Κατευθύνσεις σπουδών και επαγγελματικών επιλογών
Την Πέμπτη 22 Απριλίου 2021 πραγματοποιήθηκε στο Αρσάκειο Λύκειο Θεσσαλονίκης διαδικτυακή «Ημέρα Επαγγελματικού Προσανατολισμού». Η ενημέρωση των μαθητών μας για θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού αποτελεί κύρια μέριμνα του σχολείου μας, αλλά και δικό τους πάγιο αίτημα, καθώς οι μικρότεροι βρίσκονται σε διαδικασία επιλογής κατεύθυνσης σπουδών, ενώ οι τελειόφοιτοι καλούνται να επιλέξουν τη σχολή της προτίμησής τους και το επάγγελμα που τους ενδιαφέρει. Έτσι, παρά τις ιδιαίτερες συνθήκες της πανδημίας που κράτησε για πέντε μήνες τα λύκεια κλειστά, ανταποκριθήκαμε στο αίτημά τους και οργανώσαμε τη συγκεκριμένη ημερίδα, η οποία πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά.
Η ημερίδα εξελίχθηκε σε δύο κύκλους και οι μαθητές κάθε τάξης παρακολούθησαν άλλες παρουσιάσεις λόγω της αναγκαίας αποφυγής του συγχρωτισμού των τάξεων που επιβάλλει η πανδημία. Συγκεκριμένα, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ Λυκείου επέλεξαν τους ομιλητές που θα ήθελαν να παρακολουθήσουν ανάλογα με τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα του καθενός. Οι ομιλητές ήταν οι εξής: Αναστασία Γεμενετζή-Μακρή, Ψυχολόγος, Ζωή Παπαευαγγέλου, Ιατρός Μαιευτήρας-Γυναικολόγος, Κατερίνα Μπαδόλα, Αρχιτέκτων-Μηχανικός, Γιάννης Πούλκας, Μηχανολόγος Μηχανικός/3D Designer, Σταυρούλα Λιάντα, Διευθύνουσα Σύμβουλος Εταιρείας, Πέτρος Ζαγορίδης, Λογιστής-Φοροτεχνικός και Αντώνης Κυπάρος, Γυμναστής-Αναπληρωτής Καθηγητής ΤΕΦΑΑ.
Από την άλλη, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ Λυκείου παρακολούθησαν τις παρουσιάσεις ανάλογα με τον προσανατολισμό σπουδών που έχουν επιλέξει για την επόμενη χρονιά και είχαν την ευκαιρία να ακούσουν τους παρακάτω ομιλητές: Νέλλη Μιχελή, Ψυχολόγο-Ψυχοθεραπεύτρια, Βασιλική Τσαμπάζη, Νομικό-Δικαστή, Μιχάλη Μαντέλα, Ιατρό Αγγειοχειρουργό, Νανά Ακριτίδου, Φυσικοθεραπεύτρια, Γιώργο Ταρασίδη, Πολιτικό Μηχανικό-Νομικό, Παναγιώτη Κάβουρα, Φυσικό, Δέσποινα Αναστασιάδου, Τραπεζικό και Γιάννη Κωνσταντακόπουλο, Φυσικό-Πληροφορικό.
Όλοι οι παραπάνω ομιλητές, οι περισσότεροι γονείς μαθητών των Αρσακείων Σχολείων Θεσσαλονίκης, ανταποκρίθηκαν με προθυμία στην πρόσκλησή μας να μιλήσουν στα παιδιά για τις σπουδές τους και να τους μεταφέρουν την εμπειρία τους από την επαγγελματική
τους σταδιοδρομία.
Τους ευχαριστούμε πολύ που αφιέρωσαν τον χρόνο τους, ιδιαίτερα στις δύσκολες συνθήκες που βιώνουμε και παρόλο που για ορισμένους ήταν η πρώτη τους επαφή με τον κόσμο της «τηλεκπαίδευσης» και δεν είχαν εξοικείωση με τα εργαλεία της. Όλοι, έγκριτοι επιστήμονες οι ίδιοι, κατατόπισαν με μεγάλη σαφήνεια και λεπτομέρεια τα παιδιά για τις επαγγελματικές προοπτικές των σπουδών που σκοπεύουν να ακολουθήσουν, καθώς και για τις εναλλακτικές προοπτικές που έχουν για εξειδίκευση σε διάφορους τομείς, στη χώρα μας ή στο εξωτερικό. Τόνισαν, επίσης, ότι στη σύγχρονη εποχή είναι επιτακτική η ανάγκη της συνεχούς εκπαίδευσης με σκοπό τόσο την επαγγελματική κατάρτιση όσο και τη διαμόρφωση των απαραίτητων προσόντων, τα οποία θα καταστήσουν τον σύγχρονο επιστήμονα ανταγωνιστικό στην αγορά εργασίας. Κυρίως, όμως, συνέστησαν ότι η επιλογή του επαγγέλματος θα πρέπει να είναι απολύτως συνειδητή, ούτως ώστε το επάγγελμα να συμβαδίζει με το λειτούργημα, αλλά και να παρέχει τη χαρά της προσφοράς, ενώ ανέδειξαν τη σπουδαιότητα να επιλέγει καθένας το επάγγελμα που θα τον ικανοποιεί και θα τον κάνει χαρούμενο. Μετά το τέλος των παρουσιάσεων οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήματα που τους απασχολούσαν, ακολούθησε μία εποικοδομητική συζήτηση και έμειναν απολύτως ικανοποιημένοι από τις απαντήσεις και τις συμβουλές των επιστημόνων.
Την ευθύνη για τη διοργάνωση της διαδικτυακής εκδήλωσης είχαν η φιλόλογος καθηγήτρια Ιφιγένεια Αναγνώστου και η καθηγήτρια Πληροφορικής Ολυμπία Σφυρίδου, με τη συνδρομή του Γραφείου Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού του Σχολείου.