Στιγμιότυπα από την ενημερωτική συνάντηση γονέων Α΄ τάξης [Δευτέρα 25-9-17]
Οκτ 2 2017

Αθρόα ήταν και φέτος η προσέλευση των γονέων των μαθητών της Α΄ τάξης του Αρσακείου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης, στην καθιερωμένη συνάντηση γνωριμίας με την διεύθυνση και τους καθηγητές του Σχολείου των παιδιών τους. Το αμφιθέατρο του Γυμνασίου αποδείχτηκε μικρό για να χωρέσει το πλήθος διδασκόντων και φιλοξενουμένων. Στην αρχή τον λόγο πήρε ο διευθυντής, κ. Θανάσης Νευροκοπλής, ο οποίος καλωσόρισε τους γονείς και ευχήθηκε για το ξεκίνημα των παιδιών τους στη νέα εκπαιδευτική βαθμίδα. Στη συνέχεια παρουσίασε το νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Σπουδών, τις αλλαγές που ισχύουν ήδη από πέρσι στο Γυμνάσιο, την κατανομή ωρών και μαθημάτων, το σύστημα εξέτασης και αξιολόγησης της επίδοσης των μαθητών, τις γενικές αρχές που διέπουν τη λειτουργία του Σχολείου, αλλά και τους σκοπούς που υπηρετεί όλη η εκπαιδευτική διαδικασία. Με τη σειρά της η υποδιευθύντρια του Σχολείου, κ. Μαρία Φωτίου, μίλησε για καθημερινά πρακτικά θέματα, όπως η έγκαιρη πρωινή προσέλευση, η ενδυμασία, το σύστημα των απουσιών, η συνεργασία με γονείς και άλλα παιδαγωγικά θέματα.

Παρούσα ήταν και η συντονίστρια των Αρσακείων Σχολείων Θεσσαλονίκης και υπεύθυνη των Απογευματινών Ομίλων και της Ενισχυτικής Διδασκαλίας, κ. Αικατερίνη Ιωακειμίδου, η οποία ενημέρωσε για το περιεχόμενο, τη λειτουργία και τον χρόνο έναρξης των Ομίλων, καθώς και για τις παροχές της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας σε κάποιους απ’ αυτούς. Παρούσα, επίσης, ήταν και η υπεύθυνη της Ψυχολογικής-Συμβουλευτικής Υπηρεσίας των Αρσακείων Σχολείων Θεσσαλονίκης, κ. Δέσποινα Ιακώβου, η οποία παρουσίασε επιγραμματικά τις αλλαγές που θα βιώσουν τα παιδιά, τις ανάγκες και τις δυσκολίες που εμφανίζονται στην ηλικία αυτή και έθεσε εαυτήν στη διάθεση όλων. Τέλος, τον λόγο πήρε η καθηγήτρια Αγγλικών, κ. Άννα Οικονόμου, η οποία, μιλώντας εξ ονόματος όλων των διδασκόντων τις Ξένες Γλώσσες στο Σχολείο, μίλησε για την ιδιαίτερη προσοχή που δίνει σε αυτές η Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία, με την αύξηση των ωρών διδασκαλίας, την κατανομή των μαθητών σε επίπεδα και ολιγομελή τμήματα. Εξήγησε ότι σκοπός δεν είναι μόνο η απόκτηση πτυχίου, αλλά η κατάκτηση της ξένης γλώσσας στο επίπεδο της μητρικής, ως εφόδιο επικοινωνίας και προσέγγισης του «άλλου» σ’ έναν πολύχρωμο κόσμο.

Στη συνέχεια, οι γονείς ακολούθησαν τους υπεύθυνους τμημάτων της Α΄ στις αίθουσες των παιδιών τους, κάθισαν στα θρανία τους και ενημερώθηκαν από τους καθηγητές των γραπτώς εξεταζομένων μαθημάτων (Νεοελληνική Γλώσσα, Ιστορία, Φυσική, Μαθηματικά) για τις απαιτήσεις του κάθε μαθήματος, τους σκοπούς και τις μεθόδους διδασκαλίας, τις υποχρεώσεις του παιδιού σε κάθε μάθημα, τον τρόπο εξέτασης κ.ά. Εξέφρασαν απορίες, υπέβαλαν ερωτήσεις, ζήτησαν διευκρινήσεις. Με το πέρας και αυτής της διαδικασίας, οι γονείς πέρασαν στον εξωτερικό χώρο του Σχολείου, όπου προσφέρθηκε κέρασμα και είχαν τη δυνατότητα να συνομιλήσουν πιο προσωπικά με όλους τους καθηγητές των παιδιών τους.