Διδακτική επίσκεψη της Β΄ τάξης στο Robotixlab Space
Φεβ 21 2019

Την Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2019 οι μαθητές της Β΄ τάξης του Σχολείου μας  πραγματοποίησαν την τέταρτη διδακτική επίσκεψη. Προορισμός αυτή τη φορά το  Robotixlab Space. «Η καλή μέρα», λένε, «φαίνεται από το πρωί» και αυτό που αντικρίσαμε μπαίνοντας στο Robotixlab, ήταν ένας χώρος ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής σχεδίασης, ένας χώρος που εξαρχής έκανε ξεκάθαρο πως η συγκεκριμένη διδακτική μας επίσκεψη θα είναι ένα ταξίδι στο μέλλον.

Μας καλωσόρισαν ο Αντώνης Κάνουρας, Μηχανικός Ρομποτικής και απόφοιτος του Αρσακείου Θεσσαλονίκης, με τις συνεργάτιδές του. Αυτό που θέλαμε ήταν να ξεκινήσουμε τις δράσεις το συντομότερο δυνατό. Χωριστήκαμε σε ομάδες και το ταξίδι μας στον κόσμο του μέλλοντος ξεκίνησε…

Ο πλανήτης κινδυνεύει από έναν ιό. Έπρεπε, συναρμολογώντας κομμάτια lego, να τα προσαρμόσουμε στο ρομπότ που είχε κάθε ομάδα και, αφού το προγραμματίσουμε, να το θέσουμε σε λειτουργία για να εκτελέσει την αποστολή του. Ανταλλαγή απόψεων, σχεδιασμός, εκτέλεση. Αποτυχία της αποστολής, επανασχεδιασμός και… ναι, ο πλανήτης μας είναι πλέον ασφαλής!

Ωραία τα “παιχνίδια”, αλλά η Ρομποτική είναι επιστήμη και, όπως όλες οι επιστήμες, θα πρέπει να υπηρετεί τον άνθρωπο κάνοντας τη ζωή του καλύτερη. «’Ετσι είναι», μας είπε ο κ. Κάνουρας και μας έδειξε ρομποτικά βοηθήματα για τυφλούς, ρομποτικούς βραχίονες που μπορούν να σηκώσουν και να μεταφέρουν αντικείμενα, εκτυπωτές τρισδιάστατης εκτύπωσης που μπορούν να “εκτυπώσουν” ακόμη και σπίτια. Με “παιχνίδι”-αποστολή ξεκινήσαμε, με διαδραστικά “παιχνίδια” κίνησης, στρατηγικής και δημιουργικής φαντασίας τελειώσαμε.

Τους μαθητές συνόδευσαν οι καθηγητές Αποστολία Δεμερτζή, Σοφία Καρασάββα, Ελένη Κόντα, Βασίλης Τεμπερεκίδης και Γιάννης Τσιτσιλιάνος.

Για να δούμε, είχε άρωμα ιδιαίτερο και μοναδικό η επίσκεψή μας στο Robotixlab μόνο για τους καθηγητές ή ισχύει το ίδιο και για τα παιδιά; Ακολουθούν τα σχόλια τριών από τα παιδιά που επισκέφτηκαν το Robotixlab.

Την Παρασκευή 15/2 επισκεφτήκαμε τις εγκαταστάσεις του RobotixLab. Με μια πρώτη ματιά, η αρχιτεκτονική και η διακόσμηση του χώρου με εντυπωσίασε. Ορισμένες από τις δραστηριότητες που κάναμε εκεί, θεωρώ πως απευθύνονταν σε παιδιά μικρότερης ηλικίας από τη δική μας, όμως η επιστήμη από πίσω τους ήταν εκθαμβωτική. Παρακολουθήσαμε ένα ντοκιμαντέρ μικρού μήκους, προγραμματίσαμε ρομπότ και παίξαμε παιχνίδια. Κατά την γνώμη μου, το πιο ενδιαφέρον απ’ όλα ήταν η παρουσίαση που μας έκανε ο κ. Αντώνης Κάνουρας. Μας μίλησε για την 3D εκτύπωση και τον τρόπο που λειτουργεί, για τα ρομπότ που δημιουργούν οι μαθητές του, αλλά και το πώς μπορεί να εφαρμοστεί η ρομποτική στην καθημερινή μας ζωή.

Εγώ είχα την τύχη να έχω συναντήσει τον κ. Κάνουρα δύο φορές στο παρελθόν και να του έχω μιλήσει. Πρώτα σε ένα εργαστήριο (workshop) με σκοπό τη δημιουργία ψηφιακής τέχνης για την εισήγηση-παρουσίαση «Untitled pixel: Μια διαδρομή στην ψηφιακή τέχνη» για το 7ο Παναρσακειακό Μαθητικό Συνέδριο που εποπτεύει ο κ. Σπανός και η κ. Φωτίου και έπειτα σε μία συνέντευξη για τη στήλη του «Παλαιογράφημα» στο περιοδικό του σχολείου μας. Μπορώ να πω με σιγουριά πως είναι ένας πολύ έξυπνος και εφευρετικός άνθρωπος με μεγάλη δόση χιούμορ. Αυτό που με εντυπωσίασε πιο πολύ για αυτόν, είναι η ιστορία του: πώς το RobotixLab, από ένα δωρεάν κουτί Lego Mindstorms, έχει γίνει ένας χώρος 420 τ.μ. που φιλοξενεί μικρούς εφευρέτες κάθε βδομάδα και τους μαθαίνει την τέχνη της ρομποτικής και του προγραμματισμού.

Κωνσταντίνος Τσολάκης, Β3

Την Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2019 επισκεφθήκαμε το Robotixlab. Η επίσκεψη ήταν μια αξέχαστη εμπειρία γιατί ασχοληθήκαμε ταυτόχρονα με τη ρομποτική και την τεχνολογία. Το Robotixlab είναι ένας όμορφος και δημιουργικός χώρος, όπου παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ρομπότ: Ψηφιακά όνειρα του αύριο ή μαλλιαρά πρόβατα του σήμερα». Παίξαμε με διάφορες κατασκευές, προγραμματίσαμε ρομπότ και παρακολουθήσαμε επιδείξεις. Εντυπωσιάστηκα από τις πρωτότυπες εφευρέσεις του, όπως το ρομποτικό βοήθημα για τυφλούς, το ποδοσφαιράκι με ρομπότ και την κιθάρα φτιαγμένη από χαρτόνι και ηλεκτρονικά αντικείμενα. Όλα όσα είδα ήταν πολύ ενδιαφέροντα και ελπίζω να ξαναπάμε κάποια άλλη φορά!!!

Μάριος-Αντώνης Παπαγεωργίου, Β2

Την Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου, εμείς, οι μαθητές και μαθήτριες της Β’ Γυμνασίου, επισκεφτήκαμε ένα εργαστήριο ρομποτικής, το Robotixlab. Εκεί μάθαμε για τη σημασία και τον ρόλο της ρομποτικής και των ρομπότ, συγκεκριμένα, στην καθημερινότητά μας και πειραματιστήκαμε διαδραστικά. Προσωπικά, ήταν μια καταπληκτική εμπειρία που έτσι κι αλλιώς δεν τη ζεις κάθε μέρα, αν και πιστεύω πως παραείναι λιγάκι κουραστικό να είσαι τόσες ώρες μπροστά σε κάτι τεχνολογικό ή διαδραστικό. Ωστόσο, μου άρεσε πολύ, γιατί είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά ρομπότ που ακούμε για αυτά, αλλά ποτέ δεν τα έχουμε δει. Ήταν γενικά κάτι πρωτόγνωρο και σίγουρα θα το ξανάκανα.

Μαριάννα Γρατσία, Β1