Παίζοντας και τραγουδώντας για το περιβάλλον – Βιωματικές δραστηριότητες στο πλαίσιο του eTwinning έργου «An eco message through music»
Ιούν 2 2023

Μετά από ποικίλες ενδιαφέρουσες δραστηριότητες με τις οποίες συμμετείχαν οι μαθητές της Β΄ τάξης στο eTwinning έργο «An eco message through music», πραγματοποιήθηκε η δεύτερη online συνάντηση για τους μαθητές των συνεργαζόμενων Σχολείων. Η ομάδα της κάθε χώρας προετοίμασε και παρουσίασε στις άλλες μαθητικές ομάδες ένα διαδραστικό ψηφιακό παιχνίδι kahoot, μέσα από το οποίο όλοι οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με το λεξιλόγιο της Οικολογίας και του Περιβάλλοντος στην αγγλική γλώσσα [learning ecology vocabulary through kahoot].  Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα έπρεπε οι ομάδες να απαντήσουν σε ερωτήσεις που σχετίζονταν με το οικολογικό πρόβλημα, την κλιματική αλλαγή και τις προϋποθέσεις για τη προστασία του περιβάλλοντος και της βιοποικιλότητας με παιγνιώδη και διασκεδαστικό τρόπο.

Μία ακόμη πολύ ενδιαφέρουσα δραστηριότητα ήταν η επιλογή γνωστών τραγουδιών και η τροποποίηση των στίχων τους έτσι ώστε να μεταδίδουν ένα οικολογικό μήνυμα [creating eco message songs]. Για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα οι μαθητές δούλεψαν σε διασχολικές διεθνείς ομάδες [mixed international groups]  σε συνεργατικό έγγραφο με τη διακριτική επίβλεψη και υποστήριξη των καθηγητών από τα συνεργαζόμενα Σχολεία. Το αποτέλεσμα ήταν πραγματικά εντυπωσιακό και πρωτότυπο. Μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα της δράσης αυτής στον παρακάτω υπερσύνδεσμο:

Songs for an eco message through music

Τέλος, οι μαθητικές ομάδες προχώρησαν στη μουσική εκτέλεση τραγουδιών με οικολογικό μήνυμα, μία δράση εξίσου βιωματική και διασκεδαστική.

Οι Ιταλοί μαθητές τραγουδούν το τραγούδι Life [βασισμένο στο “SNAP” της Rosa Linn]

Οι Έλληνες μαθητές τραγουδούν το τραγούδι Count on trees [βασισμένο στο Count on me του Bruno Mars] (βλ. το βίντεο παρακάτω).

.Μέσα από τις παραπάνω δράσεις οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν για ακόμη μια φορά με τους εταίρους από το εξωτερικό, να εξοικειωθούν με θέματα που αφορούν το περιβάλλον, να καλλιεργήσουν κοινωνικές δεξιότητες και δεξιότητες γλωσσικού, μουσικού και ψηφιακού γραμματισμού και να βιώσουν τη δύναμη που έχει η τέχνη να αλλάξει τον κόσμο!

Το eTwinning έργο έκλεισε με δραστηριότητες αναστοχασμού και αξιολόγησης, με τις οποίες οι μαθητές, μέσα από συζήτηση και συμπλήρωση ερωτηματολογίου, κλήθηκαν να διατυπώσουν τις εντυπώσεις τους από τη συμμετοχή τους, τις δραστηριότητες που απόλαυσαν, τις δεξιότητες που ανέπτυξαν και τις γνώσεις που αποκόμισαν

Την ευθύνη της συμμετοχής των μαθητών στο παραπάνω έργο και του συντονισμού της συνεργασίας με τους διδάσκοντες των Σχολείων της Ιταλίας, της Τουρκίας, της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας είχε η καθηγήτρια Μουσικής Αναστασία Γκίνη.