Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων, εκπαιδευτικά προγράμματα
και προγράμματα e–twinning 2023-24
Στα Αρσάκεια Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας στόχος μας είναι η παροχή ολοκληρωμένης παιδείας στους μαθητές και τις μαθήτριές μας. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, την ουσιαστική και σε βάθος διδασκαλία των μαθημάτων πλαισιώνουν δράσεις και προγράμματα, που επιτρέπουν στους εφήβους να σχηματίσουν μια πληρέστερη εικόνα για τον κόσμο που τους περιβάλλει, να αποκτήσουν συνείδηση των διαστάσεων της κοινωνίας, και να αναπτύξουν όχι μόνο κριτική στάση, αλλά κι ευαισθησία απέναντι στα σύγχρονα ζητήματα.
Η δυνατότητα αυτή παρέχεται και στο πλαίσιο των Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων που εγκρίνονται από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: πρόκειται για Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Πολιτιστικών Θεμάτων, τα οποία εκπονούνται είτε στο πλαίσιο των μαθημάτων είτε εκτός διδακτικού ωραρίου με διαδικτυακές συναντήσεις.
Κατά τη σχολική χρονιά 2023-24 το Αρσάκειο Λύκειο Θεσσαλονίκης έχει σχεδιάσει επτά Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων, τα οποία έχουν εγκριθεί από τον Σύλλογο Διδασκόντων και έχουν υποβληθεί στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα, πρόκειται για τα εξής προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων στους τομείς της Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών Θεμάτων και Αγωγής Σταδιοδρομίας:
Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων | Είδος | Τμήμα | |
1 | «Γίνομαι ενεργός πολίτης: ενημερώνομαι, προβληματίζομαι, πράττω!» | Αγωγής Υγείας | μικτή ομάδα |
2 | «Η κοινότητα η μικρή και η μεγάλη» | Πολιτιστικών Θεμάτων | Β΄2 |
3 | «Café littéraire francophone, à la découverte d’une culture sans frontières.» | Πολιτιστικών Θεμάτων | Γαλλικών Α΄ και Β΄τάξης |
4 | «Paris 2024: un itinéraire sportif et culturel – Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: μία διαδρομή στον αθλητισμό και τον πολιτισμό» | Πολιτιστικών Θεμάτων | Γαλλικών Β΄τάξης |
5 | «Καταγράφω την αέρια ρύπανση» | Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης | μαθητές/τριες θετικού προσανατολισμού Β΄τάξης |
6 | «Αέρια ρύπανση και ποιότητα ζωής» | Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης | μαθητές/τριες θετικού προσανατολισμού Β΄τάξης |
7 | «Από τις σπουδές στο επάγγελμα – Η αξία της αυτογνωσίας και της πληροφόρησης» | Αγωγής Σταδιοδρομίας | Α΄4 |
Παράλληλα, το τμήμα Γαλλικής Γλώσσας του Σχολείου συνεχίζει το έργο eTwinning, με τίτλο «Méditerranée : voyager, explorer, découvrir / Μεσόγειος : ταξιδεύω, εξερευνώ, ανακαλύπτω», το οποίο υλοποιείται σε συνεργασία με το αδελφοποιημένο Γαλλικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα «Institution Notre Dame» στην Τουλόν και θα ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο. Από τον Νοέμβριο 2023 ξεκινά και νέο έργο eTwinning που θα υλοποιηθεί έως τον Νοέμβριο 2024 σε συνεργασία πάντα με το Institution Notre Dame Toulon,με τίτλο «De la mythologie grecque aux missions spatiales de la NASA» «Από την ελληνική μυθολογία στις διαστημικές αποστολές της ΝΑSA». Σε συνεργασία με το Αρσάκειο Λύκειο Εκάλης και Ψυχικού, με τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά στην Καλαμάτα και άλλο σχολείο της Γαλλίας (υπό συζήτηση) θα υλοποιηθεί και ένα ακόμα έργο e-twinning με τίτλο «Voyage Littéraire sans Frontières; en favorisant l’inclusion et la diversité culturelles». Αντίστοιχα, το τμήμα Γερμανικής Γλώσσας ξεκινά ένα eTwinning έργο σε συνεργασία με το Αρσάκειο Ψυχικού με τίτλο «Komm, fliegen wir zusammen auf den Mond!» που θα ασχοληθεί με το πρόγραμμα Artemis.
Το Αρσάκειο Λύκειο Θεσσαλονίκης έχει, επίσης, δηλώσει συμμετοχή στα παρακάτω εγκεκριμένα εκπαιδευτικά προγράμματα, που διευρύνουν σε ποικίλες κατευθύνσεις τους ορίζοντες των μαθητών και μαθητριών και καλλιεργούν τα ενδιαφέροντά τους: «Zero Waste» [Α΄1] και «Η σχολική κοινότητα προστατεύει το κλίμα» [Α’3] του Φορέα Αντιγόνη, «KIDS SAVE LIVES & iSAVElives FOR SCHOOLS» [Α’2, Α’4], «Smashed» του φορέα La Fabbrica S.r.l. Società Benefitγια την καταπολέμηση της χρήσης και της κατάχρησης αλκοόλ [Β’ τάξη].
Τέλος, οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των τάξεων συμμετέχουν καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς σε ποικίλα επιμέρους προγράμματα (π.χ. προγράμματα ανακύκλωσης, προγράμματα της Διεθνούς Αμνηστίας, του Ιδρύματος Λαμπράκη κ.ά.), που ενισχύουν την κοινωνική τους συνείδηση και αναπτύσσουν τις δεξιότητές τους, ενώ ενθαρρύνεται η συμμετοχή τους σε διαγωνισμούς επιστημονικούς και καλλιτεχνικούς και πλήθος δράσεων.