Με ιδέες και φαντασία, συνθέτουμε τον κόσμο που θέλουμε να ζούμε. Διδακτική επίσκεψη στο Εργαστήριο Αστικής Βιωσιμότητας και Κυκλικότητας «Κύκλος»
Δεκ 30 2022

Τη Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2022, οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος Β2 πραγματοποίησαν τη διδακτική τους επίσκεψη στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος «Κάνω ΚΛΙΚ στην πόλη που θέλω». Συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Το σπίτι μου, η γειτονιά μου, η περιοχή που θέλω να ζω» που πραγματοποιήθηκε από την παιδαγωγική ομάδα «Κύκλος – Εργαστήριο Αστικής Βιωσιμότητας και Κυκλικότητας».

Ο «Κύκλος – Εργαστήριο Αστικής Βιωσιμότητας και Κυκλικότητας» είναι μια καινοτόμος και συμμετοχική πρωτοβουλία υποστήριξης στις πόλεις και τις γειτονιές τους για τη μετάβασή τους προς ένα βιώσιμο μέλλον, βασισμένο στην κυκλικότητα και την ενεργό συνείδηση των πολιτών. Στην καρδιά της Άνω Πόλης οι άνθρωποι του Κύκλου υποδέχτηκαν την ομάδα μας στον όμορφο χώρο τους, που κέρδισε τις εντυπώσεις των παιδιών τα οποία έκαναν θετικά σχόλια για την αισθητική και τη ζεστή ατμόσφαιρα του χώρου.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ξεκίνησε με τις απαραίτητες συστάσεις και την ενεργοποίηση των παιδιών με θεατρικό παιχνίδι και χωρισμό σε ομάδες εργασίες. Πρώτα ατομικά και στη συνέχεια σε ομάδες σχεδιάζοντας τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν το όραμά τους για το σπίτι και τη γειτονιά που θα ήθελαν να ζουν. Στο πλαίσιο της επίσκεψης, η ομάδα εξοικειώθηκε με την έννοια της κυκλικής οικονομίας, παρακολούθησε σχετικά επιμορφωτικά βίντεο και ήρθε σε επαφή με τις υλοποιημένες δράσεις του Κύκλου και της InCommon, όπως την καινοτόμο επιχείρηση «Κάφσιμο», που μετατρέπει τα υπολείμματα καφέ σε καύσιμη ύλη. Μετά επισκέφτηκε την όμορη πλατεία, για να δει από κοντά τον πρόσφατα εγκατεστημένο συνοικιακό κομποστοποιητή.

Οι εναλλαγές μεταξύ των ομαδικών δραστηριοτήτων και των περιεκτικών εισηγήσεων των εμψυχωτών της παιδαγωγικής ομάδας του Κύκλου, Φίλιππου Ναχμία και Σοφίας Πετρίδου, διατήρησαν ακέραιο το ζωηρό ενδιαφέρον των παιδιών. Το ίδιο το πρόγραμμα αποτελώντας  μια προσομοίωση συμμετοχικού σχεδιασμού είχε θετικά στοιχεία και προκλήσεις, τις οποίες οι μαθητές στον τελικό αναστοχασμό ήταν σε θέση να αναγνωρίσουν και να εκφράσουν στην ολομέλεια: «συνεργαστήκαμε τέλεια, γιατί βρήκαμε τρόπο να συνδυάσουμε τις ιδέες μας», «εμείς θα θέλαμε παραπάνω χρόνο, αλλά χωρίσαμε τις εργασίες και έτσι όλοι συμμετείχαν στο κομμάτι που ήθελαν να δουλέψουν», «εμείς δεν είμαστε πολύ ευχαριστημένοι από το τελικό αποτέλεσμα, γιατί ο καθένας έκανε τα δικά του και αυτό δεν δούλεψε τελικά…»

Η τελευταία σχολική Δευτέρα για το 2022 ήταν γεμάτη από δημιουργικότητα, έμπνευση, αφορμές για κριτική σκέψη και μια ευκαιρία για τα παιδιά να εξασκηθούν στη δημιουργική τους συνύπαρξη.

Ακολουθούν ενδεικτικά κάποιες από τις εμπειρίες που κατέθεσαν τα παιδιά στο τέλος του εργαστηρίου:

«Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία. Θα ήταν ακόμη καλύτερο, αν συμμετείχαν και παιδιά από τις τρεις τάξεις, για να έχουμε την ευκαιρία να συνεργαστούμε με περισσότερα άτομα που δεν ξέρουμε»

«Μου άρεσε πολύ που έμαθα καινούρια πράγματα. Χαίρομαι που ήμουν σε μια συνεργάσιμη ομάδα. Θα ήθελα να έρθω ξανά»

«Μου έκανε εντύπωση ο χώρος και οι δραστηριότητες που κάναμε»

«Μου άρεσε, γιατί μάθαμε πράγματα που δεν ξέραμε και θα προσπαθήσουμε να τα εφαρμόσουμε, για να καλυτερέψει ο κόσμος»

«Ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία, καθώς ακούσαμε και είδαμε πολλά για την κυκλική οικονομία και πώς μπορούμε να την πραγματοποιήσουμε»

«Ήταν τέλεια εμπειρία. Μάθαμε πολλά πράγματα και κάναμε μια ωραία εργασία. Υπήρχε συνεργασία και ομαδικότητα»

«Ήταν μια εμπειρία πολύ ξεχωριστή. Μου άρεσε πολύ»

«Συζητήθηκαν πολύ ενδιαφέροντα και σύγχρονα θέματα»

«Γενικά μου κίνησαν ιδιαίτερα το ενδιαφέρον οι τομείς οι οποίοι μελετήσαμε, όπως επίσης και η ομαδική εργασία»

«Η εμπειρία μου στον κύκλο ήταν συναρπαστική. Μου άρεσαν οι εργασίες που κάναμε και γενικότερα ήταν απίστευτα. Κάτι που δεν περίμενα»

Την ομάδα συνόδευσαν οι υπεύθυνοι καθηγητές του περιβαλλοντικού προγράμματος «Κάνω ΚΛΙΚ στην πόλη που θέλω» Βασιλική Αργυροπούλου (Πληροφορικής), Λεωνίδας Κατσικαρίδης (Φιλόλογος) και Αθηνά Φουστέρη (Τεχνολογίας).