Θέλει Τέχνη η Συνύπαρξη
Απρ 9 2019

“Σηματοδότες σε Εφηβικά Σταυροδρόμια”

Το Σάββατο 30 Μαρτίου 2019, στην Αίθουσα Νερού του Δήμου Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκε μία Ημέρα Διαλόγου, στο πλαίσιο της 7ης Γιορτής Πολυγλωσσίας του Δήμου Θεσσαλονίκης, με τον θεματικό τίτλο “Θέλει Τέχνη η Συνύπαρξη”. Η εκδήλωση υλοποιήθηκε με τη συνεργασία της Πρωτοβουλίας για το Άρθρο 12 (ΠΡΩΤΑ.12), του τμήματος Αγωγής Υγείας της Δνσης Β/Βάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης και των Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων Αστικού Ιστού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης. Στην εκδήλωση έλαβαν μέρος 24 μαθητές και μαθήτριες από 8 σχολεία. Από κάθε σχολείο συμμετείχαν μέχρι τρία παιδιά, ένα από τα οποία τουλάχιστον δεν είχε ελληνική υπηκοότητα. Στόχος ήταν να γίνει ανταλλαγή εμπειριών και να εκφραστούν ιδέες για το πώς το σχολείο, αξιοποιώντας τις τέχνες, μπορεί να βοηθάει τη συνύπαρξη των μαθητών/μαθητριών με διαφορετικά κοινωνικά, γλωσσικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά.

Το Αρσάκειο Λύκειο Θεσσαλονίκης συμμετείχε με δύο μαθητές, τον Σέρβο μαθητή μας της Β΄ Λυκείου Βάσκο Σταμπολίεβ και τη Ελληνίδα μαθήτρια της Α΄ Λυκείου Ελισάβετ Σφήκα. Τα παιδιά, αφού γνωρίστηκαν μεταξύ τους μέσα από παιχνίδια, χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες και πήραν μέρος σε δημιουργικές δραστηριότητες. Η πρώτη ομάδα των Εικαστικών δημιούργησε έναν ζωγραφικό πίνακα με θέμα τη συνύπαρξη, η δεύτερη της Μουσικής συνέθεσε ένα τραγούδι για την αναγκαιότητα της Τέχνης στη ζωή και η τρίτη του Θεάτρου εμπνεύστηκε και απέδωσε ένα θεατρικό δρώμενο σχετικά με το πώς η Τέχνη μπορεί να συμβάλει καταλυτικά στην εκπαιδευτική πράξη. Στο τέλος, και οι τρεις ομάδες παρουσίασαν στην ολομέλεια τις δημιουργίες τους και μάλιστα την συνδύασαν όλες μαζί σε ένα δεμένο σύνολο, που έδινε το μήνυμα πως και η εκπαίδευση και η ζωή γενικά χρειάζεται οπωσδήποτε την τέχνη για να είναι πιο αποδοτική και ολοκληρωμένη. «Θέλει τέχνη η ζωή», όπως ήταν το μότο του τραγουδιού που παρουσιάστηκε.

Ο μαθητής μας, Βάσκο Σταμπολίεβ, καταθέτει την εμπειρία του από τη συγκεκριμένη δράση:

«Το Σάββατο, 30 Μαρτίου το σχολείο μας συμμετείχε σε ένα πρόγραμμα τέχνης που περιλάμβανε 24 μαθητές από διαφορετικά σχολεία, από τους οποίους οι 8 ήταν ξένοι. Αυτό μας βοήθησε να συνδεθούμε και να γνωρίσουμε καλύτερα τα παιδιά και την κουλτούρα τους. Επίσης, το πρόγραμμα μας έδωσε μια άλλη οπτική γωνία για το πώς χρησιμοποιείται και εξελίσσεται η τέχνη στα διάφορα σχολεία της Θεσσαλονίκης. Δυστυχώς, κανένα σχολείο από αυτά που ακούσαμε δεν αξιοποιεί ή δεν εκμεταλλεύεται την τέχνη για μια πιο δημιουργική μάθηση των παιδιών. Για αυτόν ακριβώς το λόγο ήμασταν και εμείς εκεί, για να ανταλλάξουμε ιδέες και να προωθήσουμε την τέχνη στα σχολεία μας. Οι υπεύθυνοι μάς χώρισαν σε τρεις ομάδες: η μία ομάδα ήταν η ομάδα θεάτρου και οι άλλες δύο οι ομάδες μουσικής και ζωγραφικής. Η ομάδα μουσικής σύνθεσε ένα υπέροχο κομμάτι με κρουστά όργανα, η ομάδα θεάτρου εκτέλεσε ένα εντυπωσιακό δρώμενο και τέλος, η ομάδα ζωγραφικής δημιούργησε ένα απίθανο έργο ζωγραφισμένο σε έναν τεράστιο μουσαμά.»

 

Δείτε την σχετική ανάρτηση στην ιστοσελίδα της Πρωτοβουλίας για το άρθρο 12, όπου και το βίντεο με τις δημιουργίες των παιδιών εδώ.