Οι εντυπώσεις των παιδιών της Α΄ τάξης για την εμπειρία της συγχρονικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Απρ 11 2020

Για τα παιδιά της Α΄ τάξης η φετινή χρονιά ήταν βέβαιο ότι θα πρόσφερε πολλές καινούργιες εμπειρίες, που θα τα προκαλούσαν να αναμετρηθούν με αυτές. Ποιος όμως θα το περίμενε πως έπρεπε να αναμετρηθούν με καταστάσεις πρωτόγνωρες για την ανθρωπότητα ολόκληρη, πως η πρώτη τους χρονιά στο Γυμνάσιο θα σηματοδοτούσε την είσοδό τους σε μια νέα εποχή τηλεκπαίδευσης και αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών, για να αντιμετωπιστεί όσο πιο δημιουργικά και γόνιμα γίνεται η κρίση της πανδημίας του κορωνοϊού; Αξίζει να διαβάσετε πώς αποτυπώνεται στα λόγια τους αυτή η εμπειρία της συγχρονικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, την οποία εγκαινίασε το Σχολείο μας με συντονισμένες προσπάθειες όλων των εκπαιδευτικών του σε συνεργασία με την Εποπτεία των Αρσακείων Σχολείων και το Τμήμα Μηχανοργάνωσης της Φ.Ε., παράλληλα με την ασύγχρονη εκπαίδευση στην ψηφιακή πλατφόρμα e-arsakeio. 

Αλεξίου Σταυρούλα, Α1

Όπως όλα τα παιδιά, έτσι και εγώ έμεινα άφωνη με τις δυνατότητες που έχουν τα ηλεκτρονικά μαθήματα. Αρχικά το πιο βασικό είναι ότι μπορούμε να ακούμε και να βλέπουμε τους καθηγητές μας και τους συμμαθητές μας. Αυτό είναι χρήσιμο για να ξεσκάμε από τα πρόσωπα της οικογένειάς μας, που πλέον τα βλέπουμε εικοσιτέσσερις ώρες το εικοσιτετράωρο και λίγο-πολύ τα έχουμε βαρεθεί όλοι μας! Ακόμη, αν και τα μαθήματα γίνονται μέσα από το διαδίκτυο, στο μάθημα όλοι είναι πιο συγκεντρωμένοι καθώς, κάθε μαθητής είναι μόνος του σε ένα δωμάτιο και δεν έχει τίποτα να του αποσπάει την προσοχή. Επιπλέον ο καθηγητής που διδάσκει εκείνη την στιγμή έχει τη δυνατότητα να κλείσει τα μικρόφωνα των μαθητών, ώστε να ακούγεται μόνο αυτός και να μην τον διακόπτει κάποιος. Έτσι το μάθημα προχωράει γρήγορα και καλύπτουμε μεγάλη ύλη. Ελάχιστες φορές μπορεί να υπάρξει πρόβλημα με τη σύνδεση, αλλά τότε ενημερώνουμε τον καθηγητή και το πρόβλημα λύνεται αμέσως. Θεωρώ τα μαθήματα εξ αποστάσεως πολύ χρήσιμα αυτήν την περίοδο και είμαι χαρούμενη που οι καθηγητές μου κατάφεραν να τα υλοποιήσουν.

Αραμπατζή Κατερίνα, Α1 

Ο νέος τρόπος μαθήματος μου φάνηκε πολύ περίεργος στην αρχή, διότι δεν ήξερα πώς θα ήταν να συνομιλούν ταυτόχρονα πολλά άτομα συνδεδεμένα στο διαδίκτυο. Τώρα, μπορώ να πω πως το πρόγραμμα είναι καλά φτιαγμένο και εύκολο στον χειρισμό, το οποίο βοηθάει πολύ στη διεξαγωγή του μαθήματος. Βέβαια, υπάρχουν και κάποια αρνητικά στοιχεία σε αυτόν τον τρόπο μάθησης. Για παράδειγμα, αν δεν υπάρχει καλή σύνδεση στο διαδίκτυο, μπορεί ο μαθητής να μην ακούει και να μην βλέπει τους συμμαθητές του ή να μην τον ακούν και να μην τον βλέπουν και αυτοί. Παρόλα αυτά μου αρέσει αυτός ο νέος τρόπος διδασκαλίας και δείχνει την πρόοδο του ανθρώπου αναφορικά με την τεχνολογία. 

Βλάχος Απόστολος, Α1

Η ψηφιακή εκπαίδευση αποτελεί μια πρωτόγνωρη εμπειρία για εμένα. Ως λύση ανάγκης είναι σίγουρα μια πολύ καλή ιδέα που εφαρμόστηκε πραγματικά γρήγορα και τώρα αποτελεί κομμάτι της καθημερινότητάς μου. Με σιγουριά, όμως, μπορώ να πω πως η ψηφιακή επαφή δεν μπορεί να συγκριθεί με την κανονική. Ακόμη, παρατηρούνται και ορισμένα προβλήματα. Για παράδειγμα η «παράδοση» νέας ύλης είναι πολύ δύσκολη, αφού πάντα κάποιος αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα με τον υπολογιστή του, με αποτέλεσμα να χάνει μια σημαντική πληροφορία. Επιπλέον, στα διαλείμματα ανάμεσα στα ψηφιακά μαθήματα δεν μπορείς να μιλήσεις από κοντά με έναν φίλο σου ούτε να εκτονώσεις την ενέργειά σου μέσω της φυσικής δραστηριότητας, επειδή βρίσκεσαι στο σπίτι σου. Όσο κι αν η εκπαίδευση από το σπίτι φαίνεται απλή, ωραία και ξεκούραστη, για εμένα δεν είναι τίποτα παραπάνω από μία καλά εφαρμοσμένη, απαραίτητη λύση ανάγκης.

Δημητρίου Μίλτος, Α1

Τώρα που όλοι μένουμε στο σπίτι η συγχρονική εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι ο μοναδικός τρόπος να διατηρήσουμε την επαφή μας με το σχολείο, τους δασκάλους και τους συμμαθητές μας. Επίσης, το μάθημα είναι διασκεδαστικό και ενδιαφέρον και μπορούμε να το παρακολουθήσουμε φορώντας τις πυτζάμες και τις παντόφλες μας. Ωστόσο, λείπει η άμεση επαφή που είχαμε μεταξύ μας στη σχολική μας αίθουσα. Ακόμη, κάποιες φορές παρουσιάζει προβλήματα η σύνδεση στο ίντερνετ και έχουμε άγχος να προλάβουμε να συνδεθούμε στο επόμενο μάθημα.

Δούρου Ιωάννα, Α1

Τα μαθήματα στις ψηφιακές μας τάξεις μου αρέσουν πολύ, γιατί έχω παρέα τους συμμαθητές μου για κάποιες ώρες και δεν νιώθω μοναξιά. Δεν χαίρομαι, όμως, ιδιαίτερα με τα καθήκοντα που μας αναθέτουν οι καθηγητές.

Ιωσηφίδης Νικόλας, Α1

Αυτός ο σύγχρονος τρόπος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης είναι πολύ χρήσιμος για την εποχή μας. Όχι μόνο βλέπουμε τους συμμαθητές μας, αλλά και μαθαίνουμε πώς να χρησιμοποιούμε τέτοιου είδους προγράμματα. Βέβαια, υπάρχουν και κάποια μειονεκτήματα που αφορούν κυρίως τεχνικά προβλήματα όπως παράσιτα στον ήχο αλλά και ζητήματα σύνδεσης στο διαδίκτυο. Επίσης, κάποια παιδιά μπορεί να μην ασχολούνται ενεργά με το μάθημα. Πέρα, όμως, από αυτές τις αδυναμίες, μάς δίνεται η ευκαιρία να διατηρήσουμε την επαφή μας με τη μαθησιακή διαδικασία και να αξιοποιήσουμε δημιουργικά τον χρόνο μας.

Κάλτσου Ελίζα, Α1

Την Τετάρτη 1 Απριλίου 2020 πραγματοποιήθηκε η πρώτη διαδικτυακή μας συνάντηση στις ψηφιακές μας τάξεις. Ήταν η πρώτη φορά που παρακολούθησα μάθημα μέσω τηλεδιάσκεψης και μετά από μία εβδομάδα πιστεύω πως έχω σχηματίσει μία ολοκληρωμένη άποψη για αυτόν τον νέο τρόπο εκπαίδευσης. Αρχικά, πρέπει να αναφέρω πως, όταν οι γονείς μου μού ανακοίνωσαν ότι θα ξεκινήσουμε διαδικτυακά μαθήματα, ήμουν πολύ χαρούμενη, γιατί θα συνομιλούσαμε με τους καθηγητές μας μετά από τόσο καιρό! Ωστόσο, είχα ανασφάλειες για το αν θα λειτουργήσει αυτή η προσπάθεια.

Όταν αντίκρισα ξανά τους δασκάλους και τους συμμαθητές μου, ένιωσα υπέροχα. Μπορεί να συνομιλούσαμε μέσω των υπολογιστών μας, από το σπίτι μας, αλλά χάρη στην τεχνολογία ανταμώσαμε ξανά. Οι καθηγητές μάς εξήγησαν το περιβάλλον της εφαρμογής και ό,τι άλλο χρειαζόμασταν για να χρησιμοποιήσουμε αποτελεσματικά τα εργαλεία της εφαρμογής. Η σύνδεση ήταν άψογη χωρίς πολλές διακοπές και με καλό ήχο. Σίγουρα αυτή η ψηφιακή πλατφόρμα δεν μπορεί να συγκριθεί με το πραγματικό μας σχολείο, όμως είναι μία εξαιρετική εναλλακτική λύση, για να συνεχιστεί η εκπαίδευση αυτήν τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε. Η κρίση του κορωνοϊού διαμορφώνει μια νέα πραγματικότητα στις ζωές όλων μας. Ξαφνικά πρέπει να μείνουμε σπίτι, για να προστατέψουμε τους εαυτούς μας αλλά και τους υπόλοιπους. Αυτή η απομόνωση μπορεί να έχει δυσκολέψει την καθημερινότητά μας, όμως γεννά και καινούργιες ευκαιρίες. Όλοι, μαθητές και καθηγητές, προσαρμοστήκαμε στις παρούσες συνθήκες και με τη βοήθεια των ψηφιακών εργαλείων γίναμε πάλι μία τάξη!

Νταόπουλος Ευάγγελος, Α2

Μου αρέσει πιο πολύ το διαδραστικό μάθημα, διότι είναι η πρώτη φορά που κάνουμε κάτι τόσο πρωτότυπο!!!!! Ωστόσο, η ποιότητα της σύνδεσης και του ήχου αρκετά συχνά, σε κάποια μαθήματα, όχι σε όλα, παρουσίασε πολλά τεχνικά προβλήματα, με αποτέλεσμα να χάνεται πολύτιμος χρόνος και ουσιαστικά η διάρκεια του μαθήματος να μην είναι όσο μια διδακτική ώρα του σχολείου.

Χειροπέδης Κωνσταντίνος Α3

Οι πρώτες μου εντυπώσεις από αυτή τη νέα μέθοδο στην διδασκαλία, γνωστή παγκοσμίως ως τηλεκπαίδευση ήταν ανάμεικτες. Μόλις έμαθα ότι θα εφαρμοστεί η περίπλοκη αυτή ιδέα, στην αρχή παραξενεύτηκα και είχα την πεποίθηση πως δεν θα πετύχει και θα δυσκολέψει και τους καθηγητές όσο και τους μαθητές. Όντως τις πρώτες μέρες πολλά παιδιά δεν μπόρεσαν να παρακολουθήσουν κάποια μαθήματα λόγω τεχνικών δυσκολιών που ξεπεράστηκαν τελικά με την καθοριστική παρέμβαση του εξειδικευμένου προσωπικού του σχολείου μας. Όμως, όταν οι μαθητές κατάφεραν να συνδεθούν, όπως και εγώ, έμειναν εντυπωσιασμένοι από τις απίστευτες δυνατότητες που είχαν μέσα σ’ αυτήν την ψηφιακή τάξη. Μετά από τα πρώτα μαθήματα όλη αυτή η καινούρια εμπειρία γίνεται σιγά-σιγά ευχάριστη καθημερινότητα και με το πέρασμα του χρόνου εμείς οι μαθητές ανακαλύπτουμε τα μυστικά αυτού του καινούργιου τρόπου διδασκαλίας. Με τα προβλήματα να έχουν μειωθεί στο ελάχιστο πλέον, οι μαθητές και οι καθηγητές μπορούμε με μεγαλύτερη αισιοδοξία να συμμετέχουμε και τελικά πιστεύω ότι θα καταφέρουμε να κάνουμε «κανονικό» μάθημα, παρότι δεν είμαστε στον ίδιο χώρο. Είναι μια συναρπαστική εμπειρία και πιστεύω ότι μέσα από αυτήν όλοι μας έχουμε να κερδίσουμε πολλά οφέλη που δεν τα βάζει ο νους μας.

Χρηστίδου Μαριάννα, Α3

Πριν λίγες μέρες το Σχολείο μας έθεσε σε λειτουργία τη συγχρονισμένη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Μαθητές και καθηγητές «συναντήθηκαν» ξανά, μέσω διαδικτυακών συνεδριάσεων και κατάφεραν, έπειτα από αρκετές εβδομάδες, να έρθουν και πάλι σε επαφή. Όπως είναι λογικό, στην αρχή αρκετοί αντιμετώπισαν προβλήματα κατά την εγκατάσταση αλλά και τον χειρισμό της πλατφόρμας, χάνοντας την ευκαιρία να συμμετάσχουν στα πρώτα μαθήματα. Κατάφεραν, ωστόσο, με την υποστήριξη και της Γραμματείας του Σχολείου, να λύσουν τις δυσκολίες αυτές. Εξαιρώντας αυτά τα τεχνικά προβλήματα, μπορώ να πω πως σημειώθηκε τεράστια επιτυχία! Οι μαθητές έχουν πια τη δυνατότητα να επικοινωνήσουν καθημερινά με τους καθηγητές τους και να λύσουν τις απορίες τους. Έπειτα, θεωρώ πως η καθημερινή, καθιερωμένη «συνάντηση», όποτε βλέπουμε ξανά ο ένας τον άλλον, μας ενθαρρύνει να συνεχίσουμε την ατομική μας προσπάθεια, αποτελώντας ψυχολογικό στήριγμα και συντροφιά για τις μοναχικές μέρες της καραντίνας. Έτσι, η μόρφωση μας συνεχίζεται, με έναν τρόπο πιο ευχάριστο και προσαρμοσμένο στην εποχή μας, που πιστεύω  θα γίνεται όλο και πιο συναρπαστικός.