Στο μαγευτικό νησί του Ιονίου, την Κέρκυρα
Μαΐ 14 2024

Τριήμερη εκδρομή της Β΄ Λυκείου

Το διάστημα από τις 23 έως 25 Απριλίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ Λυκείου πραγματοποίησαν διήμερη εκδρομή στο νησί των Φαιάκων. Με καλή διάθεση και κλίμα ενθουσιασμού, αλλά με βροχερό καιρό ξεκινήσαμε για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας ώστε να πάρουμε το καράβι που θα μας πήγαινε στο νησί.

Η διαδρομή με το καράβι ήταν φανταστική. Τα παιδιά το απόλαυσαν. Οι φωτογραφίες μιλούν μόνες τους.

Μετά από μιάμιση ώρα είδαμε όλοι μας το λιμάνι της Κέρκυρας. Κατεβήκαμε και κατευθυνθήκαμε στο ξενοδοχείο μας. Εκεί τακτοποιηθήκαμε και στη συνέχεια το βραδάκι βγήκαμε βόλτα στην κεντρική πλατεία της πόλης για φαγητό. Την άλλη μέρα το πρωί ήλιος! Ξεκινήσαμε την επίσκεψη στο Κανόνι, στο διάσημο Ποντικονήσι, όπου βρίσκεται το μοναστήρι της Παναγίας της Βλαχέρνας. Το Κανόνι βρίσκεται νότια της Παλαιόπολης, εκεί που βρισκόταν η αρχαία πόλη της Κέρκυρας. Η περιοχή, λέγεται ότι ονομάστηκε έτσι ύστερα από την τοποθέτηση εκεί συστοιχίας πυροβολικού από τους Γάλλους το 1798. Από εκεί τα παιδιά είδαν το Ποντικονήσι, στο οποίο υπάρχει το γραφικό παρεκκλήσι του Παντοκράτορα.

Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε την έπαυλη Μον Ρεπό, που βρίσκεται μέσα στο πάρκο του Μον Ρεπό, έκτασης 258 στρεμμάτων σε ένα εξωτικό, κατάφυτο τοπίο από αιωνόβια δέντρα. Την νεοκλασική έπαυλη αυτή έχτισε το 1831 ο Άγγλος αρμοστής Adams για θερινή κατοικία, κυρίως για την κερκυραία σύζυγο του  με αρχιτέκτονα τον κερκυραίο Ιωάννη Χρόνη. Μετά την ένωση με την Ελλάδα (1864 μ.Χ.) χρησιμοποιήθηκε ως θερινό Βασιλικό Ανάκτορο. Αυτήν την έπαυλη, που έχει μετατραπεί πρόσφατα σε μουσείο επισκέφτηκαν τα παιδιά και ξεναγήθηκαν σε αυτή από έμπειρες ξεναγούς.

Μετά από τους κήπους επισκεφτήκαμε το Παλαιό Φρούριο. Όλοι οι χώροι του φρουρίου συνθέτουν μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα περιήγηση σε ανοικτούς και στεγασμένους χώρους διαφόρων περιόδων κατασκευής, μέσω στενών στοών και περασμάτων, αποκαλύπτοντας όλο το μεγαλείο των περασμένων εποχών. Τα ανάγλυφα βενετικά εμβλήματα, με τους μαρμάρινους φτερωτούς λέοντες του Αγ. Μάρκου, οι ποικίλες επιγραφές, τα οικόσημα, όπως και τα διάσπαρτα κανόνια συντελούν πολύ στην διαμόρφωση της γενικής εικόνας.

Κατόπιν, ακολούθησε η επίσκεψη μας στο ανάκτορο Αγίου Μιχαήλ και Γεωργίου και στο Μουσείο Ασιατικής Τέχνης. Το Ανάκτορο χτίστηκε το 1819-1924 μ.Χ. επί του Άγγλου Αρμοστή Θωμά Μαίντλαντ, από το αρχιτέκτονα G. Whitmore. Το σπουδαιότερο μνημείο της Αγγλοκρατίας, από τα πρώτα νεοκλασικού  ρυθμού έργα στην Ελλάδα. Στο εσωτερικό οι τοίχοι και οι οροφές των κυρίων αιθουσών έχουν πλούσιο διάκοσμο ανάγλυφο και ζωγραφικό.

Άφησαν για λίγο το παρελθόν και ακολουθώντας το πρόγραμμα της εκπαιδευτικής τους εκδρομής τα παιδιά κατευθύνθηκαν στην πόλη της Κέρκυρας, με σκοπό να επισκεφτούν την εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα,  όπου βρίσκεται το σκήνωμα του Αγίου.

Τα παιδιά περπάτησαν στην πόλη σε ένα πραγματικό λαβύρινθο από μικρά καντούνια εξερευνώντας τα με περιέργεια. Περπατώντας πάνω κάτω στους δρόμους της Κέρκυρας μας δόθηκε η εντύπωση ότι βρισκόμασταν σε ένα είδος μουσείου με ανοιχτή οροφή, αλλά κάθε τόσο φαινόταν και η θάλασσα ανάμεσα στα κτίρια και μας επανέφερε στην πραγματικότητα θυμίζοντας ότι το παλιό τμήμα της πόλης είναι ζωντανό. Οι βόλτες μας οδήγησαν στην τεράστια πλατεία της Σπιανάδας, η οποία είναι η μεγαλύτερη των Βαλκανίων.

Το απόγευμα πάλι έξω. Φαγητό και διασκέδαση. Δεν την χορταίνεις την Κέρκυρα! Την επομένη το πρωί θα φεύγαμε…..

Το κλίμα ενθουσιασμού που επικρατούσε και στην διαδρομή της επιστροφής ήταν ο αδιάψευστος μάρτυρας ότι όλοι και όλες μας περάσαμε πολύ καλά! Η αλήθεια είναι πως είχαμε ανάγκη μια τέτοια συλλογική σχολική δραστηριότητα, που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της σχολικής ζωής.

Τους μαθητές και τις μαθήτριες συνόδευσαν οι καθηγητές/τριες Γιώργιος Αντωνόπουλος, φιλόλογος, Στέλιος Μπούτσικας, φυσικός, Ειρήνη Παπαδοπούλου, φιλόλογος και Γεωργία Στεφανίδου, χημικός.