Αποτυπώνοντας τα Αρσάκεια Σχολεία Θεσσαλονίκης σε ψηφιακό χάρτη
Μάι 4 2023

Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με θέμα «Η διδασκαλία της χωρικής σκέψης – Εφαρμογές στα Συστήματα Γεωγραφικών Πληροφοριών (GIS)» για τη φετινή σχολική χρονιά 2022-23, οι μαθήτριες και οι μαθητές της Α΄ τάξης του Αρσακείου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης ασχολήθηκαν με την απεικόνιση γεωχωρικών δεδομένων μέσα από το λογισμικό ArcGis Online. Πρόκειται για μία online πλατφόρμα σχεδιασμού και αναπαράστασης γεωχωρικών δεδομένων, τις άδειες της οποίας διαχειρίζεται στην Ελλάδα η εταιρεία Marathon Data Systems, η οποία συνεργάζεται με την πολυεθνική εταιρεία λογισμικού Συστημάτων Γεωγραφικών Πληροφοριών [GIS] Esri.

Το Σχολείο μας εξασφάλισε συνεργασία με τις εταιρείες Marathon Data Systems και Esri, συνολικής διάρκειας 5 ετών, μέσω του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, στο πλαίσιο λειτουργίας των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. Μέσα από τα προγράμματα σχολικών συνεργασιών, τα οποία διοργανώνουν οι δύο εταιρείες διεθνώς, δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά να έρθουν σε επαφή με την επιστήμη των Συστημάτων Γεωγραφικών Πληροφοριών, η οποία αφορά τη μελέτη, ανάλυση και αποτύπωση γεωγραφικών πληροφοριών πάνω σε ψηφιακούς χάρτες.

Τα παιδιά, αφού έμαθαν τι είναι ένα λογισμικό GIS και συζήτησαν καθημερινά παραδείγματα αποτύπωσης πληροφοριών σε ψηφιακούς χάρτες, είχαν την ευκαιρία να χαρτογραφήσουν ψηφιακά τα Αρσάκεια Σχολεία Θεσσαλονίκης. Καθώς οι χάρτες αποτελούν ένα πολύ περιεκτικό μέσο αποτύπωσης πληροφοριών, οι μαθήτριες και οι μαθητές κλήθηκαν να αποτυπώσουν τις πληροφορίες που είχαν συλλέξει για τα Σχολεία μας πάνω στους δικούς τους χάρτες. Κατά τη διάρκεια της εργασίας, τα παιδιά εργάστηκαν με προσοχή, απέκτησαν τεχνικές δεξιότητες πάνω στο συγκεκριμένο λογισμικό και βελτίωσαν τη χωρική τους αντίληψη. Ο χάρτης που κατασκεύασαν αποτελείται από διαφορετικά θεματικά επίπεδα, τα οποία μπορεί κάποιος να επισκεφτεί ξεχωριστά. Τέλος, οι μαθήτριες και οι μαθητές της Α΄ τάξης παρέλαβαν προσωπικούς κωδικούς για την πλατφόρμα ArcGis online, τους οποίους μπορούν να αξιοποιήσουν στα υπόλοιπα μαθήματα, καθώς και στον σχεδιασμό των προσωπικών τους χαρτών.

Μπορείτε να επισκεφτείτε και να περιηγηθείτε στον χάρτη των Σχολείων, κάνοντας κλικ εδώ, ή σκανάροντας το παρακάτω QR Code, το οποίο κατασκευάστηκε από μαθήτριες και μαθητές της Β΄ τάξης. [Δείτε εδώ τη σχετική ανάρτηση για τα QR Codes]. Υπεύθυνη καθηγήτρια για την υποστήριξη και καθοδήγηση των παιδιών ήταν η καθηγήτρια Πληροφορικής, Βασιλική Αργυροπούλου.