Μια επίσκεψη στον κόσμο της τεχνολογίας και της επιστήμης: η Γ΄ Γυμνασίου στα εκπαιδευτικά προγράμματα του ΝΟΗΣΙΣ
Μαρ 9 2024

Την Τρίτη 5 Μαρτίου 2024 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ Γυμνασίου επισκέφτηκαν το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ.

Το ΝΟΗΣΙΣ αποτελεί ένα κοινωφελές, πολιτιστικό, επιμορφωτικό, μη κερδοσκοπικό Ίδρυμα, που προβάλλει τον τεχνικό πολιτισμό και δημιουργεί για το ευρύ κοινό το κατάλληλο περιβάλλον για την ενημέρωσή του γύρω από τις εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας.

Οι μαθητές του τμήματος Γ1 ξεναγήθηκαν στο Μουσείο Τεχνολογίας. Εκεί είχαν την ευκαιρία να δουν δείγματα τεχνολογικών επιτευγμάτων της αρχαίας Ελλάδας καθώς και οχήματα ιστορικού, συλλεκτικού και εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος από τη δεκαετία του‘20 μέχρι και το πρόσφατο παρελθόν. Παράλληλα είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν σε διαδραστικά και συμμετοχικά εκθέματα, τα οποία ενθαρρύνουν την ενασχόληση με την τεχνολογία και εισάγουν σταδιακά τον επισκέπτη στη λογική και στις μεθόδους της επιστημονικής σκέψης.

Το τμήμα Γ2 συμμετείχε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Τα Παράδοξα”. Η ερώτηση “Είναι τα πράγματα πάντα όπως φαίνονται;” ενέπνευσε τους μαθητές να εξερευνήσουν τον κόσμο γύρω τους με προσοχή και περιέργεια. Μέσα από μια σειρά συναρπαστικών πειραμάτων, ανακάλυψαν πόσες πλευρές μπορεί να έχουν τα φαινόμενα και πώς η επιστήμη μπορεί να αποκαλύψει τα μυστικά πίσω από αυτά. Από την απρόβλεπτη συμπεριφορά των αντικειμένων έως τις οπτικές απάτες, οι μαθητές ανακάλυψαν ότι τα μάτια μας μπορεί να μας ξεγελούν, αλλά η επιστήμη προσφέρει πάντα την αλήθεια πίσω από κάθε παράδοξο.

Οι μαθητές του τμήματος Γ3 συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Ψάξτο, Βρέστο, Λύστο”.  Η επίσκεψή τους στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα αποτέλεσε μια ευκαιρία για την ενίσχυση των δεξιοτήτων τους στους τομείς της επιστήμης, τεχνολογίας, μηχανικής και μαθηματικών (STEM). Οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να εφαρμόσουν τη συνδυαστική και τη λογική σκέψη, να αναπτύξουν την παρατηρητικότητα και να εργαστούν σε ομαδικό περιβάλλον. Μέσα από αυτήν την εμπειρία, αναγνώρισαν τη σημασία της συνεργασίας και της αντιμετώπισης προκλήσεων. Οι μαθητές συμμετείχαν επίσης σε ένα εναλλακτικό και διαδραστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα στα πρότυπα ενός παιχνιδιού απόδρασης από κλειστούς χώρους με συλλογή στοιχείων, επίλυση γρίφων και quiz γνώσεων. Η επίτευξη του στόχου, η ολοκλήρωση των προκλήσεων και η επίλυση των προβλημάτων παρείχε στους μαθητές μια αίσθηση ικανοποίησης και αυτοπεποίθησης, και ενίσχυσε την κριτική σκέψη και δημιουργικότητα τους.

Την Γ΄ Γυμνασίου συνόδευσαν οι καθηγήτριες Βασιλική Αργυροπούλου, Σοφία Καρασάββα, Τότα Οικονόμου και Λία Σταυρίδου και οι καθηγητές Μανώλης Γεωργάκας, Βαγγέλης Δήμος, και Βασίλης Τεμπερεκίδης.