Υποστήριξη των παιδιών σε θέματα διαχείρισης άγχους
Δεκ 10 2023

 Μια ωφέλιμη συνάντηση με τους γονείς των μαθητών/τριών Γ΄τάξης

Pablo Picasso, 1934

Στο πλαίσιο προετοιμασίας και υποστήριξης των μαθητών και μαθητριών της Γ’ τάξης για τη συμμετοχή τους στις εισαγωγικές εξετάσεις, οι Συμβουλευτικές Υπηρεσίες των Αρσακείων Σχολείων της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, σε συνεργασία με τη διεύθυνση του Αρσακείου Λυκείου Θεσσαλονίκης, διοργάνωσαν και φέτος συζήτηση – εργαστήριο με θέμα «Υποστήριξη των παιδιών μας σε θέματα διαχείρισης άγχους».

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 21 Νοεμβρίου 2023, στο Αμφιθέατρο του Λυκείου, με συντονίστρια την Ψυχολόγο των Αρσακείων Σχολείων Θεσσαλονίκης, κ.Αλεξάνδρα Παπαλαζάρου. Μέσα σε ένα κλίμα ανοιχτότητας και μοιράσματος, οι γονείς των παιδιών μας συζήτησαν σκέψεις και προβληματισμούς τους σε σχέση με την υποστήριξη των παιδιών αυτή την απαιτητική χρονιά. Αναφέρθηκαν ποικίλοι παράγοντες που προκαλούν άγχος, όπως οι προσδοκίες των άλλων, η έλλειψη ελεύθερου χρόνου, οι σχέσεις με τους συνομηλίκους και το πλήθος υποχρεώσεων που αντιμετωπίζουν τα παιδιά.

Το σημαντικότερο κομμάτι της συνάντησης ήταν αυτό κατά το οποίο σκεφτήκαμε όλοι μαζί και κουβεντιάσαμε τις επιλογές διαχείρισης και μείωσης του άγχους. Οι γονείς, μέσα από προσωπικές τους εμπειρίες και βιώματα, ανέφεραν μια σειρά τεχνικών που μπορεί να φανούν χρήσιμες και αποτελεσματικές, ανάλογα και με τις προσωπικές ανάγκες και τα ενδιαφέροντα κάθε εφήβου. Η συζήτηση με τους γονείς για άσχετα θέματα, ο επαρκής ύπνος, η απόλαυση στιγμών ησυχίας και σιωπής, η αξιοποίηση της μουσικής, η έξοδος με φίλους και ο αθλητισμός ή τα χόμπι αναφέρθηκαν ως πιθανές διέξοδοι από το στρες της καθημερινότητας των μαθητών και των μαθητριών.

Η συνάντηση έκλεισε με την έμφαση να δίνεται στη σημασία που έχει για τη μείωση του άγχους των παιδιών το να ζούνε σε ένα ήρεμο οικογενειακό περιβάλλον που τους δημιουργεί μια αίσθηση ασφάλειας και σταθερότητας, η οποία ιδανικά συνδυάζεται με τη διακριτική παρουσία των γονέων και τη συναισθηματική τους διαθεσιμότητα να υποστηρίξουν τα παιδιά όπως και όποτε εκείνα χρειάζονται.