..οι μαθητές/τριες έρχονται αντιμέτωποι/ες με την αέρια ρύπανση.
Την Τετάρτη 29 Νοεμβρίου οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ Λυκείου θετικού προσανατολισμού που συμμετέχουν στα προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με τίτλο: «Καταγράφω την αέρια ρύπανση» και «Αέρια ρύπανση και ποιότητα ζωής», συγκεντρώθηκαν στο αμφιθέατρο του Σχολείου μας και ενημερώθηκαν από τους υπεύθυνους του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Θέρμης. Το συγκεκριμένο Κέντρο σε συνεργασία με το Δήμο Θέρμης και το Πανεπιστήμιο Πατρών –διά του Εργαστηρίου Φυσικής της Ατμόσφαιρας– συνεργάζονται εδώ και 3 χρόνια σε ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα: Στόχος τους είναι η ανάπτυξη και λειτουργία ενός δικτύου περίπου 25 σταθμών μέτρησης αιωρούμενων σωματιδίων, η κατασκευή και λειτουργία ιστοσελίδας (thermiair.gr), αλλά και η δημιουργία εφαρμογής για κινητά με σκοπό τη συλλογή δεδομένων μετρήσεων αέριων ρύπων.
Οι υπεύθυνοι του Κέντρου ενημέρωσαν τους μαθητές και τις μαθήτριές μας για την ρύπανση του ατμοσφαιρικού αέρα, τους κυριότερους ρυπαντές και τις αιτίες που τους δημιουργούν, και εστίασαν την παρουσίασή τους στα ποικίλα αιωρούμενα σωματίδια και εξήγησαν στα παιδιά τον τρόπο καταγραφής τους. Με κατάλληλα όργανα έγιναν μετρήσεις στον εσωτερικό και εξωτερικό χώρο και στη συνέχεια προχώρησαν σε σύγκριση και σχολιασμό των αποτελεσμάτων.
Συζήτησαν με τους μαθητές και τις μαθήτριες για τις επιστημονικές μεθόδους εργασίας και πώς αυτές μπορούν πλέον να συνδεθούν με την ενεργό προστασία του περιβάλλοντος. Τόνισαν ότι οι μετρήσεις αυτές γίνονται εργαλείο και η περιβαλλοντική ομάδα ως “citizen scientists”, με την καταγραφή, την ανάλυση δεδομένων και τον συνολικό προβληματισμό τους ως προς την αυξημένη συγκέντρωση των αιωρούμενων σωματιδίων, θα συμμετέχουν ενεργά στην ενημέρωση των συνομιλήκων τους και -μακάρι και- στην αντιμετώπιση του μείζονος περιβαλλοντικού προβλήματος της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, που έχει ως συνέπειες τα ακραία καιρικά φαινόμενα και τις σοβαρότατες επιπτώσεις στην ανθρώπινη υγεία.