Μαζικά Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOC). Μελέτη περίπτωσης: Mathesis
Μαΐ 8 2018

Μια ακόμη εργασία που παρουσιάστηκε από μαθήτριες και μαθητές του Σχολείου μας στο φετινό 6ο Παναρσακειακό Μαθητικό Συνέδριο, ασχολήθηκε με  τα Μαζικά Ελεύθερα / Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOC). Οι επαναστατικές αλλαγές που έχει επιφέρει τα τελευταία χρόνια το Διαδίκτυο στη ζωή μας,  δεν θα μπορούσαν να μην επηρεάσουν και τον χώρο της εκπαίδευσης. Τα Μαζικά Ελεύθερα/Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOC) διαμορφώνουν μια νέα εκπαιδευτική πραγματικότητα και προσφέρουν, δωρεάν ή με χαμηλό κόστος, εκπαίδευση σε όλους, ανεξαρτήτου ηλικίας, και χωρίς γεωγραφικούς, χρονικούς και κοινωνικοοικονομικούς φραγμούς. Η Ελλάδα ακολουθώντας τις εξελίξεις που συντελούνται τον 21ο αιώνα στον χώρο της ψηφιακής και διαδικτυακής εκπαίδευσης έχει τη δικής της, υψηλής ποιότητας, πρόταση στον χώρο των MOOC: το Μathesis των Πανεπιστημιακών Εκδόσεων Κρήτης.

Οι μαθητές και μαθήτριες που εργάστηκαν και παρουσίασαν την εισήγηση ήταν οι: Γεώργιος Δημούδης, Ευστράτιος Καρούλης, Ζήσης Κολυμπιώτης, Αναστάσιος-Φοίβος Κομνηνός, Μάρκος Κοσμίδης, Νικήτας Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος Παυλίδης, Ελευθερία Τσιρανίδου, Κωνσταντίνα Χριστοδουλίδου, Παναγιώτης-Παύλος Σιμχά, Αγγελική Τρατσέλα, Χριστίνα-Αλεξάνδρα Τσιφόρη και Ανδρέας Φατεσίδης από το Αρσάκειο Γυμνάσιο & Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης (Τάξη Γ’ & Α’), με υπεύθυνους καθηγητές τους Φυσικούς Νικόλαο Καβαρδίνα, Βασίλειο Ι. Τεμπερεκίδη και Κωνσταντίνο Χρυσοβέργη.

Διαβάστε την εισήγηση και δείτε την παρουσίαση, κάνοντας κλικ στα παρακάτω εικονίδια:


    

Διαβάστε μερικές από τις εντυπώσεις των μαθητών και μαθητριών της ομάδας:

Στο Συνέδριο ήταν πολύ ωραία! Γνωρίσαμε πολλά παιδιά και καθηγητές. Αυτά που μου έκαναν τη μεγαλύτερη εντύπωση, ήταν η οργάνωση του Συνεδρίου και  ο τρόπος που μας υποδέχθηκαν… ήταν πολύ φιλόξενοι! Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία και θα ήθελα να ξανασυμμετάσχω.

Ζήσης Κολυμπιώτης

Η συμμετοχή μας στο 6ο Παναρσακειακό Μαθητικό Συνέδριο και η επίσκεψη μας στο Αρσάκειο Εκάλης, ήταν μια μοναδική ευκαιρία να γνωρίσουμε  παιδιά που τους απασχολούν τα ίδια θέματα με εμάς και να αποκτήσουμε νέους φίλους. Παρουσιάσαμε την εργασία μας για τα ΜΟΟC. Το ενδιαφέρον των συμμαθητών μας ήταν φανερό από τις ερωτήσεις που μας έκαναν και η ικανοποίηση που νοιώσαμε ήταν μεγάλη. Καταφέραμε να γίνουμε για λίγο δάσκαλοι σε παιδιά της ηλικίας μας.  

Στον ελεύθερο μας χρόνο επισκεφθήκαμε το ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ένα μοναδικό κτίριο, που μου έκανε μεγάλη εντύπωση. Το ταξίδι της επιστροφής ήταν κουραστικό, αλλά η παρέα με τους φίλους μου τα έσβησε όλα. Θα ήθελα στο μέλλον να μας δοθεί η δυνατότητα να επισκεφτούμε και άλλα σχολεία, γιατί όχι και στο εξωτερικό.

Μάρκος Κοσμίδης

Το Παναρσακειακό Συνέδριο ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία για εμένα. Στην αρχή είχα πολύ αγωνία για την εργασία, την παρουσίασή της αλλά και για όλη τη διαδικασία. Αυτό όμως δεν κράτησε για πολύ. Οι καθηγητές μάς διαβεβαίωσαν ότι το Συνέδριο είχε καθαρά βιωματικό χαρακτήρα. Επιπλέον μας συμβούλευσαν να το απολαύσουμε και να αποκομίσουμε όσες περισσότερες εμπειρίες μπορούμε. Τελικά είχαν δίκιο! Όχι μόνο δεν αγχωθήκαμε αλλά το απολαύσαμε κιόλας! Μάθαμε καινούργια πράγματα, ενώ παράλληλα μας δόθηκε η ευκαιρία να κάνουμε και καινούργιους φίλους. Κλείνοντας, θα ήθελα να πω ότι θα μου μείνει αξέχαστο και θα ήθελα να ξανασυμμετάσχω και τις επόμενες χρονιές.          

Ελευθερία Τσιρανίδου

Η συμμετοχή μου στο 6ο Παναρσακειακό Μαθητικό Συνέδριο στην Αθήνα ήταν μια μοναδική εμπειρία! Πήρα πολλές νέες γνώσεις, οι οποίες πιστεύω ότι θα μου φανούν χρήσιμες για το μέλλον. Το θέμα της εργασίας μας ήταν τα «Ανοιχτά Διαδικτυακά Μαθήματα ή MOOC». Ήταν πολύ ενδιαφέρον και κάτι άγνωστο για εμάς, γι’ αυτό και κίνησε το ενδιαφέρον όλων των παιδιών της ομάδας μας.

Κωνσταντίνα Χριστοδουλίδου

Η συμμετοχή μου στο 6ο Παναρσακειακό Μαθητικό Συνέδριο ήταν μια εμπειρία η οποία θα μου μείνει αξέχαστη. Η συμμετοχή μας είχε σκοπό την ενημέρωσή μας και πάνω απ’ όλα την ευαισθητοποίησή μας. Η αποστολή μας έφθασε στην Αθήνα το βράδυ της Τετάρτης 18 Απριλίου και επιστρέψαμε το βράδυ της Παρασκευής 20 Απριλίου. Στο ενδιάμεσο διάστημα ζήσαμε πολλές εμπειρίες και πάνω απ’ όλα αποκτήσαμε πολλές καινούριες γνώσεις! Το σίγουρο είναι ότι θέλω να συμμετάσχω και στο 7οΠαναρσακειακό Μαθητικό Συνέδριο.

Κώστας Παυλίδης