Την Τρίτη 10 Οκτωβρίου, με σύμμαχο τον καιρό, η Α΄ Γυμνασίου πραγματοποίησε την πρώτη της διδακτική επίσκεψη στο Κέντρο Πληροφόρησης Δέλτα Αξιού στην Χαλάστρα και στον Σταθμό Πρώτων Βοηθειών Άγριων Ζώων στο Καλοχώρι. Η επίσκεψη οργανώθηκε με σκοπό τη σύνδεσή της με τη μελέτη του μαθήματος της Βιολογίας.
Στο Κέντρο Πληροφόρησης τα παιδιά, χωρισμένα σε ομάδες, ενημερώθηκαν για το Εθνικό Πάρκο Δέλτα Αξιού-Λουδία-Αλιάκμονα, που βρίσκεται μόλις 10 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά από την πόλη τους. Έμαθαν ότι το Πάρκο αυτό είναι ένα από τα σημαντικότερα υγροτοπικά συστήματα στην Ελλάδα, καθώς φιλοξενεί πάρα πολλά είδη χλωρίδας και πανίδας, κάποια από τα οποία είναι σπάνια και προστατευόμενα. Κατανόησαν ότι παρέχει σημαντικά αγαθά και υπηρεσίες, στηρίζοντας με αυτό τον τρόπο την ανθρώπινη ζωή και ευημερία όλων μας.
Στον Σταθμό Πρώτων Βοηθειών Άγριων Ζώων στο Καλοχώρι με απόλυτη ησυχία και τάξη τα παιδιά με τη βοήθεια των εθελοντών ενημερώθηκαν σε θέματα προστασίας της άγριας ζωής, καθώς και για τον σκοπό του Σταθμού και της δράσης του. Εκεί τα μέλη του Σταθμού λειτουργούν αποκλειστικά εθελοντικά και στοχεύουν στην περίθαλψη και επανένταξη τραυματισμένων ή άρρωστων άγριων ζώων στο φυσικό περιβάλλον. Κατόπιν περιηγήθηκαν στους χώρους του Σταθμού, παρατηρώντας άγρια ζώα που φιλοξενούνταν εκεί. Η ευαισθητοποίηση τους για τα άγρια ζώα φάνηκε από την επιθυμία τους για υιοθεσία ενός από αυτά και οι όμορφες εντυπώσεις που τους δημιούργησε η επίσκεψη φάνηκε στα πρόσωπα αλλά και στα κείμενά τους, που παρατίθενται πιο κάτω.
«Οι εθελοντές πραγματικά κάνουν αξιόλογη δουλειά με τη φύλαξη και τη προστασία των άγριων ζώων. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ στους ανθρώπους που χωρίς μισθό προσφέρουν την βοήθειά τους. Ελπίζω κάποια στιγμή να μπορέσω να προσφέρω και εγώ με τη σειρά μου.»
Σερεμέτας Κωνσταντίνος-Πατάπιος
«Η επίσκεψη ήταν πολύ ενδιαφέρουσα διότι μάθαμε καινούργια και πολύ ενδιαφέροντα πράγματα για το περιβάλλον, τα ζώα αλλά και τη φύση. Το νόημα της επίσκεψής μας ήταν να συμβάλουμε όσο μπορούμε κι εμείς στην προστασία των άγριων ζώων αλλά και του περιβάλλοντος στο οποίο ζούμε και μεγαλώνουμε.»
Πειρουνίδης Βαγγέλης
«Πιστεύω πως η εκδρομή ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και θα ήθελα να ξαναπάω. Περισσότερο εντύπωση μου έκανε το Κέντρο Περίθαλψης Άγριων Ζώων, καθώς είδα είδη ζώων που δεν ήξερα καν ότι υπάρχουν. Θα ήθελα όμως να επισκεφτούμε και το Δέλτα του Αξιού για να δούμε πώς συμπεριφέρονται στο φυσικό τους περιβάλλον.»
Κατσιώκαλη Δέσποινα
«Η επίσκεψη ήταν πολύ ενδιαφέρουσα, επειδή μάθαμε πολλά καινούργια πράγματα για τα οικοσυστήματα των ποταμών δίπλα στην πόλη μας. Επίσης είδαμε καινούργια ζώα. Μακάρι να κάναμε περισσότερες εκδρομές σαν αυτή!»
Καζάκος Χρήστος
«Αυτή η επίσκεψη ήταν διασκεδαστική αλλά ταυτόχρονα και διδακτική, διότι μάθαμε για τους υδροβιότοπους στην Ελλάδα και για το πόσα ζώα τραυματίζονται λόγω δικών μας σφαλμάτων και τώρα βρίσκονται στο Κέντρο Περίθαλψης Άγριων Ζώων. Μάθαμε ακόμη ότι μέσα στο Κέντρο εργάζονται εθελοντές, δηλαδή άνθρωποι που το κάνουν από δικό τους ενδιαφέρον για τα ζώα και δεν νοιάζονται για τα χρήματα. Αυτό που μου άρεσε περισσότερο ήταν ότι είχαμε την δυνατότητα να υιοθετήσουμε ένα από αυτά!»
Δήμητρα Καπίδου
«Η επίσκεψη ήταν φανταστική και πολύ εκπαιδευτική. Με εντυπωσίασε πολύ ο μεγάλος αριθμός τραυματισμένων άγριων ζώων. Το ζώο που με εντυπωσίασε πιο πολύ ήταν ο Μπούφος, λόγω της έκφρασης των μεγάλων πορτοκαλί ματιών του…»
Χρυσούλα Σίκλη
«Σήμερα επισκεφτήκαμε έναν όμορφο χώρο που μας θύμισε πόσο ευαίσθητοι πρέπει να είμαστε σχετικά με την προστασία των ζώων. Ένιωσα αυτά που μπορεί να κάνει ο άνθρωπος για την προστασία του περιβάλλοντος ότι είναι απλά αλλά τόσο σημαντικά για την επιβίωση των ζώων και την προστασία ολόκληρου του οικοσυστήματος. Η δική μας συνείδηση πάντως, με την πρωτοβουλία του Σχολείου μας αφυπνίστηκε!»
Μιχάλης Τραγιαννίδης
Από τις απαντήσεις των παιδιών του φύλλου αξιολόγησης της διδακτικής επίσκεψης, συμπεραίνουμε ότι τα παιδιά συμφώνησαν πως η ζωή όλων των οργανισμών αξίζει να προστατευτεί, γιατί τότε μόνο θα μπορέσουμε να διατηρήσουμε το περιβάλλον και να το παραδώσουμε υγιές και βιώσιμο στις επόμενες γενιές. Έχουν τη συνείδηση ότι ο άνθρωπος είναι ο κύριος υπεύθυνος για τις μεγαλύτερες καταστροφές του περιβάλλοντος και ότι πρέπει όλοι να αποκτήσουμε σεβασμό για τη Φύση. Στην ευαισθητοποίησή τους αυτή πρέπει να συμμετέχει η κοινωνία, το σχολείο αλλά και οι γονείς, υιοθετώντας και στηρίζοντας την έννοια και πρακτική του εθελοντισμού.