Πρόγραμμα αγγλικών ΣΤ’ με ΑΠΘ «Δραστήριοι μαθητές – ενεργοί πολίτες: λογοτεχνικές παρεμβάσεις την εποχή της δικτύωσης»
Ιαν 29 2023

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα συνεργασίας με το ΑΠΘ  είναι εγκεκριμένο από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Οι δράσεις του έχουν ως στόχο την αφύπνιση των μαθητών και μαθητριών μέσα από τη σύζευξη της Αγγλόφωνης λογοτεχνίας και των Νέων Τεχνολογιών. Ιδιαίτερα την εποχή του κοινωνικού αποκλεισμού λόγω πανδημικών φαινομένων και της κοινωνικής δικτύωσης, οι μαθητές/-τριες παραμένουν ενεργά μέλη των μαθητικών κοινοτήτων τους και δημιουργικοί-ές κατά το μάθημα Αγγλικών μέσω των τεχνών και των νέων ψηφιακών εργαλείων.

Επιδιώκεται η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και της κριτικής σκέψης τους μέσα από ευκαιρίες συμμετοχικής και κοινωνικής μάθησης. Χρησιμοποιούνται εργαλεία σε συνεργασία με το Εργαστήριο Αφηγηματικής Έρευνας και τη Βιβλιοθήκη του Τμήματος Αγγλικής  που μετατρέπουν την αφήγηση σε εργαλείο δημιουργικότητας, εγρήγορσης και δραστηριοποίησης. Το Σχολείο μας συνεργάζεται με το Τμήμα Αγγλικής του ΑΠΘ από το 2013 επιδιώκοντας τη δημιουργία ενός δίαυλου επικοινωνίας με το Τριτοβάθμιο Ίδρυμα Εκπαίδευσης.

Ορμώμενοι από το προτεινόμενο εκπαιδευτικό υλικό οι μαθητές μαθαίνουν να αναπτύσσουν την προσωπική τους φωνή. Στο πρώτο εργαστήριο, που έχει ήδη πραγματοποιηθεί, συζητήθηκαν θέματα όπως η παιδική αθωότητα, η φιλία ανάμεσα σε δύο 9χρονα παιδιά, η ισότητα, η αδικία, η προκατάληψη η παραπληροφόρηση και η καλλιέργεια μίσους για το συνάνθρωπο με φόντο το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και το Ολοκαύτωμα.

Επιστημονικός Φορέας είναι το Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Α.Π.Θ. Συντονίστρια των δράσεων είναι η Καθηγήτρια Αγγλικών και μεταδιδάκτορας του Τμήματος, Δρ. Δέσποινα Φελέκη. Tο πρόγραμμα εντάσσεται στο πλαίσιο των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων».

Τις δράσεις του θα ενισχύσουν και θα επεκτείνουν οι καθηγήτριες του σχολείου, κκ Γεροντίδου, Κυριακίδου, Πλακίδα, Σίσκου και Ψωματάκη, στο πλαίσιο του φετινού Σχεδίου Δράσης των τμημάτων αγγλικής γλώσσας του σχολείου μας.