Συλλογικός Προγραμματισμός Εκπαιδευτικού Έργου
Οκτ 18 2024

ΕΚΘΕΣΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ και  ΣΧΕΔΙΑ ΔΡΑΣΗΣ
ΑΡΣΑΚΕΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2024-25
[πρ.Σ.Δ. 9η/14.10.24]

Ο ΣΔ συνεδρίασε στις 14 Οκτωβρίου 2024, σύμφωνα με τους ν.4692 [αρ.33-35] / ν.4823 [αρ.231,233], την ΥΑ 108906/10.09.21/φεκ4189 και ακολουθώντας τον Οδηγό εφαρμογής της Εσωτερικής Αξιολόγησης του ΙΕΠ [Σεπτ.23] με θέμα τον ετήσιο συλλογικό προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας. Έλαβε υπόψη του τις Εκθέσεις Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας του σχ.έτους 23-24 και στάθηκε κυρίως στα σημεία και τις προτάσεις βελτίωσης της λειτουργίας του Σχολείου.

Καθορισμός Προτεραιοτήτων και Στοχοθεσία για τη σχολική χρονιά 2024-25

Τα μέλη του ΣΔ διατύπωσαν τις σκέψεις τους όσον αφορά τον καθορισμό εκπαιδευτικών στόχων και τον σχεδιασμό αντίστοιχων συλλογικών δράσεων για την πρόληψη, παρακολούθηση και αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων, με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου.

Αν κοινή διαπίστωση είναι η σχετική υποβάθμιση στα μάτια των παιδιών, των γονιών, αλλά και συνολικά της κοινωνίας, της αξίας και της δυναμικής του Σχολείου ως θεσμού, κεντρική μας στόχευση θα πρέπει φέτος να είναι η υπεράσπιση και η ανάδειξη του Σχολείου ως θεσμού με πολλαπλές λειτουργίες:

  • γνωστικές, καθώς στην τάξη το μάθημα και στην καθημερινή πολυδιάστατη εκπαιδευτική μας λειτουργία οι ποικίλες δράσεις και συμπράξεις προσφέρουν ουσιαστικές γνώσεις, καλλιεργούν ακαδημαϊκές δεξιότητες και διευρύνουν τον επιστημονικό ορίζοντα των μαθητών/τριών μας
  • κοινωνικές, καθώς η συμβίωση στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας υποστηρίζει την ψυχοκοινωνική ένταξη των παιδιών, αναπτύσσει αίσθηση ορίων και συνεπειών, καλλιεργεί σεβασμό και συνείδηση ευθύνης, ενθαρρύνει την αλληλεγγύη, την ανεκτικότητα και την ενσυναίσθηση.

Οι προτεραιότητες που θέτει, επομένως, ο Σ.Δ. θα στοχεύσουν στους δύο αυτούς άξονες επιδιώκοντας:

  • Ενδυνάμωση της αποτελεσματικής διδασκαλίας, με την παροχή ποικίλων και διαφοροποιημένων διδακτικών ερεθισμάτων και μεθόδων, και οπωσδήποτε με την προσεκτική και συστηματική οικοδόμηση μιας σχέσης εκπαιδευτικού-μαθητών/τριών βασισμένης στην αμοιβαία εμπιστοσύνη και τον αμοιβαίο ειλικρινή σεβασμό
  • Διασφάλιση ενός υγιούς κλίματος μεταξύ των μαθητών/τριών, αποτελεσματική και πολύπλευρη υποστήριξη όσων παιδιών βιώνουν ανασφάλεια, αμηχανία ή μοναξιά στον χώρο του Σχολείου,

αφενός με δράσεις πρόληψης και καλλιέργειας του σεβασμού, της ανεκτικότητας και της ενσυναίσθησης ή με την οργάνωση και διεξαγωγή δραστηριοτήτων συμπεριληπτικών που επιτρέπουν την ένταξη, την ενσωμάτωση και την ελεύθερη έκφραση των παιδιών, και αφετέρου με πολύ προσεκτική και συνεπή παρέμβαση των εκπαιδευτικών, ώστε να αποτραπούν ή να ελεγχθούν -και με την συνδρομή της ψυχολόγου και τη συνεργασία των γονέων, αλλά και με λήψη διαβαθμισμένων παιδαγωγικών μέτρων- συμπεριφορές προσβλητικές ή απαξιωτικές όχι μόνο ατόμων-μελών της σχολικής κοινότητας, αλλά και του ίδιου του θεσμού του σχολείου.

Κρατώντας λοιπόν τους σταθερούς στόχους που υπηρετεί το Σχολείο -κοινωνικοποίηση, ευαισθησία, ανασυγκρότηση μαθητικής ταυτότητας, βίωση και εμπέδωση των ορίων, εξωστρέφεια και συνεργασία με την κοινότητα και τους φορείς, συν-διαμόρφωση ενός σταθερού πλαισίου στο οποίο θα είναι δυνατή η ισόρροπη και ελεύθερη ανάπτυξη όλων των μονάδων, θέτουμε το Σχολείο ως προτεραιότητα, αναλαμβάνοντας τον ρόλο του εμψυχωτή του, μεταδίδοντας τη γοητεία της επιστήμης, δοκιμάζοντας με ευελιξία διδακτικές μεθόδους και στάσεις, εμπνέοντας αξίες, ήθος και ανθρωπιά, θέτοντας τα παιδιά στο κέντρο της τάξης, του μαθήματος και της προσοχής μας, επικοινωνώντας μαζί τους και αλληλεπιδρώντας διαρκώς και ουσιαστικά μέσα από την εκπαιδευτική και παιδαγωγική διαδικασία.

Υλοποίηση Σχεδίων Δράσης

Ο Σύλλογος Διδασκόντων, με βάση τις παραπάνω προτεραιότητες και στο πλαίσιο των στόχων και επιδιώξεων που έχουν τεθεί, ενέκρινε τα επτά [7] Σχέδια Δράσης που προτάθηκαν από τους/τις συναδέλφους και τα ενέταξε στις τρεις θεσμοθετημένες λειτουργίες της σχολικής μονάδας και τους συγκεκριμένους επιμέρους άξονες ως εξής:

Ι. Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

  1. «Την Άνοιξη κι αν δεν την βρεις, την φτιάχνεις» [Άξονας 1 (Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση) αλλά και άξονες 3 και 4, καθώς προσδοκία είναι να παρέμβει μέσα από συνεργατικές διαδικασίες στις σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών και μαθητών/τριών με τους διδάσκοντες]
    Ομάδα συνεργασίας: Βίκτωρ Βαβαρούτσος ΠΕ02, Αντώνης Νεονάκης ΠΕ01, Τίνα Πλατσή ΠΕ02, Άννα Σγουρού ΠΕ02 [συντονίστρια]
    Σύνδεση με τους στόχους: α] Ενδυνάμωση της αποτελεσματικής διδασκαλίας, με την παροχή ποικίλων και διαφοροποιημένων διδακτικών ερεθισμάτων β] Υποστήριξη παιδιών που βιώνουν αμηχανία ή μοναξιά στον χώρο του Σχολείου με την οργάνωση δραστηριοτήτων συμπεριληπτικών που ενθαρρύνουν την ενσωμάτωση και την ελεύθερη έκφραση των παιδιών γ] Παιδαγωγική ενίσχυση μιας ανθρώπινης επαφής και έκφρασης δ] Συνεργασία Διδασκόντων για την προώθηση ιδεών, αντιλήψεων, μεθόδων.
    Θέτοντας τους/τις μαθητές/τριες στο κέντρο της τάξης, του μαθήματος και της προσοχής μας, επικοινωνώντας και αλληλεπιδρώντας μαζί τους μέσα από τα εκπαιδευτικά ερεθίσματα που παρέχουν οι κάθε είδους μορφές λόγου και τέχνης, πρόθεσή μας είναι αφενός ο εμπλουτισμός των μαθημάτων, των διδακτικών μεθόδων και των θεματικών που προσεγγίζονται μέσα από τη διδασκαλία, και αφετέρου η απελευθερωτική ενεργοποίηση των δυνατοτήτων των μαθητών/τριών, η πρόκληση του ενδιαφέροντός τους για τη γνώση και για τη σχολική ζωή. Παράλληλα, η συνεργασία διδασκόντων [συνδιδασκαλία, ετεροπαρατήρηση κλπ] θα αναζωογονήσει τη διδακτική πρακτική και θα βελτιώσει σημαντικά την εκπαιδευτική πράξη.
  1. «Δράσεις για την Επιλογή Σπουδών – Επαγγελματικός Προσανατολισμός – Αυτοβελτίωση-Αυτογνωσία» [Άξονας 2 (Σχολική διαρροή-Φοίτηση, και συγκεκριμένα στο σημείο: Μέριμνα για τη μετάβαση μεταξύ των εκπαιδευτικών βαθμίδων και προς την αγορά εργασίας), αλλά και άξονες 3 και 4 (Σχέσεις μαθητών/τριών, και σχέσεις μαθητών/τριών και καθηγητών/τριών) και άξονας 5 (Σχέσεις σχολείου-οικογένειας)- επηρεάζει και τη Διοικητική Λειτουργία άξονας 7 (Συνεργασία με φορείς/κοινότητα)]
    Ομάδα συνεργασίας: Μαρία Αμαλία Βέργουλα ΠΕ80 (συντονίστρια), Στυλιανός Μπούτσικας ΠΕ04
    Στο συγκεκριμένο σχέδιο δράσης προβλέπεται η συνέχεια παλαιότερων δράσεων που προχώρησαν ικανοποιητικά, αλλά και προσθήκη δράσεων ή τροποποίησή τους, ώστε να ανταποκριθούν στα σημεία προς βελτίωση που εντόπισε ο Σύλλογος Διδασκόντων στην διαδικασία αυτοαξιολόγησης του προηγούμενου σχολικού έτους.
    Βασικός στόχος του σχεδίου δράσης παραμένει η πληροφόρηση των μαθητών/τριών, η ενεργοποίηση και συμμετοχή τους σε δραστηριότητες που θα διευκολύνουν την λήψη εκπαιδευτικών και επαγγελματικών αποφάσεων που τους ταιριάζουν. Τα παραπάνω θα γίνουν σε πλαίσιο συνεργασίας όπου θα καλλιεργείται κλίμα αλληλοσεβασμού, εμπιστοσύνης και σεβασμού της διαφορετικότητας. Καθώς οι μαθητές/τριες θεωρούν πως δεν έχουν ενεργό ρόλο στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας, θα ενθαρρυνθεί η συμμετοχή τους στο σχεδιασμό των δράσεων και στην πρόταση επαγγελματικών πεδίων. Παράλληλα, θα προβληθούν επαγγέλματα που σχετίζονται με τον χώρο των ΚοινΣΕπ, ώστε να δώσουν ένα θετικό παράδειγμα στις/στους μαθήτριες/τες μας για επαγγελματικό προσανατολισμό σε τομείς με προσφορά στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον.
    Θα επιδιώξουμε τις διαδικτυακές συναντήσεις με το Γρα.ΣΕΠ της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας. Παράλληλα θα προσπαθήσουμε μέσα από δράσεις, ομιλίες ακόμα και συμμετοχή σε διδακτικές επισκέψεις να  βελτιωθεί η αυτογνωσία των μαθητών/τριών, η συνειδητοποίηση των χαρακτηριστικών, των ενδιαφερόντων και των δεξιοτήτων τους, με στόχο την ομαλή μετάβασή τους στην ενήλικη ζωή και την διαμόρφωση της εργασιακής τους ταυτότητας. Επιπλέον, οι μαθητές/τριες της Γ’ Λυκείου θα ενημερωθούν για θέματα ψυχικής ανθεκτικότητας και τεχνικές διαχείρισης του άγχους. Τέλος, η διοργάνωση «Ημέρας Σταδιοδρομίας», όπου οι μαθητές/τριες θα συνομιλήσουν με επιστήμονες διαφορετικών ειδικοτήτων για τις σπουδές και τις δεξιότητες που απαιτούνται στην αγορά εργασίας, θα ενισχύσει τις υφιστάμενες επιλογές τους και θα προβάλει εναλλακτικές επιλογές.
  1. «Εθελοντισμός – Ανθρώπινα Δικαιώματα – Δράσεις κατά του σχολικού εκφοβισμού» [Άξονας 3 (Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών) και άξονας 1 (Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση) -επηρεάζει και τη Διοικητική Λειτουργία άξονας 7 (Συνεργασία με φορείς/κοινότητα)]
    Ομάδα συνεργασίας: Ιφιγένεια Αναγνώστου ΠΕ02 [συντονίστρια], Αντωνία Βουλγαράκη ΠΕ02, Αλέξης Κοκκάλου ΠΕ04.04, Γεωργία Στεφανίδου ΠΕ04.02, Χαρίκλεια Τασιούλα ΠΕ03
    Το σχέδιο δράσης για τη φετινή χρονιά αλλάζει εν μέρει στοχοθεσία και αποκτά ένα πιο κοινωνικό πρόσημο. Ως βασικοί του άξονες τίθενται αφενός η ενίσχυση του αισθήματος εθελοντισμού των μαθητών/τριών μέσα από ποικίλες δράσεις (περιβαλλοντικές και κοινωνικές) και αφετέρου η εντρύφηση στο πολυδιάστατο πεδίο των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, με έμφαση στο δικαίωμα των παιδιών σε ένα ασφαλές σχολικό περιβάλλον, όπου όλοι/ες αισθάνονται αποδεκτοί/ές και ελεύθεροι/ες να εκφραστούν, με τον απαιτούμενο σεβασμό των ορίων φυσικά. Έτσι, οι μαθητές/τριες μέσα από τη συμμετοχή τους σε Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων, πρακτικές διαφοροποιημένης μάθησης, βιωματικές δράσεις με την ενεργότερη συμμετοχή της ψυχολόγου του Σχολείου, την οργάνωση και διεξαγωγή δραστηριοτήτων συμπεριληπτικών που επιτρέπουν την ένταξη και την ενσωμάτωση και την παρακολούθηση ομιλιών από ειδικούς επιστήμονες,  θα ενημερωθούν για τα ανθρώπινα δικαιώματα και την αναγκαιότητά τους, θα αναπτύξουν το αίσθημα της κοινωνικής αλληλεγγύης, θα ενδυναμώσουν την περιβαλλοντική τους ευαισθησία, θα αποκτήσουν αίσθηση των ορίων της ελευθερίας τους και των συνεπειών των πράξεών τους, θα καλλιεργήσουν τον αυτοσεβασμό και τον αλληλοσεβασμό, την ανεκτικότητα και την ενσυναίσθηση προς τον συμμαθητή και τον συνάνθρωπο, διαμορφώνοντας με τον τρόπο αυτό την προσωπική τους συνείδηση ατομικής και κοινωνικής ευθύνης. Παράλληλα, θα υπάρξει συνεργασία με διάφορους φορείς (φιλανθρωπικούς οργανισμούς, περιβαλλοντικές οργανώσεις, πανεπιστημιακούς φορείς). Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στο ζήτημα της εξωστρέφειας με περισσότερες δράσεις εκτός σχολείου και στη μεγαλύτερη ορατότητα της Ομάδας κατά του Σχολικού Εκφοβισμού, ανάγκες που προέκυψαν από την περσινή αξιολόγηση. 
  1. «Η κοινότητα, η μικρή και η μεγάλη» [Άξονας 4 (Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών – εκπαιδευτικών) και Αξονας 3 (Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών)αφορά και την Διοικητική Λειτουργία του Σχολείου, διαμορφώνοντας τον άξονα 6 (Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας) και τον άξονα  7 (Σχολείο και κοινότητα)]
    Ομάδα Συνεργασίας: Νίκος Καβαρδίνας (ΠΕ04), Νίκος Μιχαλόπουλος (ΠΕ03), Βιργινία Τριαντακωνσταντή (ΠΕ04), Νικολέτα Σατσλή (ΠΕ03), Ειρήνη Παπαδοπούλου (ΠΕ02-συντονίστρια)
    Στόχος του σχεδίου δράσης είναι η επαφή των μαθητών και των μαθητριών με διάφορες πτυχές της κοινωνικής, πολιτικής και πολιτιστικής ζωής, καθώς και η εξοικείωσή τους με ευρύτερα κοινωνικά θέματα, τα οποία απασχολούν το σύνολο της κοινωνίας. Στην πραγματικότητα επιδιώκεται η διασύνδεση ανάμεσα στην πιο στενή πραγματικότητα της σχολικής ζωής και στην ευρύτερη κοινωνία, η οποία καθορίζεται βασικά από τις δράσεις των ενηλίκων. Μέσα από δράσεις που θα προωθήσουν την αποδοχή, την ενσυναίσθηση, τη συμπερίληψη και την αλληλεγγύη, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα παρατηρήσουν λίγο πιο προσεκτικά τον διπλανό και τη διπλανή τους, θα αντιληφθούν τον «άλλο» -με όλη του τη διαφορετικότητα- ως μέρος της καθημερινότητάς τους, ως συνοδοιπόρο, ίσως και ως βοηθό. Με τη ματιά στραμμένη όχι μόνο στον εαυτό, θα παρατηρήσουν διάφορες πτυχές του κοινωνικού βίου και πιθανόν να ιεραρχήσουν διαφορετικά τα θέματα που θεωρούν ότι τους/τις αφορούν άμεσα. Το σχέδιο δράσης, λαμβάνοντας υπόψη τα σημεία βελτίωσης της περυσινής αξιολόγησης, θα δώσει έμφαση στη σύνδεση του σχολείου με την κοινωνία και στις σχέσεις μεταξύ συμμαθητών και μαθητών-καθηγητών/-τριών. 

ΙΙ. Διοικητική λειτουργία

  1. «Λειτουργικές παρεμβάσεις στον σχολικό χώρο – Εξορθολογισμός των διοικητικών λειτουργιών του σχολείου» [Αξονας 6 (Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας και συγκεκριμένα στα σημεία: Κατανομή και διαχείριση πόρων, Προστασία, αξιοποίηση και εκσυγχρονισμός σχολικών χώρων – υποδομών]
    Ομάδα Συνεργασίας: Αικατερίνη Ιωακειμίδου ΠΕ02, Γιάννης Καλούτσας ΠΕ03, Μπία Σφυρίδου ΠΕ86 (συντονίστρια)
    Στόχος του σχεδίου δράσης είναι η αναβάθμιση των σχολικών εγκαταστάσεων και η βελτιστοποίηση των διοικητικών λειτουργιών, καθώς επηρεάζουν κάθε πτυχή της καθημερινής ζωής τόσο των μαθητών/τριών όσο και των εκπαιδευτικών, από τη δημιουργία ενός ασφαλούς και ελκυστικού περιβάλλοντος μάθησης έως τη διασφάλιση αποτελεσματικών διαδικασιών που υποστηρίζουν την ακαδημαϊκή επιτυχία και την ομαλή σχολική λειτουργία. Βελτιώνοντας αυτούς τους βασικούς τομείς, το σχέδιο επιδιώκει να καλλιεργήσει μια πιο παραγωγική, οργανωμένη και υποστηρικτική ατμόσφαιρα όπου οι μαθητές/τριες μπορούν να ευδοκιμήσουν και οι εκπαιδευτικοί να επικεντρωθούν στην παροχή εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας χωρίς περιττά εμπόδια.  Προβλέπεται αναβάθμιση των χώρων άθλησης και αναψυχής, εκμετάλλευση και ανάπτυξη του περιβάλλοντος χώρου, βελτίωση των εσωτερικών κοινόχρηστων χώρων του κτηρίου και των αιθουσών, καθώς και εκσυγχρονισμός του τεχνολογικού εξοπλισμού.
    Από τη διοικητική πλευρά, προβλέπεται η μείωση του διοικητικού φόρτου μέσω της αυτοματοποίησης εργασιών όπως η εγγραφή μαθητών, η βελτίωση της επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτικού προσωπικού και γονέων με στόχο την καλύτερη συνεργασία, η αυτοματοποίηση της παρακολούθησης των απουσιών και η ηλεκτρονική διασύνδεση με την βιβλιοθήκη του σχολείου, παρεμβάσεις που μπορούν όχι μόνο να εξοικονομήσουν χρόνο και να μειώσουν τα λάθη, αλλά και να ελαφρύνουν σημαντικά τον φόρτο εργασίας για τους εκπαιδευτικούς.

 

  1. «Σχεδιασμός και υλοποίηση δράσεων πολιτισμού» [Άξονας 7 (Σχολείο και κοινότητα) -επηρεάζει και την Παιδαγωγική Λειτουργία (άξονας 1), καθώς και τους άξονες 3 και 4 (Σχέσεις μαθητών/τριών, και σχέσεις μαθητών/τριών και καθηγητών/τριών)]
    Ομάδα εκπαιδευτικών: Γιώργος Αντωνόπουλος (ΠΕ02), Παναγιώτα Νανά (ΠΕ02), Γεωργία Νάνου (ΠΕ02 – συντονίστρια), Γιάννης Τσιτσιλιάνος (ΠΕ11).
    Το σχέδιο δράσης περιλαμβάνει: α) τη διοργάνωση των διδακτικών επισκέψεων του σχολικού έτους ανά τάξη ή, κατά περίπτωση, ανά τμήμα,  σε συνεργασία με τους διδάσκοντες β) προτάσεις για παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων  που προβάλλονται από θεατρικά σχήματα της χώρας γ) ενημέρωση και ενθάρρυνση των μαθητών/τριών για τη  συμμετοχή τους σε καλλιτεχνικούς διαγωνισμούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς δ) δημιουργία ενός ταμπλό όπου θα προβάλλονται θέματα εικαστικού ενδιαφέροντος σε συνεργασία με τα παιδιά και στο οποίο θα αναρτώνται αντιπροσωπευτικά έντυπα.  ε) προτάσεις βιβλίων σύγχρονων αλλά και κλασικών συγγραφέων ποικίλων θεμάτων της ελληνικής και ξένης πεζογραφίας.
    Ο στόχος είναι η δημιουργία ευνοϊκών συνθηκών για την επαφή των μαθητών/τριών με τα γράμματα, τις επιστήμες και τις τέχνες. Επιδιώκουμε να φέρουμε τα παιδιά του σχολείου μας σε επαφή με καλλιτεχνικούς και επιστημονικούς φορείς της πόλης, ώστε να εμπλουτιστεί το σχολικό αντικείμενο και συγχρόνως να διευρυνθεί η κοινωνική τους εμπειρία. Στοχεύουμε επίσης σε μία επιπλέον επαφή των  μαθητών/τριών μεταξύ τους αλλά και με το σχολείο μέσω της ελεύθερης έκφρασης και των δικών τους ενδιαφερόντων.
    Κάποιες από τις δραστηριότητες θα στοχεύουν και στην επαφή των παιδιών με το φυσικό περιβάλλον σε κοντινές περιοχές της πόλης μας, ώστε οι μαθητές/τριές μας να εξοικειωθούν με αυτό αλλά και να εκτιμήσουν και να συνηθίσουν τον συγκεκριμένο τρόπο αναψυχής.

ΙΙI. Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

  1. « We, the young active citizens…”-“Nous, les jeunes citoyens actifs…”-“Wir, die jungen aktiven Bürger…” » [Άξονας 9 (Συμμετοχή σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα) -επηρεάζει και τη Παιδαγωγική Λειτουργία, άξονες 1 (Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση) και 3 (Σχέσεις μαθητών/τριών), καθώς και την Διοικητική Λειτουργία, άξονας 7]
    Ομάδα συνεργασίας: Χρυσάνθη Αλεξάνδρου ΠΕ07, Σοφία Καρασάββα ΠΕ05, Βασιλική Κωσταρά ΠΕ06, Άννα Οικονόμου ΠΕ06 (συντονίστρια)
    Με στόχους
    1. την προώθηση του δημοκρατικού διαλόγου και της ενεργού πολιτειότητας των μαθητών μέσα σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον
    2. την ανάδειξη της ευρωπαϊκής και παγκόσμιας διάστασης στην εκπαίδευση που παρέχεται στο Αρσάκειο Λύκειο Θεσσαλονίκης και
    3. την επαγγελματική ανάπτυξη των καθηγητ(ρι)ών ξένων γλωσσών [Αγγλικών, Γαλλικών και Γερμανικών]
    4. τη δυνατότητα διάχυσης στους συναδέλφους καλών πρακτικών και εμπειριών που θα προκύψουν από συνεργασίες ή/και επιμορφωτικές δράσεις,
    5. την ενεργοποίηση περισσότερων μαθητ(ρι)ών και καθηγητ(ρι)ών για την συμμετοχή στα προτεινόμενα συνέδρια, προγράμματα, έργα κλπ.

σχεδιάζεται η συμμετοχή σε πολλαπλές διασχολικές συνεργασίες, όπως προγράμματα, συνέδρια, διαγωνισμούς, ανταλλαγές νέων, αδελφοποιήσεις, κλπ. τοπικού, εθνικού, ευρωπαϊκού και διεθνούς χαρακτήρα.

Η τρίτη λειτουργία της  επαγγελματικής ανάπτυξης των καθηγητών/τριών, της βελτίωσης της τεχνογνωσίας τους σε θέματα κυρίως ψηφιακών δεξιοτήτων [ψηφιακές τάξεις, e-arsakeio κ.α.] και της ενίσχυσης της γενικότερης ενσυναίσθησής τους, προκειμένου αποτελεσματικότερα να ανταποκρίνονται στον σύνθετο και απαιτητικό εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό τους ρόλο, διαχέεται στο σύνολο των Σχεδίων Δράσης και των προγραμμάτων που εκπονούνται στο Σχολείο. Επιπλέον,  ο Σύλλογος Διδασκόντων καλύπτεται καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς από τις επιμορφωτικές συναντήσεις που οργανώνονται από την Εποπτεία, τον Συντονισμό της Φ.Ε. και τη Διεύθυνση του Σχολείου, καθώς και από το έργο των Συντονιστών Τάξεων, Γνωστικών Πεδίων και των Παιδαγωγικών Μεντόρων.

Είναι, τέλος, προφανές πως τα επτά εγκεκριμένα Σχέδια Δράσης εμπλέκουν το σύνολο σχεδόν των ποικίλων εξωδιδακτικών δράσεων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων και συνδυάζονται δημιουργικά με τις πολλαπλές δραστηριότητες, τα σταθερά προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων που εκπονεί το Σχολείο, καθώς και με τα ενδιαφέροντα μαθητών/τριών και καθηγητών/τριών. Έτσι, στο ευρύ πλαίσιό τους εντάσσονται, σχεδιάζονται και υλοποιούνται παράπλευρες δραστηριότητες που αναλαμβάνουν και συνάδελφοι, ακόμα κι αν δεν ανήκουν στην στενή ομάδα συνεργασίας του κάθε Σχεδίου Δράσης: και με τον τρόπο αυτό η παρέμβασή τους αποτελεί έναν ακόμα πολύτιμο συνεκτικό ιστό για την ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας.(εδώ η ανάρτηση στο Ι.Ε.Π.)