«Εθελοντισμός 2021-2022, πράξη ή συναίσθημα;»: 2η συνάντηση στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Μαθαίνω, συζητώ για το περιβάλλον της πόλης μου»
Απρ 12 2022

Πράξη «Δράσεις για την ενίσχυση της οικολογικής συνείδησης και του εθελοντισμού στο αστικό περιβάλλον» με κωδικό ΟΠΣ 5031269

   

Την Πέμπτη 31 Μαρτίου 2022 πραγματοποιήθηκε η δεύτερη δίωρη ενημερωτική διαδραστική συνάντηση των 26 μαθητών του τμήματος Γ3 με τον κ. Γεώργιο Γεωργιάδη, Περιβαλλοντολόγο, απόφοιτο του τμήματος Περιβάλλοντος του Πανεπιστήμιου Αιγαίου, κάτοχο Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης με αντικείμενο την Διαχείριση Έργων και Προγραμμάτων Ανάπτυξης και υποψήφιο Διδάκτορα του τμήματος Χωροταξίας και Ανάπτυξης του Α.Π.Θ, στο πλαίσιο της συμμετοχής του Σχολείου μας στο εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μαθαίνω, συζητώ για το περιβάλλον της πόλης μου». Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αφορά την υλοποίηση βιωματικών δράσεων για την ενίσχυση της οικολογικής συνείδησης και του εθελοντισμού στο αστικό περιβάλλον και συντονίζεται από το ΕΣΠΑ 2014-2020, το ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας, τη Στρατηγική Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη Θεσσαλονίκης και τη ΧΑΝΘ. Στόχος του προγράμματος είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των μαθητών για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών, κοινωνικών και αναπτυξιακών προβλημάτων της πόλης μας και η ανάληψη πρωτοβουλίας προς την κατεύθυνση της αειφόρου ανάπτυξης.

Αρχικά, οι μαθητές, αφού εξοικειώθηκαν με τον όρο της «βιώσιμης ή αειφόρου ανάπτυξης», η οποία εστιάζει στην ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών σεβόμενη, όμως, και την κάλυψη των αναγκών των μελλοντικών γενιών, συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε έναν καταιγισμό ιδεών για τις βασικές ανάγκες που πρέπει να καλύψουν οι άνθρωποι, για να επιβιώσουν. Η ανάγκη όλων μας για τροφή, νερό, στέγαση, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και εκπαίδευση ήταν μερικές από τις ιδέες που εξέφρασαν οι μαθητές στην ολομέλεια του τμήματος και στη συνέχεια διαπίστωσαν πως αυτές συνδέονται άμεσα και με τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης του Ο.Η.Ε. Έπειτα, η συζήτηση επικεντρώθηκε τόσο στα προβλήματα της ζωής στην πόλη (πχ. ρύπανση, εγκληματικότητα, κυκλοφοριακό κ.ά.) όσο και στα πλεονεκτήματα της διαβίωσης στο αστικό περιβάλλον (πχ. ύπαρξη νοσοκομείων, σχολείων, εξασφάλιση θέσεων εργασίας, δημόσιες συγκοινωνίες, καθαρισμός λυμάτων κ.ά.). Μετά την προβολή ενός σύντομου βίντεο για τον τρόπο μετακίνησής μας στις πόλεις, τα παιδιά συζήτησαν για τα μέσα που χρησιμοποιούν καθημερινά για τις μετακινήσεις τους και διατύπωσαν τα επιχειρήματά τους για τα θετικά και τα αρνητικά στοιχεία που έχει κάθε διαφορετικός τρόπος μετακίνησης στην πόλη. Τέλος, παρουσίασαν τις προτάσεις τους για το πώς θα μπορούσε να αναπτυχθεί ένα βιώσιμο σύστημα μεταφορών που θα ικανοποιεί τις ανάγκες των πολιτών και παράλληλα θα σέβεται και το περιβάλλον. Στη συνάντηση παρευρέθηκαν οι καθηγήτριες Γεωργία Στεφανίδου (χημικός) και Ελένη Κόντα (φιλόλογος), συντονίστριες του προγράμματος.