4 μέρες στα Γιάννενα με τα παιδιά της Γ΄τάξης…
Μαΐ 1 2022

“Η δική μας η χαρά δεν έχει πίκρα. Δίχως τον ήλιο είναι ακόμα ζεστή.” [Γ. Σαραντάρης ]

Τι δώρο αναπάντεχο! Μετά από την αναστολή όλων των σχολικών εκδρομών εδώ και δύο χρόνια, λόγω covid, ούτε που το πιστεύαμε… Τετραήμερη εκδρομή στα Γιάννενα! Και το ταξίδι ξεκινάει. Ελάτε μαζί μας..

Τις επόμενες μέρες περπατήσαμε πλάι στη λίμνη, όπου η κυρά Φροσύνη μαζί με άλλες κοπέλες έχασε τη ζωή της,  επισκεφτήκαμε  το επιβλητικό κάστρο των Ιωαννίνων, το μουσείο αργυροτεχνίας, όπου είδαμε τη διαδικασία κατασκευής αργυρών αντικειμένων, τον τάφο του Αλή πασά και περάσαμε με το καραβάκι στο νησάκι με το μουσείο του Αλή πασά, όπου έμελλε να γραφεί το μοιραίο τέλος του.

Πρώτη στάση στο όμορφο Μέτσοβο. Περιήγηση στα σοκάκια με τα παραδοσιακά σπίτια και επίσκεψη στην Πινακοθήκη Ε. Αβέρωφ. Η θέα πανέμορφη! Χιονισμένα βουνά και ένας λαμπερός ήλιος να ζεσταίνει τις καρδιές μας. Νωρίς το απόγευμα φτάσαμε στα Γιάννενα.

Το μαντείο τη Δωδώνης είναι ένα από τα πιο όμορφα αξιοθέατα της ευρύτερης περιοχής των Ιωαννίνων. Περπατήσαμε στον ιερό χώρο, σταθήκαμε στην ορχήστρα του αρχαίου επιβλητικού θεάτρου και καθίσαμε κάτω από την ιερή βελανιδιά, όπου οι ιέρειες έδιναν χρησμούς για τα μελλούμενα.Οι εκδρομείς στα Γιάννενα δεν μπορούν να αντισταθούν στην επίσκεψη στα Ζαγοροχώρια. Έτσι και εμείς ανεβήκαμε στο Μονοδέντρι, ένα από τα 48 γραφικά χωριά και απολαύσαμε  την υπέροχη θέα στη χαράδρα του Βίκου με τα καταπράσινα κρυστάλλινα νερά.

Εννοείται πως από μια εκδρομή δεν μπορεί να λείπει και η βραδινή διασκέδαση… είτε πρόκειται για ρεμπετάδικο είτε πρόκειται για club. Γιορτάσαμε τα 18α γενέθλια του Γιώργου και της Ελιάνας, τραγουδήσαμε μαζί με τον Δημήτρη(που έπαιζε και κιθάρα), την Άννα και την Βίβιαν και χορέψαμε όλοι μαζί μαθητές και καθηγητές. Χορός μέχρι εξάντλησης, απίστευτο γέλιο και καλή διάθεση ήταν το “κερασάκι στην τούρτα” μιας πολυαναμενόμενης εκδρομής τόσο λόγω πανδημίας όσο και λόγω “τέλους εποχής”.

Την τελευταία μέρα της εκδρομής επισκεφτήκαμε το Αρσάκειο Ιωαννίνων στο πλαίσιο της σύνδεσής μας με την Αρσακειακή οικογένεια, ενώ στον γυρισμό είδαμε το σπήλαιο του Περάματος με τους εντυπωσιακούς σταλαγμίτες και σταλακτίτες.. Μικρή τελευταία στάση στη Βέροια και επιστροφή στον γνώριμο χώρο του σχολείου μας..

Αυτές τις μέρες της εκδρομής το μυαλό των παιδιών -και των καθηγητών..- ξέφυγε από τα μαθήματα και τα διαβάσματα, χαλαρώσαμε για λίγο από το άγχος και την πίεση των εξετάσεων.. Θυμηθήκαμε πώς είναι να διασκεδάζουμε, να γελάμε και κυρίως να μοιραζόμαστε εμπειρίες όλοι μαζί χωρίς το αυστηρό πλαίσιο της τάξης. Γυρίσαμε πίσω έχοντας γεμίσει τις μπαταρίες μας με όμορφες εικόνες και αναμνήσεις και κυρίως με την αίσθηση της κανονικότητας -που τόσο είχε λείψει σε όλους- αλλά και τη βεβαιότητα ότι όλοι μαζί, μαθητές και καθηγητές είμαστε συνοδοιπόροι, στη γνώση, στη χαρά, στα καλά και στα άσχημα. Και τώρα οι τελειόφοιτοι μας μαθητές και μαθήτριες ετοιμάζονται πια για την “τελική ευθεία” σε έναν αγώνα δρόμου που άρχισε πριν αρκετά χρόνια και θα τους οδηγήσει στο μέλλον και στα όνειρά τους… Καλή δύναμη, λοιπόν! Καλή σας επιτυχία, παιδιά…

Την εκδρομή της Γ Λυκείου συνόδευσαν οι καθηγητές Κ. Χρυσοβέργης, Μ. Σφυρίδου , Σ. Χαριτίδου, Α. Νεονάκης, Τ. Πλατσή και Ν. Μιχαλόπουλος. Η χαρά όλων ήταν μεγάλη και το αίσθημα για όλους και όλες θετικό..

Όπως σχολιάζει η Στελίνα, χρησιμοποιώντας τον στίχο του ποιητή “Η δική μας η χαρά δεν έχει πίκρα. Δίχως τον ήλιο είναι ακόμα ζεστή.”