Τριήμερη πολιτιστική εκδρομή της Γ΄ Γυμνασίου στην Κέρκυρα
Μάι 2 2018

Στο πλαίσιο των πολιτιστικών προγραμμάτων που υλοποίησαν το τρέχον σχολικό έτος 2017-2018 για τη ζωή και το έργο του εθνικού μας ποιητή, Διονύσιου Σολωμού, οι μαθητές και οι μαθήτριες των τριών τμημάτων της Γ΄ τάξης του Αρσακείου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης πραγματοποίησαν τριήμερη πολιτιστική εκδρομή στην Κέρκυρα από τις 29 Μαρτίου έως 31 Μαρτίου 2018. Στόχος αυτής της πολιτιστικής εξόρμησης ήταν οι μαθητές να έρθουν σε άμεση επαφή με την ιστορία και την πλούσια πολιτιστική παράδοση του νησιού των Επτανήσων, όπου ο Σολωμός πέρασε τα περισσότερα χρόνια της ζωής του μέχρι τον θάνατό του και συνέθεσε το μεγαλύτερο αλλά και το σπουδαιότερο μέρος του ποιητικού έργου του.

Το ταξίδι μας ξεκίνησε νωρίς το πρωί της Πέμπτης 29 Μαρτίου με αρχικό προορισμό το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, από όπου αναχωρήσαμε με το πλοίο για την Κέρκυρα. Κατά την άφιξή μας στην Κέρκυρα, επισκεφτήκαμε αρχικά το Μουσείο Ασιατικής Τέχνης, το οποίο είναι το μοναδικό μουσείο στην Ελλάδα που είναι αφιερωμένο αποκλειστικά στην τέχνη της Άπω Ανατολής και της Ινδίας. Εκεί θαυμάσαμε τα ενδιαφέροντα εκθέματά του από την Κίνα, την Ινδία, την Κορέα, την Καμπότζη, το Νεπάλ και το Θιβέτ, όπως πανοπλίες πολεμιστών Σαμουράι και διάφορα αγάλματα του Βούδα. Έπειτα, ξεναγηθήκαμε στο ιστορικό κέντρο της πόλης και κάναμε μια βόλτα στις στοές με τις υπέροχες καμάρες του Λιστόν, καθώς και στη μεγαλύτερη πλατεία των Βαλκανίων, τη Σπιανάδα, η οποία αποτελεί σημείο αναφοράς της Κέρκυρας και πόλο έλξης για ντόπιους και επισκέπτες. Συνεχίσαμε την ξενάγηση με την επίσκεψή μας σε ένα πρωτότυπο μουσείο «ζωντανής ιστορίας», την «casa parlante», που στεγάζεται σε ένα παλιό κερκυραϊκό αρχοντικό. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε περισσότερες πληροφορίες για την καθημερινή ζωή μιας τυπικής οικογένειας ευγενών του 19ου αιώνα, ταξιδεύοντας στο παρελθόν μέσα από κινούμενες ανθρώπινες φιγούρες, πραγματικές μυρωδιές και ήχους εκείνης της εποχής. Αφού περιδιαβήκαμε τα καντούνια της πόλης, καταλήξαμε στον Ιερό Ναό του Αγίου Σπυρίδωνα, για να προσκυνήσουμε το λείψανο του πολιούχου του νησιού. Ολοκληρώσαμε την ξενάγησή μας με μια βόλτα στο Παλαιό Φρούριο της Κέρκυρας που δεσπόζει επιβλητικά στην ανατολική πλευρά του νησιού, χτισμένο σε μια φυσικά οχυρή θέση κατά τη βυζαντινή περίοδο. Αργά το απόγευμα φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας και τακτοποιηθήκαμε στα δωμάτιά μας, ενώ η μέρα μας έκλεισε με μια βραδινή βόλτα στην πλατεία Σπιανάδα.

Κάπως έτσι έφτασε, χωρίς να το καταλάβουμε, και η ημέρα της επιστροφής μας στη Θεσσαλονίκη, το Σάββατο 31 Μαρτίου. Γεμάτοι πολύτιμες εμπειρίες και γνώσεις αποχαιρετήσαμε το νησί των Φαιάκων. Τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ΄ Γυμνασίου συνόδευσαν οι υπεύθυνοι καθηγητές των πολιτιστικών προγραμμάτων Λεωνίδας Κατσικαρίδης, Ελένη Κόντα, Βασίλης Τεμπερεκίδης και Μαρία Φωτίου.

Παραθέτουμε τις εντυπώσεις δύο μαθητριών μας:

«Η τριήμερη εκδρομή στην Κέρκυρα θα είναι για όλους μας μια από τις καλύτερες αναμνήσεις μας από το Γυμνάσιο. Μαθητές και καθηγητές, όλοι με χαρούμενη διάθεση απολαύσαμε την ξενάγησή μας στο πανέμορφο νησί της Κέρκυρας και γνωρίσαμε τις ομορφιές του. Επισκεφτήκαμε ενδιαφέροντα μουσεία, περπατήσαμε σε καταπράσινους κήπους, θαυμάσαμε την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική των κτηρίων, αλλά και διασκεδάσαμε κάνοντας βόλτες στα περίφημα κερκυραϊκά καντούνια. Τέλος, θα μας μείνει αξέχαστη και η καθυστέρηση της αναχώρησής μας με το πλοίο που παρά τη μικρή μας ταλαιπωρία μάς χάρισε μια γεύση περιπέτειας.»

Κοραλία Αλμπάνη (Γ1)

«Το ταξίδι μας στην Κέρκυρα, στο πλαίσιο των πολιτιστικών προγραμμάτων που εκπονήσαμε για τη ζωή και το έργο του Διονύσιου Σολωμού, ήταν αναμφισβήτητα μια αξέχαστη εμπειρία για τον καθένα μας ξεχωριστά. Κατά τη διάρκεια αυτής της τριήμερης εκδρομής καταφέραμε να έρθουμε πιο κοντά όχι μόνο με τους συμμαθητές μας αλλά και με τους καθηγητές μας. Επίσης, η ενδιαφέρουσα και κατατοπιστική ξενάγηση μας έδωσε την ευκαιρία να μάθουμε περισσότερες πληροφορίες για την πλούσια ιστορία του νησιού της Κέρκυρας. Ακόμη, αποκτήσαμε καινούριες εμπειρίες που θα μας συντροφεύουν στην πορεία της σχολικής μας ζωής.»