Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού eTwinning έργου «Green Planet» που συντονίζει η καθηγήτρια Αγγλικών κ. Κατερίνα Κυριακίδου & του επικείμενου εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος (World Environment Day – WED) οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ Τάξης του Αρσάκειου Δημοτικού Θεσσαλονίκης, που υλοποιούν το πρόγραμμα «Ανακύκλωση: Η λύση είναι μία… να προστατεύουμε τη Δημιουργία», συμμετείχαν σε ποικίλες δράσεις για το περιβάλλον. Η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος που έχει καθιερωθεί να γιορτάζεται στις 5 Ιουνίου κάθε χρόνο, αποτελεί το κύριο όχημα του ΟΗΕ για την ενθάρρυνση της παγκόσμιας ενημέρωσης και δράσης για την προστασία του περιβάλλοντος.
Αρχικά οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ Τάξης ανέλαβαν να καθαρίσουν την αυλή του σχολείου μας. Πρώτα εξερεύνησαν τον χώρο του σχολείου και έπειτα σημείωσαν πόσα σκουπίδια από κάθε είδος βρήκαν πχ πλαστικό, αλουμίνιο, χαρτί, υπολείμματα τροφών. Στη συνέχεια απάντησαν σε σχετικό ερωτηματολόγιο για το αν υπάρχει πρόβλημα με τα σκουπίδια στο σχολείο και πού οφείλεται αυτό.
Επιπλέον συμμετείχαν στην υλοποίηση ενός πολύ ενδιαφέροντος πειράματος με τίτλο «Η Χωματερή σε ένα Μπουκάλι». Στόχος του πειράματος ήταν οι μαθητές και οι μαθήτριες να κατανοήσουν πώς τα διαφορετικά απορρίμματα διασπώνται στη χωματερή. Το πείραμα που ενθουσίασε τους μικρούς μαθητές πραγματοποιήθηκε ως εξής: Σε άδεια μπουκάλια έβαλαν χώμα και έθαψαν διάφορα είδη σκουπιδιών. Κάθε εβδομάδα προσέθεταν νερό και κατέγραφαν αναλυτικά τι αλλαγές συνέβαιναν στα υλικά. Στο τέλος κατέληξαν σε συμπεράσματα για τα διαφορετικά είδη σκουπιδιών, οργανικών και μη.
Eκτός από το πολύ ενδιαφέρον πείραμα, οι μαθητές και οι μαθήτριές μας είχαν την ευκαιρία να παίξουν και ένα διασκεδαστικό παιχνίδι, το «Το παιχνίδι της πλαστικής σακούλας». Μέσω του παιχνιδιού αυτού αντιλήφθηκαν την ευκολία μεταφοράς της πλαστικής σακούλας με τον αέρα, προβληματίστηκαν για τις επιπτώσεις της χρήσης της πλαστικής σακούλας και ευαισθητοποιήθηκαν για δράσεις μείωσης του πλαστικού στην καθημερινότητά μας για την προστασία του περιβάλλοντος.
Η διαδικασία του παιχνιδιού ήταν η εξής: Στην αυλή του σχολείου οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης χωρίστηκαν σε ομάδες και ταξίδεψαν την πλαστική της σακούλα όσο πιο μακριά μπορούσαν χωρίς να την ακουμπήσουν καθόλου με τα χέρια τους αλλά χρησιμοποιώντας μόνο τον αέρα που παράγουν φυσώντας την.
Με όλες αυτές τις δράσεις που οργάνωσε η δασκάλα του διευρυμένου κ. Γεωργία Γιάγκου σε συνεργασία με την δασκάλα του Γ2 κ. Σαρηγιάννη Ανδρονίκη, οι μικροί μαθητές είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν πόσο στενά συνδέεται ο άνθρωπος με τη φύση, ποια αλληλεπίδραση υπάρχει ανάμεσά τους και πόσο σημαντική είναι η προστασία του Περιβάλλοντος.