Erasmus+ training course in Berlin
Ιούλ 10 2023

Στο πλαίσιο των Διαπιστευμένων Σχολείων Erasmus+, ετικέτας που έχει λάβει το σχολείο μας για τα έτη 2021-2027, οι εκπαιδευτικοί του Αρσακείου Δημοτικού Θεσσαλονίκης,  Μαρία Βαρυτιμίδου, Κωνσταντίνα Θωμαΐδη και Μερόπη Καλούτσα, συμμετείχαν στο τέταρτο πρόγραμμα επιμορφωτικής κινητικότητας εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα, από τις 26 Ιουνίου έως την 1η Ιουλίου 2023,  παρακολούθησαν στο Βερολίνο της Γερμανίας το εβδομαδιαίο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: “Classroom Management Solutions for Teachers: New Methodologies, Effective Motivation, Cooperation and Evaluation Strategies”. 

 Κατά τη διάρκεια του προγράμματος,  οι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν για τις πιο πρόσφατες διδακτικές μεθόδους και τα εργαλεία που μπορούν να αξιοποιηθούν για την παρακίνηση των μαθητών και την ενίσχυση της συμμετοχής τους στη μαθησιακή διαδικασία.  

 Πιο αναλυτικά,  οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, παρουσίασαν στους υπόλοιπους συμμετέχοντες διάφορες μεθόδους και προγράμματα που υλοποιούνται στο Αρσάκειο Δημοτικό Θεσσαλονίκης και  ενημερώθηκαν για τον τρόπο λειτουργίας των εκπαιδευτικών συστημάτων των άλλων χωρών. Επιπρόσθετα, συζήτησαν για τα  προβλήματα που συναντούν στη διαχείριση της τάξης  και  αντάλλαξαν απόψεις για τους τρόπους αντιμετώπισής τους. Στη συνέχεια, έγινε εκτενής αναφορά   στις  δεξιότητες  του 21ου αιώνα, δεξιότητες ζωής, ήπιες δεξιότητες, ψηφιακές δεξιότητες που οφείλει να καλλιεργεί το σχολείο. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε  στη  μέθοδο της Ανεστραμμένης τάξης (“Flipped Classroom”),  καθώς αποτελεί μια αποτελεσματική μέθοδο για την καλλιέργειά τους. Οι εκπαιδευτικοί εξοικειώθηκαν με τις διάφορες μορφές της Ανεστραμμένης τάξης και δημιούργησαν ομαδικά ένα σχέδιο μαθήματος βασισμένο στο μοντέλο αυτό. Έπειτα ακολούθησε η παρουσίαση του μοντέλου της συνεργατικής μάθησης (“Cooperative Learning”). Οι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν για τις δραστηριότητες που μπορούν να εφαρμοστούν στο πλαίσιο αυτής της μεθόδου και τις εφάρμοσαν στην πράξη.  

Ακολούθησε η επιμόρφωση  των εκπαιδευτικών στη μέθοδο πρότζεκτ (Project Based Learning)  και η  δημιουργία ενός σχεδίου μαθήματος  PBL . Τέλος, αναφέρθηκαν διάφορα εργαλεία και ρουμπρίκες που μπορούν να αξιοποιηθούν στην αξιολόγηση των μαθητών. 

Επρόκειτο για μια ιδιαίτερα δημιουργική και μοναδική εμπειρία, κατά την οποία οι εκπαιδευτικοί μας γνώρισαν συναδέλφους από την Ιταλία, τη Φινλανδία, την Κροατία, τη Βουλγαρία και το Ηνωμένο Βασίλειο με τους οποίους συνεργάστηκαν, μοιράστηκαν ιδέες και σχεδίασαν μαθήματα,  βασιζόμενα στις πιο σύγχρονες και αποτελεσματικές εκπαιδευτικές μεθόδους. Επόμενο βήμα αποτελεί η διάχυση των πληροφοριών που έλαβαν στην υπόλοιπη σχολική κοινότητα.