Τηλε-προσκλήσεις ειδικών στο Νηπιαγωγείο, τα νήπια στην πρώτη τους διαδικτυακή ενημέρωση με τον καθηγητή κ. Β. Τσιούκα
Ιούλ 16 2020

Οι εμπειρίες που αποκτούν τα παιδιά από το κοινωνικό ή φυσικό περιβάλλον, μέσω των εκπαιδευτικών επισκέψεων και των προσκλήσεων ειδικών στο σχολείο, δρουν συμπληρωματικά  προς τη μάθηση, καθώς τη συνδέουν με την κανονική ζωή.

Η νέα συνθήκη που επέβαλε η πανδημία απέκλεισε το βιωματικό αυτό κομμάτι της μάθησης. Από την άλλη, όμως, η εξέλιξη των τηλεπικοινωνιών έριξε φως σε «παράθυρα» που ήδη είχαν ανοίξει σε όλον τον κόσμο.

Τα τμήματα των νηπίων του Αρσακείου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης, λοιπόν, τηρώντας τα απαραίτητα μέτρα και αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες, τη Δευτέρα 15 Ιουνίου παρακολούθησαν ζωντανά την παρουσίαση που έκανε ο κ. Βασίλειος Τσιούκας, καθηγητής στο Τμήμα Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και πατέρας μαθήτριάς μας, με θέμα: «Τι είναι η τρισδιάστατη εκτύπωση και πώς μπορεί να χρησιμεύσει στη ζωή μας».

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στο χώρο του εργαστηρίου του καθηγητή και να γνωρίσουν τον εξοπλισμό του. Ο καθηγητής παρουσίασε ένα προς ένα τα μηχανήματα και κάθε συσκευή που είναι απαραίτητη για την τρισδιάστατη εκτύπωση. 

Ο κ. Τσιούκας, προκειμένου να μιλήσει στα παιδιά για την τριασδιάστατη εκτύπωση με τρόπο κατανοητό και ενδιαφέροντα για τα ίδια, είχε φτιάξει, ειδικά για την επίσκεψή του στο Νηπιαγωγείο μας, μια πραγματική μικρογραφία ενός ψηφιακού τρισδιάστατου μοντέλου, η οποία με τον τρόπο που μπορούσε να «συναρμολογηθεί» και να «αποσυναρμολογηθεί» εξηγούσε αποτελεσματικά αφενός τι ονομάζουμε τρισδιάστατο αντικείμενο, αφετέρου πώς γίνεται – «χτίζεται» η εκτύπωσή του.  

Τα παιδιά εντυπωσιασμένα παρακολούθησαν τον καθηγητή να δίνει απτά παραδείγματα και εφαρμογές της τρισδιάστατης εκτύπωσης, ενώ κάποια από αυτά του υπέβαλλαν ερωτήσεις. 

Στο τελευταίο μέρος της τηλε-διάλεξης ο καθηγητής  παρουσίασε την πολύ σπουδαία εφαρμογή της τρισδιάστατης εκτύπωσης στην ιατρική επιστήμη, η οποία βοηθά τους γιατρούς σε δύσκολα σημεία των επεμβάσεων. 

Ας  σημειωθεί ότι αυτή η νέα εφαρμογή του καινοτόμου έργου της ερευνητικής ομάδας του κ. Τσιούκα έχει ήδη δει το φως της δημοσιότητας και τα οφέλη της πρόκειται να συνεισφέρουν τα μέγιστα στον ιατρικό κλάδο, βοηθώντας έτσι την ανθρώπινη ζωή.

Την επόμενη μέρα ο κ. Τσιούκας έστειλε στο Νηπιαγωγείο το εποπτικό υλικό της παρουσίασής του σε ένα σε κουτί το οποίο δόθηκε στα παιδιά για παρατήρηση από κοντά.

Τα ίδια τα παιδιά, κατόπιν, έφτιαξαν μόνα τους το μοντέλο που τους πρότεινε ο καθηγητής, έναν κώνο από πλαστελίνη, τον οποίο έκοψαν σε κυκλικές φέτες και κατόπιν συναρμολόγησαν με ένα ξυλάκι που διαπερνούσε το κέντρο κάθε κυκλικής φέτας.

Η πρόσκληση του ομιλητή στο χώρο του Νηπιαγωγείου, η οποία είχε ανασταλεί λόγω της πανδημίας, ήταν ενταγμένη στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της φετινής χρονιάς που είχε ως στόχο να καλλιεργηθούν στα παιδιά δεξιότητες όπως η περιέργεια, η δημιουργικότητα, η ανάληψη πρωτοβουλιών, η διεπιστημονική σκέψη και η ενσυναίσθηση.

Και η νέα εφαρμογή της τρισδιάστατης εκτύπωσης που έχει διερευνηθεί από τον κ. Τσιούκα και την επιστημονική του ομάδα είχε όλα αυτά τα στοιχεία.

Επρόκειτο για έναν άνθρωπο του σήμερα, τον οποίο η περιέργεια ώθησε σε αναζήτηση και μέσω της διεπιστημονικής σκέψης πήρε την πρωτοβουλία να δημιουργήσει μια νέα εφαρμογή που βοηθά την αποκατάσταση της υγείας του ανθρώπου. 

Επιπλέον, το ότι ο εμπνευστής αυτής της πρωτοποριακής ιδέας είναι γονιός μαθήτριάς μας «φέρνει» το γεγονός αυτό πιο κοντά μας, το κάνει προσιτό και δημιουργεί υποδειγματικά πρότυπα για τα παιδιά.