Πρωτότυπες δράσεις στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων – Οικολογία
Μάι 24 2023

Στο πλαίσιο των  Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, οι μαθητές της Α τάξης παρακολούθησαν την υποενότητα «Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά» της Θεματικής Ενότητας «Φροντίζω το Περιβάλλον», με υπεύθυνη την καθηγήτρια Μουσικής Αναστασία Γκίνη. Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές κατανόησαν τις επιπτώσεις που έχουν στο περιβάλλον, και γενικότερα στη διαμόρφωση μιας οικολογικής συνείδησης, οι ατομικές επιλογές σε θέματα διατροφής, στέγασης, μετακίνησης και κατανάλωσης.

 Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποίησαν διάφορες δραστηριότητες με στόχο την καλλιέργεια του ομαδοσυνεργατικού πνεύματος και τη βιωματική προσέγγιση του θέματος. Κάποιες από αυτές ήταν:

  • η καταγραφή των δικών τους συνηθειών και του τρόπου ζωής σε θέματα διατροφής, στέγασης, μετακίνησης, κατανάλωσης ενέργειας
  • η μέτρησή τους με βάση το οικολογικό αποτύπωμα
  • η εικαστική απόδοση του οικολογικού αποτυπώματος του πλανήτη, με τη βοήθεια ενός εκτυπωμένου παγκόσμιου χάρτη και του ιστότοπου, όπου φαίνεται το οικολογικό αποτύπωμα κάθε χώρας μέσα από τα διαφορετικά χρώματα και τη διαβάθμισή τους [http://data.footprintnetwork.org

 

  • η φύτευση διάφορων λουλουδιών και βοτάνων στον αύλειο χώρο του Σχολείου

Μία ακόμη σημαντική δράση ήταν η εκπαιδευτική επίσκεψη στο Εθνικό Πάρκο Λιμνών Κορώνειας-Βόλβης (Πέμπτη 20 Οκτωβρίου, βλ. https://thessaloniki.arsakeio.gr/arsakeio-gt-nature-research-and-koroneia-volvi-lakes/ ) όπου είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν:

  • στο Παραλίμνιο Πάρκο του Αγίου Βασιλείου όπου ενημερώθηκαν για την ιστορία του πύργου του Αγίου Βασιλείου και για τις προσπάθειες διατήρησης και διάσωσης της λίμνης που έχει υποστεί σοβαρές απώλειες υδάτων.
  • στο κέντρο πληροφόρησης στην Απολλωνία, όπου ενημερώθηκαν για τη σπουδαία βιολογική και οικολογική αξία της περιοχής και γνώρισαν τη χλωρίδα και την πανίδα της, με ειδικές προβολές.
  • στη λίμνη Βόλβη, τη δεύτερη σε μέγεθος φυσική λίμνη της Ελλάδας, όπου απήλαυσαν το φυσικό τοπίο της λίμνης, παρατήρησαν την ορνιθοπανίδα με τηλεσκόπιο και διασκέδασαν παίζοντας στις όχθες της.

Ακόμη, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να προβληματιστούν με αφορμή διάφορα έργα τέχνης με οικολογικά μηνύματα (τραγούδια, εικαστικά έργα, καλλιτεχνικές φωτογραφίες) και να διατυπώσουν τη δική τους άποψη για φαινόμενα οικολογικής καταστροφής, κλιματικής αλλαγής, επιλογών και στάσεων ζωής για την προστασία του πλανήτη κ.α.

Τέλος, αφού συμμετείχαν σε συνάντηση αυτοαξιολόγησης και αναστοχασμού, κατέθεσαν τις δικές τους καλλιτεχνικές φωτογραφίες με αφορμή τις παραπάνω δράσεις.

Φωτογραφίες Βέρας Βαλτούδη Βαρσαβέ

Φωτογραφίες Κάνδιας Γαβαλά

Φωτογραφίες Ευανθίας Γιαννοπούλου

Φωτογραφίες Μαρίας Γκουραμάνη

Ομαδικές εργασίες – φωτογραφίες με οικολογικό μήνυμα