«Ιστορίες που γράφτηκαν στη Σελήνη»: Η δημιουργική γραφή ως συνδετικός κρίκος διαθεματικών και διεπιστημονικών πεδίων (2023-24)
Μάι 23 2024

Φέτος τα πρωτάκια του Αρσακείου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης είχαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν ως …τη Σελήνη και τον μαγικό κόσμο της λογοτεχνίας. Στο πλαίσιο του σχολικού προγράμματος σχολικών δραστηριοτήτων με τίτλο Ιστορίες που γράφτηκαν στη Σελήνη»: Η δημιουργική γραφή ως συνδετικός κρίκος διαθεματικών και διεπιστημονικών πεδίων”, τα παιδιά του τμήματος Α2 είχαν την ευκαιρία να διεισδύσουν σε ποικίλα λογοτεχνικά αναγνώσματα, να τα επεξεργαστούν ομαδοσυνεργατικά εντός και εκτός τάξης και να παρουσιάσουν διαδραστικά όσα απολάμβαναν. Οι μικροί μαθητές και οι μαθήτριες έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, γιατί ήρθαν αντιμέτωποι με την ίδια τη γέννηση ενός μικρού διηγήματος, αφού πρώτα διδάχθηκαν τα χαρακτηριστικά του είδους. Συγκεκριμένα, κλήθηκαν με τη βοήθεια της υπεύθυνης καθηγήτριας Νέων Ελληνικών Γιώτας Μυτακίδου, να δημιουργήσουν στην τάξη έναν κοινό ήρωα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά τα οποία επέλεγαν τα παιδιά δια ψηφοφορίας. Ο ενθουσιασμός και τα χαμόγελα πολλαπλασιάστηκαν, όταν ο ήρωάς μας ήταν έτοιμος πια, ονόματι Φαίδων- ένας μικροσκοπικός μπλε σκίουρος με υπερφυσικές δυνάμεις που ταξιδεύει ως το φεγγάρι αφού είναι περιπετειώδης τύπος αν και λίγο…υπναράς.

Όμως, η χαρά και η δημιουργική διάθεση απογειώθηκαν, όταν ο Φαίδων απέκτησε έναν κολλητό φίλο, να τον ακολουθεί πιστά σε όλες του τις περιπέτειες μεταξύ Γης και Σελήνης, αλλά και σε ευφάνταστα διαστρικά ταξίδια. Το όνομά του είναι Hung-Jo-Bingκαι είναι ένα χαριτωμένο γαλάζιο πάντα με σκούρα μπλε αυτιά και μάτια. Οι μαθητές του προχωρημένου τμήματος Αγγλικών, με την καθοδήγηση της υπεύθυνης καθηγήτριάς τους, Βίκης Κωσταρά, αφού αρχικά εμπνεύστηκαν και συμφώνησαν από κοινού στο είδος, τα χαρακτηριστικά και το όνομα του καινούργιου ήρωά τους, στη συνέχεια δημιούργησαν ολιγομελείς συγγραφικές ομάδες, και ξεκίνησαν να γράφουν στην αγγλική γλώσσα και να εικονογραφούν τις φανταστικές ιστορίες τους. Έχοντας ως εφόδια τόσο το πλούσιο λεξιλόγιο που διδάχθηκαν στο μάθημα των Αγγλικών κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, όσο και τις περιβαλλοντικές τους ανησυχίες, κατόρθωσαν να συγγράψουν πολλές μικρές ιστορίες (shortstories), οι οποίες εξέφραζαν κυρίως την αγωνία των μαθητών και των μαθητριών όσον αφορά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα που αφήνει το ανθρώπινο είδος στη Γη αλλά και το διάστημα. Η δημιουργική ενασχόληση των παιδιών με τον όμορφο κόσμο της ξενόγλωσσης αφήγησης έκλεισε με την ανάγνωση των ιστοριών μέσα στην τάξη, όπου όλοι και όλες καταχειροκροτήθηκαν για τα εξαιρετικά προϊόντα της δημιουργικής γραφής τους, τα οποία, εκτός από διασκέδαση, προσέφεραν άπειρη τροφή για σκέψη.

Τελικά, εάν υπάρχει η θέληση, υπάρχει και ο τρόπος να…ταξιδέψουμε στο φεγγάρι…! Μπράβο, παιδιά!

When there’s a will, there’s a way. Well done, children! You have flown us to the Moon and back with your brilliant, short stories!

Στο ίδιο κλίμα κινήθηκαν και τα άλλα δυο τμήματα της Α΄ Γυμνασίου. Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Α1 και του Α3  υπό την καθοδήγηση των  φιλολόγων τους, Μαρίας Φωτίου και  Παναγιώτας Νανά αποφάσισαν να δημιουργήσουν ο καθένας τον δικό του φανταστικό ήρωα. Έτσι, οι τάξεις ξαφνικά γέμισαν με περίεργους επισκέπτες! Οι ήρωες λοιπόν αυτοί, αφότου παρουσιάστηκαν στην τάξη, κλήθηκαν με οδηγό τη φαντασία να περάσουν ποικίλες περιπέτειες. Οι ιστορίες που ακούστηκαν προκάλεσαν και άφθονο γέλιο και βαθιά συγκίνηση.