Δράση e-Twinning για τον Εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου (SID) 2019
Φεβ 13 2019

Την Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2019 ολοκληρώθηκαν οι εργασίες που εκπόνησαν οι μαθητές της Β΄ τάξης του τμήματος των Αγγλικών, με την καθοδήγηση της καθηγήτριάς τους κ. Κατερίνας Κυριακίδου, σχετικά με την «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2019 (SID)» σε συνεργασία με τα σχολεία συνεργάτες του e-Τwinning προγράμματος “In the Limelight!”. Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο με σκοπό να προωθήσει την ασφαλή και θετική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, ιδιαίτερα ανάμεσα σε παιδιά και νέους ανθρώπους. Αποσκοπεί όχι μόνο στο να δημιουργήσει ένα ασφαλέστερο αλλά και ένα ποιοτικότερο διαδίκτυο, όπου όλοι έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν την τεχνολογία υπεύθυνα, με σεβασμό, με κριτική σκέψη και δημιουργικά.

Όλα τα σχολεία που συμμετέχουν στο συγκεκριμένο e-twinning πρόγραμμα σύμφωνα με το αρχικό πλάνο εργασιών του έργου έπρεπε να ασχοληθούν με το διαδίκτυο, τους πιθανούς κινδύνους που έχει η πλοήγηση σε αυτό και να προτείνουν δικούς τους κανόνες για τη σωστή συμπεριφορά στο διαδίκτυο γνωστή ως “Netiquette”. Στόχος της ενότητας ήταν να αποκτήσουν οι μαθητές όχι μόνο θεωρητική γνώση του «τι σημαίνει ασφάλεια στον κυβερνοχώρο (cybersecurity)», αλλά να κινητοποιηθούν οι ίδιοι και να αποτελέσουν τους πρεσβευτές μιας δράσης στα σχολεία τους που αφορά στην ενημέρωση της σχολικής κοινότητας σχετικά με το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε στη σύγχρονη εποχή.

Οι μαθητές από τα ευρωπαϊκά σχολεία εκφράστηκαν με ποικίλους τρόπους για την παρουσίαση της ενότητας αυτής: δημιούργησαν παρουσιάσεις και βίντεο, οργάνωσαν debate, έφτιαξαν online παιχνίδια, ζωγράφισαν πόστερς και συμμετείχαν σε παιχνίδια ερωτήσεων. Οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου του σχολείου μας που επίσης συμμετέχουν στο έργο στη διάρκεια skype-meeting που είχε προγραμματιστεί για την ενότητα αυτή, έθεσαν πολύ εύστοχα ερωτήματα στους συμμαθητές τους από τα άλλα σχολεία σχετικά με την ασφαλή χρήση του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ειδικότερα.

Μετά την ολοκλήρωση των συνεργατικών εργασιών τους, οι μαθητές κατέληξαν στα εξής συμπεράσματα:

α) ο καθένας έχει την ευθύνη να κάνει μια θετική διαφορά στο διαδίκτυο,

β) οφείλουμε όλοι να είμαστε ευγενικοί και να δείχνουμε σεβασμό προς τους άλλους,

γ) πρέπει να αναζητούμε θετικές ευκαιρίες δημιουργίας και διασύνδεσης και, τέλος,

δ) μπορούμε να απαντούμε στην αρνητική χρήση του διαδικτύου αναφέροντας οποιοδήποτε ακατάλληλο ή παράνομο περιεχόμενο αντιληφθούμε ότι υπάρχει online.