ΑΡΣΑΚΕΙΑ-ΤΟΣΙΤΣΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΓΑΛΛΙΚΩΝ
Οι καθηγήτριες Γαλλικών τών Αρσακείων-Τοσιτσείων Σχολείων Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Πάτρας και Ιωαννίνων συμμετείχαν στη διαδικτυακή επιμορφωτική συνάντηση με θέμα «Défis pour la classe de FLE : culture, numérique, inclusion» (Προκλήσεις στο μάθημα τών Γαλλικών: πολιτισμός, ψηφιακά εργαλεία, συμπερίληψη).
Η επιμορφωτική συνάντηση ξεκίνησε με χαιρετισμό από την Σύμβουλο Εκπαίδευσης Γαλλικών Β’ Αθήνας και Κυκλάδων, Θεοδώρα Λεονταρίδου και την Σύμβουλο Κεντρικής Μακεδονίας και Ηπείρου, Φωστήρα Ιασωνίδου.
Οι εισηγήσεις αφορούσαν παιδαγωγικά σενάρια με στόχο την ευαισθητοποίηση στη λογοτεχνία μέσω τής τεχνικής του ιαπωνικού ποιήματος haïku και τής Τεχνητής Νοημοσύνης, την ενσωμάτωση ψηφιακών εργαλείων και πρακτικές συμπερίληψης στο μάθημα Γαλλικών.
Πιο αναλυτικά,
- η κ. Φωστήρα Ιασωνίδου ανέλυσε τη δημιουργία haïku στην εισήγησή της “Littérature et Créativité : Une Approche Ludique pour la Classe de FLE” (Λογοτεχνία και δημιουργικότητα: μια παιγνιώδης προσέγγιση στο μάθημα των Γαλλικών).
- η κ. Αθηνά Βαρσαμίδου από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας παρουσίασε την εισήγηση «Créer des scénarios didactiques numériques : opportunités et défis en classe de FLE» (Δημιουργία διδακτικών ψηφιακών σεναρίων: ευκαιρίες και προκλήσεις στο μάθημα Γαλλικών ως ξένη γλώσσα)
- η κ. Παναγιώτα Γάτση, ερευνήτρια και καθηγήτρια στο ΑΠΘ, παρουσίασε πρακτικές συμπερίληψης με αφορμή ποικίλες δράσεις πολιτισμού στην εισήγησή της «Créer un environnement inclusif pour favoriser le développement psychosocialen FLE» (Δημιουργία ενός συμπεριληπτικού περιβάλλοντος για την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη στην τάξη των Γαλλικών ως ξένη γλώσσα).
Η τρίωρη επιμορφωτική συνάντηση πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά το Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2025 και διοργανώθηκε από την Συντονίστρια Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τού Γαλλικού Τμήματος, Βασιλική Κοντού, στο πλαίσιο τών συνεχών επιμορφωτικών δράσεων τών εκπαιδευτικών τού τμήματος.
Μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα της επιμόρφωσης εδώ.