«Ημέρα Σταδιοδρομίας»: Μια εποικοδομητική και ενδιαφέρουσα μέρα στο Σχολείο μας
Φεβ 18 2020

Την Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2020, στο πλαίσιο του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, πραγματοποιήθηκε η «Ημέρα Σταδιοδρομίας» για τους μαθητές της Γ΄ τάξης, μια δράση που επιχειρεί να στήσει μια πρώτη γέφυρα μεταξύ του σχολείου, των σπουδών και της αγοράς εργασίας. Με την πρωτοβουλία αυτή έγινε προσπάθεια να ενημερωθούν τα παιδιά για διάφορα επαγγέλματα, ώστε να είναι σε θέση στο μέλλον να πάρουν ακαδημαϊκές και επαγγελματικές αποφάσεις με τρόπο υπεύθυνο, οργανωμένο και συστηματικό.

Κατά την ημέρα αυτή, αρχικά στο αμφιθέατρο του Σχολείου, ο κύριος Θεόδωρος Παναγιωτίδης, Αναπληρωτής Καθηγητής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, παρουσίασε το θέμα: «Σπουδές και εργασία: από τον 20ο στον 21ο αιώνα», συζητώντας στη συνέχεια με τους μαθητές για τις επιλογές κατεύθυνσης σπουδών και τις προοπτικές σταδιοδρομίας στην εποχή της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης. Την εκδήλωση προλόγισε ο Διευθυντής του Αρσακείου Γυμνασίου Αθανάσιος Νευροκοπλής, ενώ ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου μας Αντώνιος Παπαγεωργίου απηύθυνε σύντομο χαιρετισμό, τονίζοντας πόσο σημαντικές είναι τέτοιες δράσεις για τον σωστό επαγγελματικό προσανατολισμό.

 Κατόπιν σε δύο κύκλους οι μαθητές μετακινήθηκαν στις αίθουσες διδασκαλίας και συμμετείχαν σε 14 συνολικά εργαστήρια, όπου ομιλητές-εισηγητές με διακεκριμένη επιστημονική και επαγγελματική δράση, γονείς μαθητών μας στην πλειονότητά τους και απόφοιτοι, παρουσίασαν και συνομίλησαν με τους μαθητές για τις σπουδές, τη φύση του επαγγέλματος , τις δεξιότητες που απαιτούνται, καθώς και για τις προοπτικές του στην αγορά εργασίας.

Συγκεκριμένα, παρουσίασαν στους μαθητές και τις μαθήτριές μας τις σπουδές και την επαγγελματική τους πορεία οι εξής: Δεληβοριά Ζαφειρία (Συμβολαιογράφος), Τουτουντζή Γεωργία (Δικαστικός Λειτουργός), Βοκοτοπούλου Έλλη (Αρχιτέκτων), Λεοντάρη Γεωργία (Πολιτικός Μηχανικός), Κάλτσος Κωνσταντίνος (Χειρουργός Οφθαλμίατρος), Παχούμης Γεώργιος (Ψυχίατρος), Ασλάνης Ιωάννης (Οικονομολόγος), Μπόσκου Γεώργιος (Αναπληρωτής Καθηγητής του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου), Ζαρκαλή Χρύσα (Υπεύθυνη Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων MOMus, Μουσειολόγος), Κωνσταντακόπουλος Ιωάννης (Φυσικός, Πληροφορικός), Χατζήνα Ευφροσύνη (Εκπαιδευτικός), Στεφανίδου Αιμιλίζα (Ψυχολόγος), Σαμαράς Καμπάνης (Εκπαιδευτικός, Μουσικός) και Πλέσσα Ζωή (Γραφίστρια).

Τα παιδιά –χωρισμένα σε μικρές ομάδες, συγκροτημένες με κριτήριο τα ενδιαφέροντά τους– έθεσαν ερωτήματα για τις σπουδές και την επαγγελματική αποκατάσταση στους εισηγητές, οι οποίοι με προθυμία αφιέρωσαν τον χρόνο τους και μοιράστηκαν μαζί τους τις γνώσεις και την εμπειρία τους. Η συζήτηση προχώρησε όμως πέρα από το στάδιο των σπουδών και επεκτάθηκε στα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται στην αγορά εργασίας και τις εναλλακτικές επιλογές για μια επιτυχημένη επαγγελματική σταδιοδρομία, που συχνά προκύπτουν μετά την ολοκλήρωση των σπουδών.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες χαρακτήρισαν εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και εποικοδομητική την εμπειρία αυτή. Δόθηκαν απαντήσεις σε πολλές απορίες τους και σίγουρα δημιουργήθηκαν νέα ερωτήματα κι αναζητήσεις. Σε κάθε περίπτωση, η συνάντηση και συνομιλία των μαθητών με τους επαγγελματίες-εισηγητές θα παίξει σημαντικό ρόλο στον τρόπο με τον οποίο θα προσεγγίσουν την επιλογή των σπουδών που θα ακολουθήσουν.

Την ευθύνη για την άρτια οργάνωση της «Ημέρας Σταδιοδρομίας» είχαν η φιλόλογος και Υποδιευθύντρια του Σχολείου μας Μαρία Φωτίου και η καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας Χρύσα Δανιηλίδου.

Εντυπώσεις των μαθητών:

Η «Ημέρα Σταδιοδρομίας» ήταν πολύ ενδιαφέρουσα πρωτοβουλία. Οι επαγγελματίες που μας επισκέφτηκαν ήταν πολύ ευγενικοί και πρόθυμοι να εξηγήσουν και να λύσουν όποια απορία είχαμε. Υπήρχαν άνθρωποι ειδικευμένοι σε διαφορετικούς κλάδους και μας έδωσαν πολλές πληροφορίες. Στον Α΄ κύκλο παρακολούθησα την ενημέρωση από τη κ. Χατζήνα για τις σπουδές στα Παιδαγωγικά. Με βοήθησε να καταλάβω εάν πραγματικά με ενδιαφέρει και εάν θα μπορούσα να αντεπεξέλθω στις απαιτήσεις αυτού του επαγγέλματος. Αναφέρθηκε στην προσπάθεια που κατέβαλε για να περάσει εκεί που επιθυμούσε και τόνισε ότι για να ασχοληθεί κάποιος με την παιδαγωγική θα πρέπει αρχικά να είναι κοντά στα παιδιά, να τα αγαπάει, να θέλει να ασχολείται με αυτά και το πιο σημαντικό, να έχει υπομονή και επιμονή.

Στον Β΄ κύκλο επέλεξα να παρακολουθήσω ενημέρωση για την Ιατρική. Ο κ. Παχούμης, ψυχίατρος μας εξήγησε τις διαφορές και τις ομοιότητες ανάμεσα στην ψυχολογία και την ψυχιατρική και απάντησε σε κάθε ερώτημά μας. Ήταν ένας γιατρός με εμφανή εμπειρία και αγάπη για το επάγγελμά του. Η «Ημέρα Σταδιοδρομίας» ήταν και θα είναι μια πολύ βοηθητική διαδικασία για όλα τα παιδιά που βρίσκονται σε αυτή την ηλικία. Πιστεύω ότι οι περισσότεροι από εμάς λύσαμε πολλές απορίες. Ήταν μια ευχάριστη και ενδιαφέρουσα ημέρα!

Ολύβια Κουγιουμτζόγλου (Γ2)

 

Η «Ημέρα Σταδιοδρομίας» θεωρώ ότι ήταν απαραίτητη και ωφέλιμη για όλους τους μαθητές, καθώς οι περισσότεροι από εμάς βρισκόμαστε ήδη σε δίλημμα για το επάγγελμα που θα ακολουθήσουμε. Η αγωνία, λοιπόν, για την ανακάλυψη των τομέων που μας ενδιαφέρουν ήταν και ο κύριος παράγοντας που έκανε αυτή τη δράση ενδιαφέρουσα και ξεχωριστή. Πιστεύω ότι, συμμετέχοντας στη δράση αυτή, άντλησα πληροφορίες πολύτιμες για το επάγγελμα που θέλω να ακολουθήσω. Οτιδήποτε, εξάλλου, μαθαίνουμε σε αυτή την ηλικία για την αγορά εργασίας είναι ωφέλιμο. Αξιοσημείωτη ήταν η προθυμία και η μεταδοτικότητα των επαγγελματιών που μας ενημέρωσαν, αλλά και η αγάπη που είχαν για το επάγγελμά τους. Ήταν μια σημαντική και σίγουρα αξέχαστη εμπειρία για τον καθένα ξεχωριστά!

Κατερίνα Αναγνωστοπούλου (Γ2)

 

Στις 4 Φεβρουαρίου 2020 πραγματοποιήθηκε η Ημέρα Σταδιοδρομίας. Η αλήθεια είναι ότι περίμενα την ημέρα αυτή, διότι ήθελα να ξεκαθαρίσω τις σκέψεις μου σχετικά με το επάγγελμα που πιθανόν θα ακολουθήσω στο μέλλον. Είχαμε ενημερωθεί για τη δράση αυτή και ο καθένας από εμάς ανάλογα με τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά του είχε επιλέξει τους κλάδους που θα παρακολουθούσε. Όλοι οι επαγγελματίες που μας μίλησαν ήταν ιδιαίτερα κατατοπιστικοί και προσπάθησαν να μας παρουσιάσουν το επάγγελμά τους και να μας δώσουν όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για τις σπουδές και την αγορά εργασίας.

Στον πρώτο κύκλο παρακολούθησα στον τομέα των ΜΜΕ, την Μουσειολόγο κ.Ζαρκαλή. Βρήκα το συγκεκριμένο επάγγελμα πολύ ενδιαφέρον. Στον δεύτερο κύκλο παρακολούθησα την ενημέρωση για τις Πολυτεχνικές Σχολές και συγκεκριμένα την Πολιτικό Μηχανικό κ. Λεοντάρη και έλυσα πολλές απορίες μου. Σίγουρα ήταν μια εποικοδομητική ημέρα και ελπίζω να έχουμε και στο μέλλον παρόμοιες ευκαιρίες.

Δέσποινα Μελίσσογλου (Γ2)