Το Σχολείο υποδέχτηκε επαγγελματίες
Μαρ 9 2024

στην «Ημερίδα Επαγγελματικού Προσανατολισμού»
για την Α και τη Β΄τάξη

Την Τρίτη 5 Μαρτίου 2024 πραγματοποιήθηκε στο Αρσάκειο Λύκειο Θεσσαλονίκης «Ημερίδα Επαγγελματικού Προσανατολισμού» για την Α΄ και Β΄ τάξη. Η συγκεκριμένη διοργάνωση αποτελεί πάγιο θεσμό τα τελευταία χρόνια για το Σχολείο μας, καθώς η ενημέρωση των μαθητών και των μαθητριών μας για θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού αποτελεί κύρια μέριμνά μας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Λυκείου βρίσκονται σε διαδικασία επιλογής κατεύθυνσης σπουδών και καθήκον του σχολείου είναι να προσπαθεί να τους παρέχει τα κατάλληλα ερεθίσματα και γνώσεις, ώστε να διαμορφώσουν μία όσο το δυνατόν πιο εμπεριστατωμένη άποψη πριν καταλήξουν στην τελική τους απόφαση για τον κλάδο σπουδών που θα επιλέξουν.

Η καινοτομία της φετινής εκδήλωσης ήταν ότι ο κάθε κλάδος σπουδών εκπροσωπούνταν από περισσότερους/ες ομιλητές και ομιλήτριες, ούτως ώστε τα παιδιά να έχουν τη δυνατότητα να σχηματίσουν μια πιο σφαιρική εικόνα για τον επαγγελματικό κλάδο που τους ελκύει και τις προοπτικές που προσφέρει. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ και Β΄ τάξης είχαν ήδη επιλέξει, με ατομική τους δήλωση, επαγγελματικούς κλάδους που τους ενδιέφεραν και με βάση τις προτιμήσεις τους χωρίστηκαν σε ομάδες και παρακολούθησαν τις παρουσιάσεις των ομιλητών/τριών που οι ίδιοι/ες είχαν διαλέξει σε δύο ζώνες διάρκειας 60΄ η καθεμία.

Οι έγκριτοι επιστήμονες, στην πλειοψηφία τους γονείς μαθητών/τριών μας, που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκλησή μας να παρουσιάσουν στα παιδιά τον κλάδο σπουδών τους και να τους μεταφέρουν την προσωπική τους εμπειρία, ήταν, κατά  κλάδο, οι εξής:

1) Ψυχολογία: Παναγιώτης Κουφίδης, Ψυχίατρος – Νάνσυ Πιλωνά, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, Εκπαίδευσης και Σταδιοδρομίας
2) Διεθνείς και Πολιτικές Επιστήμες: Στέφανος Κατσούλης, υποψήφιος διδάκτορας του τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του ΠΑ.ΜΑΚ. – Αλέξανδρος Κιουπκιολής, Πολιτικός Επιστήμονας
3) Πληροφορική: Κώστας Καλογήρου, CEO Εταιρεία Πληροφορικής – Γιάννης Ρεφανίδης, Καθηγητής Πληροφορικής ΠΑ.ΜΑΚ.
4) Βιολογία – Φαρμακευτική: Ελένη Δαλαμπούρα, Φαρμακοποιός – Ευανθία Τσιριγώτη, Βιολόγος
5) Φυσική – Χημεία: Περικλής Οκαλίδης, Φυσικός – Αστροφυσικός – Γιώργος Τζίμας, Χημικός
6) Καλές Τέχνες: Πελαγία Γιάννα, Εικαστικός – Ελευθερία Καμπαγιοβάννη, Θεατρολόγος – Σκηνοθέτης – Ελένη Φλώρου, Μουσικός
7) ΤΕΦΑΑ – Φυσικοθεραπεία: Αντώνης Κυπάρος, Γυμναστής – Αναπληρωτής Καθηγητής ΤΕΦΑΑ –  Σοφία Παπαδοπούλου Φυσικοθεραπεύτρια
8) Νομική: Δέσποινα Ακριτίδου, Νομικός – Δικηγόρος – Αργυρή Βαλούση, Νομικός Αντιεισαγγελέας Εφετών
9) Παιδαγωγικά: Βασίλης Ραπτόπουλος, Δάσκαλος – Φρόσω Χατζήνα, Νηπιαγωγός – Ειδική Παιδαγωγός – Συγγραφέας
10) Ιατρική: Ελευθέριος Αναγνώστου, Ιατρός Παθολογοανατόμος – Ελένη Τιμοθεάδου, Ιατρός Παθολόγος – Ογκολόγος –  Χρυσοβαλάντης Τουτζιάρης, Ιατρός – Ουρολόγος
11) Πολυτεχνείο: Στέλλα Ακριτίδου, Πολιτικός Μηχανικός – Σοφοκλής Κυπριτζής, Χημικός Μηχανικός – Βασιλική Πάχτα, Αρχιτέκτων Μηχανικός
12) Οικονομία – Διοίκηση – Επιχειρηματικότητα: Πέτρος Ζαγορίδης, Λογιστής – Φοροτεχνικός – Μιχάλης Ιωάννου, Επιχειρηματίας – Παύλος Κατσούλης, Ασφαλιστής – Χρηματοοικονομικός Σύμβουλος

Όλοι οι παραπάνω καταξιωμένοι επιστήμονες, με μεγάλη σαφήνεια και λεπτομέρεια, κατατόπισαν τα παιδιά για το αντικείμενο των σπουδών τους και τις επαγγελματικές επιλογές που προσφέρει, καθώς και για τις εναλλακτικές προοπτικές που έχουν για εξειδίκευση σε διάφορους τομείς, στη χώρα μας ή στο εξωτερικό. Τόνισαν, επίσης, ότι στη σύγχρονη εποχή είναι επιτακτική η ανάγκη της συνεχούς εκπαίδευσης, με σκοπό τόσο την επαγγελματική κατάρτιση όσο και τη διαμόρφωση των απαραίτητων προσόντων, τα οποία θα καταστήσουν τον σύγχρονο επιστήμονα ανταγωνιστικό στην αγορά εργασίας.

Επιπλέον, επεσήμαναν στα παιδιά ότι πρέπει να βρίσκονται σε διαρκή εγρήγορση ώστε να «αφουγκράζονται» τις ανάγκες της εποχής και να προσαρμόζουν τον επαγγελματικό τους προσανατολισμό σε αυτές, ακολουθώντας παράλληλα τις προσωπικές τους κλίσεις και ενδιαφέροντα. Κατέθεσαν, τέλος, την προσωπική τους ακαδημαϊκή και επαγγελματική εμπειρία, η οποία είναι πολύτιμη για τα παιδιά, προκειμένου να αντιληφθούν ότι η θεωρία των σπουδών εξελίσσεται σε πράξη εργασίας, που μπορεί να έχει πολλές διαφορετικές μορφές. Μετά το πέρας των παρουσιάσεων οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήματα που τους απασχολούσαν, ακολούθησε μία εποικοδομητική συζήτηση και έμειναν απολύτως ικανοποιημένοι/ες από τις απαντήσεις και τις συμβουλές των επιστημόνων.

Την ευθύνη για τη διοργάνωση της εκδήλωσης είχαν οι φιλόλογοι καθηγήτριες Ιφιγένεια Αναγνώστου και Ειρήνη Παπαδοπούλου, καθώς και η οικονομολόγος καθηγήτρια Μαρία Αμαλία Βέργουλα, με τη συνδρομή του Γραφείου Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού του Σχολείου.