Συμμετοχή μαθητών της Β’ τάξης στο εκπαιδευτικό βιωματικό εργαστήριο «Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στη τάξη μας, στο σχολείο, παντού» με τον πρώην Συνήγορο για τα Δικαιώματα του Παιδιού, Γεώργιο Μόσχο
Δεκ 2 2021

Τη Δευτέρα στις 22 Νοεμβρίου μαθητές της Β’ τάξης είχαν τη χαρά να υποδεχτούν στην αίθουσά τους τον έγκριτο νομικό, επιμορφωτή και πρώην Συνήγορο για τα Δικαιώματα του Παιδιού, Γεώργιο Μόσχο, και να πάρουν μέρος στο εκπαιδευτικό βιωματικό εργαστήριο «Μπλοκάρουμε τον ρατσισμό στο σχολείο». Το εργαστήριο, το οποίο σχεδιάστηκε από τον κύριο Μόσχο, πραγματοποιήθηκε με αφορμή την «Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού» (20 Νοεμβρίου), στο πλαίσιο της συνεργασίας του Σχολείου με το Πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;», που υλοποιείται από το «Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση» σε συνεργασία με την «Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες».

Το βιωματικό σεμινάριο ξεκίνησε με παιχνίδια που αποσκοπούσαν στο «σπάσιμο του πάγου», τα οποία “έδεσαν” με τον πιο ευχάριστο τρόπο την ομάδα με τους επιμορφωτές, αγγίζοντας κυρίως θέματα που απασχολούν τους μαθητές στο σχολικό πλαίσιο. Έτσι μπόρεσαν να εργαστούν ομαδοσυνεργατικά και επικεντρώθηκαν σε ζητήματα διακρίσεων και ρατσισμού, των μορφών που αυτά μπορεί να πάρουν στο σχολείο, καθώς και στην πρόληψη και αντιμετώπισή τους. Αρχικά, αποσαφηνίστηκαν οι σχετικοί όροι και έγινε αναφορά στη σχετική νομοθεσία και στον τρόπο με τον οποίο τα παραπάνω μπορεί να εμφανίζονται και να επηρεάζουν τη σχολική ζωή.

Στην συνέχεια ο κύριος Μόσχος, σε συνεργασία με την Αντιγόνη Τσαρμποπούλου, μέσα από τη βιωματική εμπλοκή των μαθητών προσομοίωσαν την εκπαιδευτική πραγματικότητα μέσα από παιχνίδια ρόλων και “έζησαν” τις προκλήσεις που οι ίδιοι αντιμετωπίζουν. Έτσι, μέσα από τη διαπραγμάτευση μιας καθημερινής ιστορίας από τον σχολικό χώρο, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να αναστοχαστούν πάνω στον ρόλο τους και στις προκλήσεις που τους παρουσιάστηκαν:

  • «Τι θέση παίρνω όταν θίγεται ένας συμμαθητής μου ή όταν θίγομαι εγώ;»
  • «Πώς αντιμετωπίζω καταστάσεις και ποιον σκέφτομαι πρώτα να κατηγορήσω;»

Οι μαθητές μας κατά τη διάρκεια του δίωρου εργαστηρίου εξασκήθηκαν στο να εντοπίζουν παρόμοια φαινόμενα, να στοχάζονται κριτικά και να συζητούν πάνω σε αυτά, καθώς και να αξιοποιούν θεσμούς, όπως η συνέλευση τάξης και ο Εσωτερικός Κανονισμός του Σχολείου, ώστε να καλλιεργήσουν στάσεις και συμπεριφορές υπεύθυνου ενεργού και δημοκρατικού πολίτη.

Το εργαστήρι έκλεισε με την πιο θετική αξιολόγηση από τους μαθητές. Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως τον αειθαλή κύριο Μόσχο για την επίσκεψη του στο Σχολείο μας.