Η κλιματική αξία των αστικών δένδρων
Δεκ 19 2022

Στις 28 Ιανουαρίου 2022 το Αρσάκειο Γυμνάσιο συνυπέγραψε Σύμφωνο Συνεργασίας με το Τμήμα Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος της Σχολής Γεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος ΑΠΘ, στην προοπτική συμμετοχής του τμήματος Β1 με 26 μαθητές στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα «CLIVUT: Κλιματική Αξία των Αστικών Δένδρων», υπό τον συντονισμό του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών και Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου της Περούτζια και τη συμμετοχή τεσσάρων ακόμη φορέων και ιδρυμάτων: του Τμήματος Δασολογίας Α.Π.Θ., του Κέντρου CESAR για την Αγροτική και Γεωργική Ανάπτυξη και των Δήμων της Περούτζια και της Μπολόνια.

Στο πλαίσιο του Προγράμματος Clivut, υπάρχει η ειδική δράση «Εκπαιδευτικές δεξιότητες για το κλίμα – Ανάπτυξη δεξιοτήτων νέας γενιάς», με επιστημονική υπεύθυνη την καθηγήτρια του Τμήματος Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος Α.Π.Θ. Θέκλα Τσιτσώνη, διαρκείας δύο σχολικών ετών (2021-22 και 2022-23). Η δράση είναι προσανατολισμένη στους μαθητές και μελλοντικούς πολίτες, για να εξηγήσει την αξία των αστικών δέντρων και τη συμβολή τους στον μετριασμό των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής. Τη φετινή χρονιά το Αρσάκειο Γυμνάσιο συνεχίζει με το ίδιο τμήμα (ως Γ1 πλέον) ενώ στο πρόγραμμα εντάχθηκε και το Αρσάκειο Γενικό Λύκειο με το τμήμα Α3. Την Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2022, οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων  Γ1 του Αρσακείου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης και Α3 του Αρσακείου Λυκείου Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με το Τμήμα Δασολογίας του Α.Π.Θ., πραγματοποίησαν την πρώτη δράση τους για την τρέχουσα σχολική χρονιά. Στον αύλειο χώρο των Σχολείων ενημερώθηκαν, αρχικά, από την Δήμητρα Παπαγιαννοπούλου, διδάκτορα του Τμήματος Δασολογίας Α.Π.Θ., και την Ινώ Κορομπόκη, κάτοχο Μεταπτυχιακού Διπλώματος στο ίδιο Τμήμα, υπεύθυνες του προγράμματος «CLIVUT: Κλιματική Αξία των Αστικών Δένδρων», για τον τρόπο με τον οποίο προσδιορίζουμε και καταγράφουμε τα χαρακτηριστικά των δέντρων (ύψος, διάμετρος, είδος κλπ). Στη συνέχεια σε ομάδες ξεκίνησαν να μετρούν και να καταγράφουν τα δέντρα που υπάρχουν στην αυλή των σχολείων.

Σκοπός της συγκεκριμένης δράσης είναι, μετά την ολοκλήρωση της καταγραφής, η δημιουργία ενός χάρτη των δέντρων που υπάρχουν στον περιβάλλοντα χώρο. Τα παιδιά κατεύθυναν και βοήθησαν οι υπεύθυνοι καθηγητές και καθηγήτριες του προγράμματος και των δύο Σχολείων: Ιφιγένεια Αναγνώστου, Γιώργος Αντωνόπουλος, Γιώτα Μυτακίδου, Παναγιώτα Νανά και Γεωργία Στεφανίδου.