Οι εντυπώσεις των παιδιών της Γ΄ τάξης για την εμπειρία της συγχρονικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Απρ 12 2020

Τα παιδιά της Γ΄ τάξης, με πιο σίγουρα βήματα αλλά και πιο νοσταλγική διάθεση για το Σχολείο τους (για τους φίλους, τους συμμαθητές, τους καθηγητές, ακόμα και για τα… θρανία τους), μπήκαν στη νέα εποχή της τηλεκπαίδευσης και της αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών, για να αντιμετωπιστεί όσο πιο δημιουργικά και γόνιμα γίνεται η αναγκαστική απομόνωση στο σπίτι. Αξίζει να διαβάσετε πώς αποτυπώνεται στα λόγια τους –όπως και στα ενθαρρυντικά λόγια κάποιων γονέων, που επικοινώνησαν μαζί μας– αυτή η εμπειρία της συγχρονικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, την οποία εγκαινίασε το Σχολείο μας με συντονισμένες προσπάθειες όλων των εκπαιδευτικών του σε συνεργασία με την Εποπτεία των Αρσακείων Σχολείων και το Τμήμα Μηχανοργάνωσης της Φ.Ε., παράλληλα με την ασύγχρονη εκπαίδευση στην ψηφιακή πλατφόρμα e-arsakeio. 

 

 

Κατσιώκαλη Δέσποινα, Γ2

Πολύ πρόσφατα ξεκίνησαν τα διαδικτυακά μαθήματα. Στην αρχή, όταν έμαθα γι’ αυτό δεν ήμουν πολύ ενθουσιασμένη, ενώ όταν τελείωσε το πρώτο μάθημα μού φάνηκε ενδιαφέρον. Φυσικά δεν έχει καμία σχέση με το μάθημα που γίνεται στη σχολική αίθουσα, αλλά κάπως έπρεπε να συνεχιστούν τα μαθήματα. Πιστεύω ότι υπάρχει μεγαλύτερη συγκέντρωση στην κανονική τάξη, αλλά το μάθημα μέσω διαδικτύου έχει περισσότερο ενδιαφέρον, διότι είναι κάτι σύγχρονο και οικείο στους εφήβους. Το αρνητικό, όμως, είναι ότι δεν είναι όλα τα μαθήματα κατάλληλα, για να πραγματοποιούνται διαδικτυακά, όπως για παράδειγμα στη Χημεία και στη Φυσική τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα μέσω πειραμάτων. Τέλος, παρόλα αυτά πιστεύω ότι είναι μια περίεργη αλλά χρήσιμη εμπειρία και είναι πολύ καλό ότι συνεχίζουμε να κρατάμε κάποια επαφή με το σχολείο.

Μιχαηλίδου Αντωνία, Γ2

Κατά την άποψή μου μέχρι στιγμής θεωρώ ότι λειτουργεί αρκετά καλά η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Μάλιστα πιστεύω πως είναι πιο ωραία από την «κανονική» μορφή εκπαίδευσης. Δεν αισθάνομαι εγκλωβισμένη μέσα στο σπίτι, διότι κάνω ό,τι έκανα και πριν την καραντίνα, μόνο που τώρα τηρώ και τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας. Αναμφισβήτητα, χαίρομαι που βλέπω τους φίλους και τους καθηγητές μου ξανά.

Νικολαΐδου Μαριάνα, Γ2

Κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης περιόδου, γίνονται διάφορες προσπάθειες με στόχο την εξυπηρέτηση των αναγκών των πολιτών, καθώς δεν τους επιτρέπεται η έξοδος από το σπίτι με ελάχιστες εξαιρέσεις. Μια από αυτές τις προσπάθειες είναι η διεξαγωγή μαθημάτων εξ αποστάσεως για τους μαθητές και τους φοιτητές. Αυτή είναι μια πρωτόγνωρη κατάσταση και για τα παιδιά αλλά και για τους καθηγητές και τους δασκάλους. Η διαδικασία αυτή έχει πολλές δυσκολίες. Αρχικά, για την πραγματοποίηση του μαθήματος είναι απαραίτητο να έχουν όλα τα μέλη της συνομιλίας καλή σύνδεση στο διαδίκτυο. Αυτό είναι ιδιαίτερα δύσκολο ειδικά στις οικογένειες που όλα τα μέλη τους πρέπει να συμμετέχουν σε κάποιο διαδικτυακό μάθημα και έτσι υπερφορτώνεται το ίντερνετ.

Για παράδειγμα στην οικογένεια μου, εκτός από έμενα που πρέπει να παρακολουθώ καθημερινά τα μαθήματα του σχολείου αλλά και κάποια εξωτερικά μαθήματα, ο αδελφός μου πρέπει να παρακολουθεί τα μαθήματα της σχολής του, η μαμά μου να κάνει μάθημα στα παιδιά του Δημοτικού, καθώς είναι καθηγήτρια Αγγλικών, αλλά και ο μπαμπάς μου να κάνει μάθημα στους φοιτητές του.

Επιπλέον, παρά τις προσπάθειες που γίνονται, η ανθρώπινη επαφή δεν συγκρίνεται με την επικοινωνία που μας προσφέρει η μέχρι τώρα τεχνολογία. Είναι πιο δύσκολο και για τους καθηγητές να διδάξουν αλλά και για τους μαθητές να κατανοήσουν το μάθημα διαδικτυακά. Ωστόσο, αυτό δεν είναι πάντα αλήθεια, γιατί σε αρκετές περιπτώσεις η χρήση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση είναι πιο αποτελεσματική, καθώς στις μέρες μας τα παιδιά είμαστε πολύ εξοικειωμένα με αυτήν. Έμενα προσωπικά, μου αρέσουν τα μαθήματα εξ αποστάσεως, γιατί είμαι πιο άνετη, καθώς είμαι στο σπίτι μου και ξυπνάω πιο αργά. Γενικά αυτή είναι μια διασκεδαστική διαδικασία, αλλά προτιμώ να έρχομαι σε άμεση επαφή με τους φίλους και τους δάσκαλους μου παρά μέσω οθονών.

Παπαγεωργίου Μάριος-Αντώνιος, Γ2

Ο κορωνοϊός έχει προκαλέσει αναστάτωση στην καθημερινότητά μας, η οποία έχει αλλάξει σε σημαντικό βαθμό. Όμως, τα σχολεία και γενικότερα η εκπαίδευση έχουν εφαρμόσει την εξ αποστάσεως διδασκαλία. Κατά τη γνώμη μου, το ψηφιακό μάθημα φαίνεται ως μία πολύ καλή και αποτελεσματική ιδέα. Βέβαια, σίγουρα υπάρχουν κάποιες τεχνικές δυσκολίες, όμως είναι η καλύτερη και η πιο αποτελεσματική λύση για τέτοιες καταστάσεις. Το μάθημα είναι διασκεδαστικό, όμως τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη φυσική διδασκαλία του σχολείου. Τα διαλείμματα, τα θρανία μας, οι τάξεις μας, οι σχολικές εμπειρίες μας δεν μπορούν να αντικατασταθούν από την τεχνολογία. Παρ’ όλα αυτά σημασία έχει να υπάρχει εκπαίδευση και σοβαρότητα σε τέτοιες περιπτώσεις, ακόμη κι αν αυτή η συνθήκη μάς δυσαρεστεί.

Παυλίδης Στάθης, Γ2

Η νέα μορφή εκπαίδευσης είναι πολύ ενδιαφέρουσα και πιο ευχάριστη σε σχέση με την εκπαίδευση υπό κανονικές συνθήκες. Σε συνδυασμό με την ώρα που ξεκινάει το μάθημα, η οποία μας δίνει την ευκαιρία για περισσότερη ξεκούραση, το μάθημα για εμένα αποκτά έναν ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Ωστόσο, το μοναδικό πρόβλημα είναι η συνδεσιμότητα και τα τεχνικά προβλήματα τα οποία μέχρι τώρα ήταν αναπόφευκτα σε ορισμένα μαθήματα.

ΓΟΝΕΙΣ

Σ.Α. | ψυχολόγος, γονέας μαθητών

Ήθελα να πω συγχαρητήρια σε όλους τους καθηγητές σχετικά με τα μαθήματα που ξεκίνησαν χθες. Είναι εξαιρετικοί! Εξηγούν λεπτομερώς στα παιδιά τι πρέπει να κάνουν και τα καθοδηγούν με ηρεμία. Είδα ότι έλειψε στα παιδιά αυτή η επικοινωνία κι ας μην το είχαν εκφράσει… Τόσο να δουν τους συμμαθητές τους όσο και τους δασκάλους τους. Καλή μας δύναμη!

Σ.Ο. | εκπαιδευτικός, γονέας μαθητών

Ως γονέας θέλω να πω ότι τα μαθήματα έχουν φέρει ένα κλίμα κανονικότητας και σκοπού στο σπίτι, κάτι που όντως χρειαζόταν.