«Όταν τα σχήματα συναντούν…τις λέξεις!»
Οκτ 5 2024

μια χρήσιμη συνεργασία

Θα αναρωτηθεί κανείς τι δουλειά έχει μια μαθηματικός και μια φιλόλογος μέσα στην ίδια τάξη σε ώρα μαθήματος; Η απάντηση μπορεί να δοθεί εύκολα: η έγνοια για την διδασκαλία και την κατανόηση από τα παιδιά κάθε πτυχής του μαθήματος, αλλά και οι καλές παρέες, γεννούν και έξυπνες ιδέες. Η κα Νικολέτα Σατσλή, μαθηματικός, και η κα Γιώτα Μυτακίδου, φιλόλογος, την Τρίτη 1η Οκτωβρίου 2024 υλοποίησαν μια πρωτότυπη συνδιδασκαλία στο τρίτο τμήμα της Α’ τάξης του Λυκείου με αφορμή τις δυσκολίες που συναντούν οι μαθητές και οι μαθήτριες στο μάθημα της Γεωμετρίας. Ο λόγος γίνεται για τη δυσκολία κατανόησης των σύνθετων εκφωνήσεων ποικίλων ασκήσεων κυρίως για λόγους σύνταξης ή λεξιλογίου. Τα παιδιά αρχικά εξεπλάγησαν και απόρησαν αλλά σύντομα άρχισαν να συμμετέχουν απαντώντας γρήγορα κι εύκολα υπό την καθοδήγηση των καθηγητριών τους.

Οι μαθησιακοί στόχοι της δράσης επιτεύχθηκαν, αφού τα παιδιά αντιλήφθηκαν πως η σύνταξη, η ετυμολογία, αλλά και η σημασία των λέξεων αποτελούν πολύτιμα εργαλεία για την αποκωδικοποίηση μιας ασαφούς ή σύνθετης εκφώνησης. Τα σχήματα προέκυψαν αβίαστα και εν τέλει η λύση της άσκησης φάνηκε «παιχνίδι». Κι επειδή η κατανόηση της εκφώνησης και των ζητουμένων είναι το Α και Ω σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα, πάμε να βρούμε Υποκείμενο, Ρήμα, Αντικείμενο, Κατηγορούμενο… ακόμη και στη Γεωμετρία!