Την Πέμπτη 16 Νοεμβρίου 2023 ο Ελληνικός Εθνικός Οργανισμός Υποστήριξης (ΕΟΥ) της Δράσης eTwinning ανακοίνωσε τους νικητές του 18ου Εθνικού Διαγωνισμού έργων eTwinning, ανάμεσα στους οποίους έχει την τιμή να βρίσκεται το Αρσάκειο Δημοτικό Θεσσαλονίκης! Το eTwinning έργο «Tell Tale Land» που ίδρυσε και συντόνισε η καθηγήτρια Αγγλικών και πρέσβειρα της Ευρωπαϊκής Δράσης eTwinning κ. Κατερίνα Κυριακίδου βραβεύτηκε πανελλαδικά με το 2ο Εθνικό Βραβείο για την ηλικιακή ομάδα μαθητών Δημοτικού (6-12 ετών). Μπορείτε να δείτε την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων ακολουθώντας τον υπερσύνδεσμο: https://www.etwinning.gr/awards/nawards/1324-18-etwinning
Στο βραβευμένο έργο που υλοποιήθηκε την προηγούμενη σχολική χρονιά είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν όλοι/όλες οι μαθητές/ μαθήτριες της Ε’ Τάξης μέσα από το μάθημα των Αγγλικών με την συνεχή καθοδήγηση από τις καθηγήτριές τους: κ. Δέσποινα Βαρδάκη, κ. Πόπη Γεροντίδου, κ. Κατερίνα Κυριακίδου, κ. Έλσα Πλακίδα και κ. Σίσκου Χριστίνα. Σε κάποιες δράσεις του έργου μάλιστα συμμετείχαν και οι μικροί μαθητές της Γ’ Τάξης. Στο έργο αυτό που διερεύνησε τον μαγικό κόσμο των παραμυθιών και την αξία της φιλαναγνωσίας, το Αρσάκειο Δημοτικό συνεργάσθηκε με 9 σχολεία της Ευρώπης: από την Κροατία, τη Λιθουανία, την Πολωνία, τη Λετονία, την Ιταλία και τη Σλοβακία.
Στόχος του 18ου Διαγωνισμού Εθνικών Βραβείων eTwinning ήταν η αναγνώριση των καλύτερων eTwinning έργων από πλευράς ελληνικών σχολικών μονάδων για το σχολικό έτος 2022-2023. Η αξιολόγηση των έργων έγινε με βάση τα γενικότερα κριτήρια που έχουν καθοριστεί για την απόδοση Ετικέτας Ποιότητας, όπως αυτά καθορίζονται από την ΚΥΥ της Δράσης eTwinning, τις πληροφορίες που υποβλήθηκαν από την υπεύθυνη εκπαιδευτικό κ. Κυριακίδου μέσω της φόρμας συμμετοχής, αλλά, κυρίως, από τα αποτελέσματα του έργου στην κοινή πλατφόρμα συνεργασίας, το Twinspace. Η διαδικασία της αξιολόγησης πραγματοποιήθηκε από μέλη της Εθνικής Υπηρεσίας Υποστήριξης της δράσης eTwinning.
Συγκεκριμένα οι αξιολογητές έλαβαν υπόψη τα ακόλουθα κριτήρια: Παιδαγωγική Καινοτομία: Πώς οι πτυχές του έργου μπορούν να θεωρηθούν πιο καινοτόμες και δημιουργικές όσον αφορά στο περιεχόμενο και τους στόχους, την προσέγγιση, τις δραστηριότητες και τη μεθοδολογία, τα τελικά προϊόντα, τη διάδοση και τη δημοσίευση. Ενσωμάτωση στη Διδακτέα ύλη: Πώς ενσωματώθηκε το έργο στην υπάρχουσα διδακτέα ύλη, καθώς και στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου. Συνεργασία μεταξύ των σχολείων-εταίρων: Πώς επικοινωνούν και συνεργάζονται οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές των σχολείων, καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου Χρήση της τεχνολογίας: Πώς το έργο αξιοποίησε και χρησιμοποίησε δημιουργικά τα εργαλεία των ΤΠΕ. Αποτελέσματα, αντίκτυπος και τεκμηρίωση: Ποια είναι τα αποτελέσματα του έργου, πώς παρουσιάζονται αυτά, τι αντίκτυπο είχε το έργο στη σχολική και στην ευρύτερη κοινότητα.
Το Εθνικό Βραβείο που κατέκτησε το Αρσάκειο Δημοτικό Θεσσαλονίκης όπως και αυτά των υπόλοιπων νικητών του 18ου Εθνικού Διαγωνισμού έργων eTwinning, θα απονεμηθούν σε ειδική τελετή βράβευσης που θα πραγματοποιηθεί την νέα χρονιά. Επίσης σύμφωνα με ανακοίνωση του ΕΟΥ της Δράσης αναμένεται να εκδοθεί οδηγός καλών πρακτικών όπου θα υπάρχει η περιγραφή του βραβευμένου έργου «Tell Tale Land».