Μια διαφορετική προσέγγιση της Φυσικής
Την Παρασκευή 14 και την Δευτέρα 17 Μαΐου, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Α2 και του Β4, στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής, επισκέφθηκαν διαδικτυακά την Εστία Επιστημών Πάτρας και παρακολούθησαν εξειδικευμένα θέματα Φυσικής, τα οποία βρίσκονταν όμως σε πλήρη αντιστοιχία με τις γνώσεις που διδάσκονται αυτήν την σχολική χρονιά στο μάθημά τους.
Η Εστία Επιστημών Πάτρας [περισσότερα εδώ] δημιουργήθηκε πριν 11 χρόνια με σκοπό την εκθεσιακή παρουσίαση με αλληλεπιδραστικό τρόπο των Θετικών Επιστημών της Φυσικής, των Μαθηματικών και της Πληροφορικής. Η αλληλεπίδραση ακολουθεί τα βήματα της καθαρά επιστημονικής σκέψης: Παρατήρηση – Κατανόηση – Δράση.
Κάθε τμήμα παρακολούθησε μία δίωρη διαδικτυακή παρουσίαση από τον υπεύθυνο της Εστίας Επιστημών κ. Κάτσιο Κωνσταντίνο. Ειδικότερα, το Α2 αναρωτήθηκε και προσπάθησε να επιλύσει θέματα που αφορούν το Κέντρο Βάρους των σωμάτων και την σημασία του στις κατασκευές. Το Β4 μπήκε στον κόσμο των Συστημάτων Αναφοράς (συντεταγμένων) και στην εφαρμογή τους στην τροχιά της Οριζόντιας Βολής.
Μέσα από τις παρουσιάσεις οι μαθητές και οι μαθήτριές μας γνώρισαν έναν διαφορετικό τρόπο προσέγγισης της επιστημονικής γνώσης και κατάλαβαν ότι κάθε ιδέα και συλλογισμός μπορεί να οδηγήσει σε χρήσιμα συμπεράσματα. Κυρίως όμως συνειδητοποίησαν ότι συχνά οι ερωτήσεις είναι σημαντικότερες από τις απαντήσεις, σύμφωνα με τον σπουδαίο επιστήμονα Richard Feynman.
Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Κάτσιο για τις πολύτιμες εξηγήσεις του, καθώς επίσης και την Δρ Χαρά Δημοπούλου, Συντονίστρια των Επιστημονικών & Μαθησιακών Δραστηριοτήτων της Εστίας, για την προθυμία και τη βοήθειά της στην οργάνωση των διαδικτυακών παρουσιάσεων στις σχολικές μας αίθουσες. Ο Συντονιστής Φυσικών Επιστημών των Αρσακείων Σχολείων της ΦΕ, κ.Δ.Κλαυδιανός, επισκέφθηκε την ψηφιακή μας σύνδεση και απηύθυνε χαιρετισμό στους συμμετέχοντες. Την ευθύνη της δράσης από την πλευρά του Σχολείου είχε ο καθηγητής Φυσικής Κώστας Χρυσοβέργης.