La Génération Z et le travail/ Η Γενιά Ζ και το εργασιακό περιβάλλον
Μαρ 31 2024

μια διαθεματική δράση

Με αφορμή το πρόγραμμα Αγωγής Σταδιοδρομίας του τμήματος Α4, οι μαθητές/τριες της Α΄Λυκείου που διδάσκονται γαλλικά στο τμήμα της κ. Σοφίας Καρασάββα πραγματοποίησαν μια σειρά συζητήσεων στη γαλλική γλώσσα πάνω σε θέματα που απασχολούν τους συνομήλικους τους αναφορικά με τα επαγγελματικά σχέδια και την αναζήτηση εργασίας. Πιο συγκεκριμένα, αφού μελέτησαν το σχετικό λεξιλόγιο από το κεφάλαιο του βιβλίου τους με θέμα την εργασία, προχώρησαν στη σύνθεση του προφίλ των μελών της γενιάς Ζ, συζήτησαν για τα χαρακτηριστικά αυτής της γενιάς και τις αλλαγές που φέρνει στον χώρο εργασίας, καθώς και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει. Με αφορμή τα κείμενα του βιβλίου, οι μαθητές/τριες ενημερώθηκαν για τις συμβάσεις εργασίας, συζήτησαν στα γαλλικά για τη συμβολή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην εύρεση εργασίας, τη σημασία του portfolio, τη σύνταξη ενός βιογραφικού σημειώματος, τις συνθήκες εργασίας στην Ελλάδα και τη Γαλλία, καθώς και για την κατακόρυφη αύξηση της τηλεργασίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Στο πλαίσιο αυτής της δράσης, η υπεύθυνη του Γραφείου Σχολικού και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΓραΣΕΠ.) οικονομολόγος, κ.Μαρία-Αμαλία Βέργουλα εμψύχωσε μια βιωματική δράση, όπου οι μαθητές/τριες κλήθηκαν να συμμετάσχουν σε ένα παιχνίδι ρόλων σε υποθετικό σενάριο: χρησιμοποιώντας μια συνοδευτική επιστολή έπρεπε να πείσουν για την καταλληλότητά τους σε ένα συγκεκριμένο πεδίο εργασίας. Εργάστηκαν σε ομάδες σύμφωνα με το σενάριο και προχώρησαν σε ανταλλαγή απόψεων. Οι μαθητές/τριες είδαν με διαφορετική οπτική τις δεξιότητες που πιθανόν  έχουν, πώς μπορούν να τις περιγράφουν και πώς μπορεί να είναι πολύτιμες σε ένα διαφορετικό πλαίσιο από αυτό που έχουν αποκτηθεί, καθώς συνδέονται με θέσεις εργασίας που ζητούν προσόντα πέρα από εκείνα της τυπικής εκπαίδευσης. Τέλος, οι μαθητές/τριες έμαθαν πώς να συντάσσουν μια επίσημη επιστολή στη γαλλική γλώσσα (στόχος, περιεχόμενο και δομή), με σκοπό να απαντήσουν σε  αγγελία για μία θέση εργασίας.

Μέσα από τη δράση αυτή, τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους, να ενημερωθούν για τις συνθήκες εργασίας που επικρατούν τόσο στη Γαλλία όσο και στην Ελλάδα, να ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με νέες μορφές εργασίας που αναζητά η γενιά τους, να θέσουν υποψηφιότητα για μια θέση εργασίας μέσω μια συνοδευτικής επιστολής και να εξοικειωθούν με τη σχετική ορολογία στα γαλλικά.