας! Το καλό είναι ότι κάνουμε μαθήματα με σχεδόν όλους του καθηγητές, ακόμα και με αυτούς που το αντικείμενό τους απαιτεί εργαστήριο ή ειδικό χώρο, όπως Εικαστικά, Μουσική και Τεχνολογία.

Η τηλεκπαίδευση μας έβαλε σε μια καινούρια πραγματικότητα, μια νέα καθημερινή ρουτίνα, κι έτσι ξεχνάμε τον εγκλεισμό μας στο σπίτι –τον οποίο ευχαριστήθηκα στην αρχή, έχω να πω– και δεν νιώθουμε τόσο έντονα τον αποκλεισμό μας από τις παλιές μας συνήθειες και το γεγονός πως βιώνουμε μια περίεργη εποχή· πως ζούμε στα ιστορικά χρόνια  της κρίσης του Κορωναϊού…

Γκιουλετζή Μάγδα, Β1

Εδώ και λίγες μέρες ο νέος ιός μας ανάγκασε να παραμείνουμε στα σπίτια μας και να κάνουμε ό,τι μπορούμε μέσα από αυτά. Έτσι, λοιπόν, ξεκινήσαμε τα ψηφιακά μας μαθήματα, χρησιμοποιώντας εξειδικευμένες εφαρμογές, που κάνουν το μάθημα πιο κατανοητό και ενδιαφέρον. Προσωπικά έχω ενθουσιαστεί με αυτόν τον τύπο μαθήματος και πιστεύω πως θα μας βοηθήσει πολύ να μην μείνουμε πίσω στην ύλη. Κατά την άποψή μου, ίσως αυτή η νέα μορφή εκπαίδευσης μάς βοηθάει και να εξοικειωθούμε περισσότερο και με την τεχνολογία. Επιπλέον, είναι μια ευκαιρία να συναναστραφούμε με τους συμμαθητές μας, τώρα που δεν έχουμε την ευκαιρία να συναντηθούμε από κοντά, αλλά και να εξελιχθούμε ως μαθητές, που είναι η ουσία της υπόθεσης.

Γκουνέλα-Στράτα Νεφέλη, Β1

Αυτές τις δύσκολες και πρωτόγνωρες μέρες ερχόμαστε αντιμέτωποι με το ζήτημα της ψηφιακής εκπαίδευσης. Το διαδικτυακό μάθημα, κατά την άποψή μου, συνιστά ένα ικανοποιητικό πλαίσιο διδασκαλίας, κατά τη διάρκεια του οποίου, όμως, δεν μπορώ να συγκεντρωθώ τόσο όσο στην τάξη, λόγω του πρωτόγνωρου περιβάλλοντος στο οποίο διεξάγεται. Επίσης δεν έχει τόση βαρύτητα ο λόγος του καθηγητή μέσα από τον υπολογιστή, ώστε να περνάει καθαρά το μήνυμά του. Γι’ αυτό δεν μπορεί να αντικαταστήσει το μάθημα που γίνεται στα σχολεία πρόσωπο με πρόσωπο. Μου αρέσει, βέβαια, το γεγονός ότι τα διαδικτυακά μαθήματα δεν ξεκινάνε τόσο νωρίς όσο τα κανονικά, γεγονός που μου δίνει μεγαλύτερο περιθώριο ξεκούρασης. Όπως και να έχει η ψηφιακή εκπαίδευση δεν είναι ικανή να αντικαταστήσει το παραδοσιακό μάθημα, παρόλο που αποτελεί βοηθητικό μέσο για αυτές τις μέρες.

Γραμματικόπουλος Σάββας, Β1

Τα εξ αποστάσεως μαθήματα σου δίνουν την ευκαιρία να ξαναδείς τους συμμαθητές σου έστω και μέσω της οθόνης του υπολογιστή σου. Αν και καμιά φορά μπορεί να κουράζονται τα μάτια σου από τη χρήση των ηλεκτρονικών συσκευών, έχεις τη δυνατότητα να κάνεις μια καλή επανάληψη τα μαθήματά σου.

Ζαγορίδης Νίκος, Β1

Πιστεύω πως τα ψηφιακά μαθήματα είναι το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε, εφόσον είμαστε κλεισμένοι στα σπίτια μας και δεν μπορούμε να πάμε στο σχολείο. Τα προτερήματα αυτής της νέας μορφής εκπαίδευσης είναι ότι έτσι συνεχίζουμε το μάθημα και προχωράμε στην ύλη. Επιπλέον, προσωπικά πιστεύω πως μπορώ να συγκεντρωθώ καλύτερα και να προσέξω περισσότερο στο μάθημα. Αντίθετα, δεν μπορούμε να ιδωθούμε πρόσωπο με πρόσωπο με τους συμμαθητές μας και να έχουμε μια άμεση επαφή.

Ζαχαροπούλου Ελισάβετ, Β1

Η πανδημία του κορωναϊού έχει αλλάξει ριζικά την καθημερινότητα όλων μας συμπεριλαμβανομένων και των μαθητών. Το Υπουργείο Παιδείας, προσαρμοζόμενο στην κατάσταση, έθεσε σε εφαρμογή τα ψηφιακά μαθήματα για την διδασκαλία των μαθητών. Δεν έχει πολύ καιρό από τότε που άρχισα και εγώ να συμμετέχω σε αυτή την νέα πρόκληση. Εμείς οι μαθητές πρέπει να παραμείνουμε στο σπίτι, ενώ οι καθηγητές μας πειραματίζονται με νέες μεθόδους διδασκαλίας εξ αποστάσεως με τη χρήση ψηφιακής πλατφόρμας. Μου αρέσει αυτός ο τρόπος μάθησης, γιατί είναι καινοτόμος. Ήταν μία απροσδόκητη αλλαγή στην καθημερινότητά μου που με ενθουσίασε. Βρίσκομαι σε ένα γνώριμο περιβάλλον στο οποίο νιώθω πιο ήρεμη, έχει περισσότερη ησυχία και μου είναι πιο εύκολο να συγκεντρωθώ. Μου λείπει, όμως, τάξη μου και η επαφή με τους συμμαθητές μου. Τώρα που δεν υπάρχει φυσική επαφή με τους καθηγητές και η επικοινωνία έχει κυρίως ηλεκτρονική μορφή, η συνεργασία μεταξύ μαθητή και καθηγητή έγινε πιο οικεία και αποτελεσματική. Αναπτύξαμε νέους κώδικες επικοινωνίας, βάζουμε emoji και θαυμαστικά και ανταλλάσσουμε ατομικά μηνύματα, γεγονός που μου δίνει μεγάλη χαρά.

Μέρτζιος Βασίλης, Β2

Εμένα προσωπικά μου αρέσουν πάρα πολύ τα διαδικτυακά μαθήματα, διότι είναι ευχάριστα και διασκεδαστικά. Επίσης, είναι ένας άλλος ενδιαφέρων τρόπος εκμάθησης και επανάληψης των σχολικών μαθημάτων. Τέλος, τα διαδικτυακά μαθήματα μου αρέσουν πολύ, γιατί, παρά αυτήν τη δύσκολη περίοδο της καραντίνας, μπορώ και επικοινωνώ με τους καθηγητές μου και με τους συμμαθητές μου!!!

Μουσμουλίδης Ανδρέας, Β2

Η πανδημία του κορωνοϊού που πλήττει όλον τον κόσμο, μας ανάγκασε να αλλάξουμε την καθημερινότητά μας και μεταμόρφωσε τις τάξεις μας σε ηλεκτρονικές. Αρχικά, η νέα διαδικασία ακούγεται διασκεδαστική, αλλά τελικά πόσο διασκεδάζουμε; Η επαφή που είχαμε με την παρουσία μας στο μάθημα είναι ένα γεγονός που δεν μπορεί να γίνει εφικτό σ’αυτό το ιντερνετικό σχολείο. Έτσι, λείπουν σημαντικά στοιχεία από το μάθημα, όπως η ζωντάνια, η αυθόρμητη επικοινωνία και η ζεστή ατμόσφαιρα. Εκτός αυτού, η ύπαρξη προβλημάτων στη σύνδεση είναι κάπως κουραστική και καθυστερεί το μάθημα. Από την άλλη πλευρά όμως, αυτό το μάθημα από το διαδίκτυο είναι πολύ σημαντικό, καθώς μας κρατάει σε ετοιμότητα και μας δίνει τις απαραίτητες γνώσεις αυτές τις μέρες που πρέπει να μείνουμε σπίτι. Τέλος, το ότι βλέπουμε και ακούμε τους φίλους μας και τους καθηγητές μας μετά από τόσο καιρό είναι κάτι πολύ ευχάριστο. Το «ιντερνετικό» σχολείο έχει και μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα, αλλά το μόνο σίγουρο είναι πως είναι κάτι το πρωτόγνωρο και πρωτοποριακό.

Μπακάλογλου Σταύρος, Β2

Τον τελευταίο μήνα ένας νέος ιός, ο κορωνοϊός, έχει καταφέρει να αλλάξει ριζικά τις ζωές όλων. Τα σχολεία έκλεισαν, όμως οι καθηγητές μας καθημερινά συνεχίζουν την πολύ δύσκολη δουλειά τους κανονικά και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία, καθώς έχουν προσελκύσει και εντυπωσιάσει όλους του μαθητές του σχολείου. Ο νέος αυτός τρόπος διδασκαλίας προσωπικά με έχει εντυπωσιάσει αρκετά. Με αυτόν τον τρόπο το μάθημα γίνεται πιο ξεκούραστο και επίσης πολύ γρήγορο, αφού κανένας μαθητής δεν μπορεί να διακόψει το μάθημα, κάτι που συμβαίνει επειδή ο καθηγητής ελέγχει κυριολεκτικά τα πάντα. Αν και είναι πολύ ωραίο το διαδραστικό μάθημα, πραγματικά θα έκανα τα πάντα για να επιστρέψουμε στο σχολείο καθώς έχω αρχίσει να βαριέμαι μένοντας στο σπίτι. 

Μπούσιου Άρτεμις, Β2

Εγώ πιστεύω ότι όλα αυτά που γίνονται με τα online μαθήματα έχουν πολύ πλάκα και μου αρέσουν πολύ. Ωστόσο, προτιμώ το κανονικό σχολείο. Είναι καλύτερο το να βλέπεις τους συμμαθητές και τους καθηγητές σου από κοντά παρά από μια οθόνη. Παρόλα αυτά, με τον κορωνοϊό δεν έχουμε και άλλη επιλογή. Και τα μαθήματα στο διαδίκτυο είναι ωραία κι έχω παρατηρήσει ότι έτσι έχει και πιο λίγη φασαρία. Και προφανώς είναι καλύτερο να κάνουμε μ’ αυτόν τον τρόπο μαθήματα, παρά τίποτα!

Νανούση Δανάη, Β2

Από την αρχή του φετινού έτους τα πράγματα άλλαξαν σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα αλλά πολύ γρήγορα. Με το κλείσιμο των σχολείων άρχισαν τα μαθήματα μέσω του υπολογιστή. Είναι κάτι πρωτόγνωρο για τους μαθητές, καθώς δεν είχε γίνει ποτέ ξανά. Πιστεύω ότι παρόλο που είναι ωραίο να κάθεσαι σπίτι, σε όλους μας λείπει το σχολείο. Η αλήθεια είναι ότι μπορεί να μην βρισκόμαστε στην τάξη κατά τη διάρκεια του μαθήματος, αλλά είμαστε με τούς ίδιους καθηγητές και συμμαθητές. Έτσι νιώθουμε σαν να καθόμαστε πάλι στο θρανίο. Όμως πιστεύω ότι αυτός ο νέος τρόπος διδασκαλίας δεν είναι ο ιδανικός. Και δεν θα μπορούσε να ανταγωνιστεί τον παλιό!

Παναγιωτίδου Δήμητρα, Β2

Οι εντυπώσεις που μου έχουν δημιουργηθεί από τα μαθήματα που παρακολουθούμε αυτήν την στιγμή, τα μαθήματα εξ αποστάσεως, είναι πως η τεχνολογία έχει εξελιχθεί πάρα πολύ και μπορεί να μας προσφέρει αυτές τις δύσκολες στιγμές την επικοινωνία με τους φίλους μας, τους συμμαθητές μας και τους καθηγητές μας. Επίσης είναι πολύ ωραίο που μπορούμε και βλεπόμαστε, χωρίς προβλήματα και χωρίς φόβο πως θα έχουμε κάποιο θέμα με την ασφάλειά μας. Τέλος είναι πολύ ωραίο που μπορούν οι καθηγητές μας να μας δείχνουν αυτά που θέλουν, όπως φυλλάδια και ασκήσεις για να μπορούμε να λύνουμε τις απορίες μας και να συνεχίζουμε κανονικά τα μαθήματα μας.

Παπαγιάννης Δημήτρης, Β2

Τα online μαθήματα μπορώ να πω πως δεν μου αρέσουν όπως τα κανονικά. Είμαι σίγουρος όμως πως ήταν ένας τρόπος να επανέλθουμε ξανά και γρήγορα στα σχολικά μαθήματα. Ένα αρνητικό της διαδικασίας αυτής είναι η πολύωρη χρήση της ηλεκτρονικής συσκευής που χρησιμοποιούμε. Το θετικό είναι πώς όλο αυτό είναι πιο διασκεδαστικό, είναι ένας τρόπος να περάσουμε την ώρα πιο γρήγορα και όχι βαρετά.

Παπαγιάννη Ειρήνη, Β2

Όλοι γνωρίζουμε ότι τον τελευταίο καιρό απέχουμε από το σχολείο, λόγω του ιού που κυριαρχεί παγκοσμίως. Νομίζω είναι περίπου μια εβδομάδα που αρχίσαμε τα διαδικτυακά μαθήματα. Πιστεύω ότι η ιδέα αυτή είναι φανταστική! Περνάω υπέροχα και πιο ξεκούραστα. Κρατάμε επαφή με αγαπημένους καθηγητές μας αλλά και με τους συμμαθητές μας. Μπορώ να πω πως δεν τα περίμενα τόσα ωραία. Παρά τις δυσκολίες σύνδεσης και ήχου, το μάθημα κυλάει υπέροχα δίχως κανένα πρόβλημα. Τέλος, θα ήθελα να προσθέσω ότι η ιδέα του ψηφιακού χεριού είναι πολύ έξυπνη και λειτουργική, καθώς όλοι οι μαθητές μπορούν να λύσουν τις απορίες τους χωρίς να ενοχλούν τους άλλους!

Παπαδοπούλου Ιουλία, Β2

Η επικοινωνία μέσω διαδικτύου θεωρώ πως δεν είναι τόσο καλή όσο μέσα στην τάξη. Είναι πιο δύσκολο να γίνει μάθημα μέσω βιντεοκλήσης, παρά έχοντας φυσιολογική επαφή με τους γύρω σου. Αρχικά, μέχρι να ξεκινήσουμε το μάθημα, πρέπει να δούμε αν είμαστε όλοι παρόντες, αν έχουμε τα κατάλληλα βιβλία γύρω μας, αν έχουμε καλό σήμα, αν έχουμε ησυχία και τέλος αν είμαστε έτοιμοι για να ξεκινήσουμε. Σε μια κανονική τάξη όλα αυτά δεν είναι απαραίτητα. Τέλος νομίζω πως το να έχουμε άμεση ανθρώπινη επαφή και να είμαστε στο σχολείο, είναι καλύτερο από το να μιλάμε μέσω υπολογιστή.

Τσάτσου Παναγιώτα, Β3

Όταν ενημερωθήκαμε ότι θα ξεκινήσουμε και εμείς διαδικτυακά μαθήματα, η αλήθεια είναι ότι δεν είδα τη σοβαρότητα αυτής της ενέργειας. Όμως, από την πρώτη στιγμή που ξεκινήσαμε να δουλεύουμε μέσω διαδικτύου εντυπωσιάστηκα. Το μάθημα γίνεται σωστά, όπως και η επικοινωνία με τους συμμαθητές και τους καθηγητές μας. Η εφαρμογή είναι πολύ εύκολη στη χρήση και, αν και «κολλάει» ορισμένες φορές, δεν αποτρέπει το μάθημα. Τέλος, τις δύο τελευταίες μέρες συνειδητοποίησα ότι νιώθω σαν να βρισκόμαστε στην τάξη, μιας και έχω συνηθίσει τα διαδικτυακά μαθήματα. Το σίγουρο είναι ότι όσο είναι κλειστά τα σχολεία θα συνεχίσουμε να βλέπουμε τους συμμαθητές και τους καθηγητές μας και θα προχωρήσουμε και στα μαθήματά μας!