Απογευματινές Δημιουργικές Δραστηριότητες
Σεπ 10 2022

Το Αρσάκειο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης εργάζεται εντατικά, τόσο ως προς την ανάπτυξη κάθε πλευράς τής προσωπικότητας των παιδιών του όσο και ως προς την διεύρυνση των μαθησιακών οριζόντων τους και την ενθάρρυνση τής ερευνητικής τους φύσης.
Σε αυτήν την κατεύθυνση των προσπαθειών το εκπαιδευτικό του πρόγραμμα επεκτείνει τις δραστηριότητές του και στις πρώτες απογευματινές ώρες, προσφέροντας τη δυνατότητα στους γονείς να αξιοποιήσουν με δημιουργικό τρόπο ένα κομμάτι από τον ελεύθερο χρόνο των παιδιών τους, τα οποία παραμένοντας στο Νηπιαγωγείο έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν εμπειρίες εμπλουτισμένες με νέα αντικείμενα, ώστε να καλύπτονται όλα τα ενδιαφέροντα και οι ανάγκες τους
και μάλιστα χωρίς επιπλέον οικονομική χρέωση.

Πρόγραμμα

14.50 -15.35: Μεσημβρινή Ανάπαυση

Η μεσολάβηση ενός χρονικού διαστήματος για την ξεκούραση και χαλάρωση των νηπίων, ανάμεσα στις πρωινές δραστηριότητες του βασικού προγράμματος και τις απογευματινές είναι απολύτως αναγκαία. Ακόμη και όταν δεν κοιμούνται τα παιδιά, μπορούν να ηρεμήσουν και να αναπαυτούν, ώστε μετά να επωφεληθούν τα μέγιστα από την δραστηριότητα που θα ακολουθήσει.
Όπως όλες οι καθημερινές διαδικασίες στο Νηπιαγωγείο, από τις πιο διδακτικές μέχρι τις πιο πεζές και τετριμμένες, όπως το γεύμα, η χρήση τουαλέτας, η τακτοποίηση φακέλων και ντουλαπιού, έχει και η μεσημεριανή ανάπαυση τη δική της παιδαγωγική αξία. Οι Νηπιαγωγοί παροτρύνουν τα παιδιά να συμμετέχουν ενεργά στον προγραμματισμό και στην οργάνωση τής διαδικασίας τής μεσημεριανής ανάπαυσης. Έτσι τους δίνουν την ευκαιρία να αναπτύξουν την αυτονομία τους, να κατακτήσουν δεξιότητες και να αποκτήσουν σωστές συνήθειες, εσωτερικεύοντας κανόνες τής κοινωνικής ζωής.

15.40 -16.25: Δραστηριότητες

Δευτέρα: Αισθητηριακό – Καλλιτεχνικό Παιχνίδι

Τρίτη: Γνωρίζω Τόπους, Γλώσσες και Πολιτισμούς

Τετάρτη: SHTEAM – Υπολογιστική Σκέψη και Ρομποτική

Πέμπτη: SHTEAM – Ο Κόσμος των Επιστημών

Παρασκευή: SHTEAM – Μαθηματική – Δημιουργική Σκέψη

Ακολουθούν αναλυτικές πληροφορίες για την κάθε δραστηριότητα:

«Αισθητηριακό – Καλλιτεχνικό Παιχνίδι»

Η περιέργεια είναι ένα βασικό και πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό των παιδιών νηπιακής ηλικίας. Χρησιμοποιώντας όλες τους τις αισθήσεις προσπαθούν να ανακαλύψουν τον κόσμο γύρω τους ενώ ταυτόχρονα διασκεδάζουν δημιουργώντας. Έχοντας στη διάθεσή τους κάθε φορά και ένα διαφορετικό συνδυασμό υλικών και αντικειμένων, όπως είναι το oobleck, οι τέμπερες ή ο χαρτοπολτός, τα παιδιά καλούνται να «λερωθούν» έτσι, ώστε να ανακαλύψουν όλες τις ιδιότητες και τα μυστικά τους. Μέσα από τις δημιουργίες και τα εικαστικά έργα τα παιδιά εκφράζονται και αναπτύσσουν τη φαντασία τους καθώς έρχονται σε επαφή με ποικίλα αισθητηριακά ερεθίσματα.

«Γνωρίζω Τόπους, Γλώσσες και Πολιτισμούς»

Σε μια εποχή πολυπολιτισμικότητας τα παιδιά, όταν έρχονται σε επαφή με ξένους τόπους, γλώσσες και πολιτισμούς, μεγαλώνουν σαν πολίτες του κόσμου κατανοώντας τις κουλτούρες άλλων λαών και αναπτύσσουν σεβασμό στη διαφορετικότητα. Πραγματοποιώντας, λοιπόν, σχέδια δράσης σε συνεργασία και επικοινωνία με σχολεία ανά τον κόσμο, τα παιδιά σε αυτήν την ενότητα δραστηριοτήτων έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν διαφορετικούς πολιτισμούς, να επικοινωνήσουν με συνομήλικους τους στην αγγλική γλώσσα και να αποκομίσουν πολλά παιδαγωγικά οφέλη.

Εκπαίδευση SΗTEAM

(Science, Humanities, Technology, Engineering, Art, Mathematics)

Η κοινωνία που μεγαλώνουν τα παιδιά του 21ου αιώνα χαρακτηρίζεται από τη συνεχή εξέλιξη που υπάρχει σε όλους τους τομείς. Σε συνδυασμό και με τις προκλήσεις που δημιουργούνται στόχος της εκπαίδευσης είναι η ολιστική ανάπτυξη των παιδιών και η καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, όπως είναι η κριτική σκέψη, η επίλυση προβλήματος, η συνεργασία κ.α.. Για την επίτευξη του στόχου αυτού έχει δημιουργηθεί μια διαθεματική προσέγγιση μάθησης όπου προσπαθεί να συνδυάσει τους 6 παραπάνω τομείς (SHTEAM) με την καθημερινή πραγματικότητα των παιδιών. Με βασικό εργαλείο το παιχνίδι οι 3 παρακάτω ενότητες δραστηριοτήτων στηρίζονται στην ενοποίηση SHTEAM εστιάζοντας, όμως, κάθε φορά λίγο περισσότερο σε ένα διαφορετικό πεδίο.

«SHTEAM – Υπολογιστική Σκέψη και Ρομποτική»

Τα παιδιά έρχονται σε επαφή, γνωρίζουν, εξοικειώνονται και κατανοούν τις βασικές λειτουργίες των Τεχνολογιών. Οι δραστηριότητες χωρίζονται σε τρεις ενότητες: α. ηλεκτρονικός υπολογιστής & tablet, β. κατασκευαστικές δομές Lego και γ. προγραμματιζόμενο ρομπότ δαπέδου BeeBot. Χρησιμοποιώντας τις κατασκευαστικές δομές Lego και το προσχολικό πρόγραμμα εκπαιδευτικής ρομποτικής BeeBot «η έξυπνη μέλισσα», το Νηπιαγωγείο καλείται να αξιοποιήσει τις εμπειρίες και τις δεξιότητες που τα παιδιά καθημερινά αποκτούν καθώς μεγαλώνουν στην εποχή της τεχνολογικής ανάπτυξης, υποστηρίζοντάς τα να διευρύνουν τον ορίζοντά τους στις Νέες Τεχνολογίες, δηλαδή να δοκιμάσουν επιλεγμένο εκπαιδευτικό λογισμικό, να χρησιμοποιήσουν υπηρεσίες του διαδικτύου και να γνωρίσουν βασικά προγράμματα.

«SHTEAM – Ο Κόσμος των Επιστημών»

Τα παιδιά προσπαθώντας να κατανοήσουν το εξωτερικό περιβάλλον και τις ιδιότητες διαφόρων αντικειμένων πειραματίζονται σε μια προσπάθεια να δουν αν οι υποθέσεις που κάνουν μπορεί να είναι σωστές. Με γνώμονα τη διαπίστωση αυτή, οι δραστηριότητες καλούν τα παιδιά να παρατηρούν, να υποθέτουν, να δοκιμάζουν και τέλος να επαληθεύουν ή να καταρρίπτουν αυτά που πίστευαν στην αρχή. Έτσι, λιώνοντας παγάκια ή δημιουργώντας το δικό τους ηφαίστειο αναπτύσσουν τον επιστημονικό τρόπο σκέψης τους και έρχονται σε επαφή με τη «μαγεία» των επιστημών.

«SHTEAM – Μαθηματική – Δημιουργική Σκέψη»

Μέσα από διάφορα ατομικά ή ομαδικά είδη παιχνιδιού, παραδοσιακά, εξωτερικού χώρου, και σύγχρονα, αναπαραγωγής σχεδίου ή μοτίβου, μνήμης, συσχετισμού, κ.α., τα παιδιά καλλιεργούν τη μαθηματική τους σκέψη, την κριτική τους ικανότητα και αναπτύσσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους. Κατανοούν πώς παίζεται ένα ομαδικό ή ατομικό επιτραπέζιο παιχνίδι και σε δεύτερη φάση δημιουργούν τα δικά τους παιχνίδια σχεδιάζοντας και αποτυπώνοντάς τα με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο.